Heidi (haflinger)wedstrijd eerste keer op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

Heidi (haflinger)wedstrijd eerste keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 09:25

Hoi

Aangezien ik op mijn vorige wedstrijd 172 en 174 punten had gehaald ben ik nou op zoek naar tips.

Mijn eigen commentaar:
Tenen naar binnen.
Rechtop zitten
Achterhand kan er meer onder
handen rechtop

Hiervoor mag je ook tips geven hoe ik het kan proberen het goed te doen.

Informatie:
Naam pony: Heidi
Leefdtijd pony: 14
Ras: Haflinger
Klasse: M1 + 2 winstpunten
En ik rijd nu sinds kort tussen de paarden

Halthouden met inrijden daarom staat ze zo diep.
Afbeelding

Ook nog inrijden
Afbeelding

Middendrafje denk ik
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Galop van de voorkant
Afbeelding

Afbeelding

Galopje zijkant
Afbeelding

Afwenden
Afbeelding

Poging tot schouderbinnenwaards
Afbeelding

Poging tot middendraf
Afbeelding

Nog even haar hoofdje
Afbeelding

MariekeS_

Re: Heidi (haflinger)wedstrijd eerste keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:22

Ik vind het een erg leuk Haflingertje!
Om eerlijk te zijn denk ik dat je het nog wel even zwaar zal krijgen tussen de paarden ;) Jullie moeten nu écht meer laten zien dan bij de pony's. Aan de foto's te zien is er erg veel spanning in de bovenlijn en loopt ze er nét niet doorheen. Ik heb de indruk (kan natuurlijk heeeel erg vertekenen, vat het ook niet aanvallend op ;)) dat je probeert om haar van voren in de oprichting te 'dragen' (zeker op de middendraf foto's). Ze is actief genoeg maar mag veel meer gaan zitten en dus echt het gewicht op haar achterhand over gaan nemen en van daaruit dus meer in de oprichting komen.
Je houding vind ik wel erg netjes en vriendelijk, let alleen op je tenen en dat je je handen niet vast gaat zetten (dat lijkt af en toe zo ;))

Voor een sterkere achterhand kan je veel gaan trainen op kleine voltes, 10 en 15 meter en dan telkens verkleinen en vergroten, zowel in draf als galop. Probeer op trainingen ook veel verschillende hoofd/halshouodingen te vragen zodat ze wat soepeler en losser wordt in haar hals en rug.
Het belangrijkste is gewoon lekker lol hebben en doortrainen! De eerste paar wedstrijden bij de paarden kunnen vies tegenvallen, maar maak daar gebruik van en probeer er beter van te worden ;)
heel veel succes!

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:28

Op de foto lijkt het alsof je je handen vast zet, fotos kunnen natuurlijk ook vertekenen. Ook je tenen mogen een stuk naar binnen. Ik wens je heel veel succes komende tijd.. Dat ik met mn oude pony tussen de paarden ging starten wist ik ook niet wat me overkwam, maar ben er wel beter door geworden. SuccES!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:55

hee!

die zag ik ook op HT :=

ik vindt hem wel oke lopen,met de middendraf meer vanuit achter drijven zodat ze het voorbeentje wat meer omhoo zet :) maar daar was je al mee bezig zei je!

de poging tot SB ,let op dat ze haar hoofdje niet kantelt ! :)

x (denijntjes op ht :) )

xlaann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:25

Let op je tenen, ze steken af en toe naar buiten, en je onderbenen steken ook wat naar voor, probeer ze goed aangesloten te houden met je paard.

&, leuke haf! :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:32

Ligt je zadel niet wat te ver naar voren? (zie foto in galop van de zijkant)
Verder veel succes, heb geen tips helaas..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:46

Hé wat leuk, een haf!
Ik zie dat hij er net niet lekker doorheen loopt. Het lijkt dan ook of hij zijn rug niet goed gebruikt en een valse knik in zijn hals krijgt.
Je zou tijdens de training en tijdens het losrijden kunnen proberen om hem wat lager in te stellen. Dus dat hij lekker met zijn neusje naar beneden wil en vanuit de schoft wil zakken.

Dan is het zo dat je in het M wat meer moet oprichten. Ok dit kan met lengte. Hand wat meer naar voren en drijf hem als het ware naar je hand toe. Het neusje er iets meer uit.

Veel succes!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 17:00

Hoi allemaal
Dank jullie wel voor alle tips en reacties. Ik kan weer wat gaan proberen en ga jullie dan ook weer wat foto's laten zien.

AnnemiekvM: laag en rond rijden is een goede optie doe ik ook altijd eerst en dat wil ze maar al te graag. Dat kan ze namelijk als de beste. Maar hierdoor gaat ze niet op de achterhand lopen.

Natuurlijk zijn er altijd meer tips welkom:)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:50

Fijn dat ze al lekker lang en laag wil. Wat tips voor meer achterhand gebruik:
Veel schakelen, schijnovergangen maken. Overgangen steeds vlugger na elkaar maken.
Van stap naar galop wil ook wel werken. Wat helemaal mooi is, is van achterwaards naar galop. Maar dat is misschien gelijk wat lastig?

Als je zijgangen oefent dat steeds afwisselen met een paar pasjes naar voren.

Dit zijn alweer heel wat tips. Mocht ik er nog 1 weten dan plaats ik het nog!

Veel succes weer! En ben benieuwd naar de volgende foto's.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:30

AnnemiekvM schreef:
Fijn dat ze al lekker lang en laag wil. Wat tips voor meer achterhand gebruik:
Veel schakelen, schijnovergangen maken. Overgangen steeds vlugger na elkaar maken.
Van stap naar galop wil ook wel werken. Wat helemaal mooi is, is van achterwaards naar galop. Maar dat is misschien gelijk wat lastig?

Als je zijgangen oefent dat steeds afwisselen met een paar pasjes naar voren.

Dit zijn alweer heel wat tips. Mocht ik er nog 1 weten dan plaats ik het nog!

Veel succes weer! En ben benieuwd naar de volgende foto's.

Ik zal kijken wat ik kan met je tips. Ben ook al veel bezig met overgangen rijden enzo... Ze is al best makkelijk met van stap naar galop dus ga kijken of vanuit achterwaards het ook lukt.:) omdat ze gaat smokkelen om er onderuit te komen ga ik proberen veel af te wisselen en actief te krijgen.

ga zeker wat doen met je tips:)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 08:27

Zijn er nog meer reactie en tips?
Waar ik nog aan kan gaan werken?

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:31

Mooi haflinger. en wat een bos manen;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:01

Voor je uit kijken, tenen niet naar binnen draaien, ontspannen gaan en blijven zitten, voor je uit kijken, het ziet er verder wel mooi uit maar wel erg gespannen, teugels heb je ook aardig kort en strak, probeer die eens iets langer te pakken en wat meer te ontspannen! Niet te ver achterover gaan zitten (in middendraf).
Verder zitten er leuke foto's tussen en een leuke haf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:16

Ik heb 2 mei geschreven in de ring waar jij ook reed (Ik heet Romantic_Jolli op HT), de punten heb ik je al genoemd.
Maar ik vind zo jammer dat je hem niet hebt ingevlochten, maar dat is ieders eigen smaak natuurlijk. Vind ik op wedstrijd netter staan. Verder moet je wat proberen hem iets meer op de achterhand te zetten, die is wel actief maar al het gewicht zit nog op de voorhand, daardoor krijg je hem van voren ook niet lekker nageeflijk en lijkt het alsof ie wat duikt. Verder veel succes!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 20:25

Srossing schreef:
Ik heb 2 mei geschreven in de ring waar jij ook reed (Ik heet Romantic_Jolli op HT), de punten heb ik je al genoemd.
Maar ik vind zo jammer dat je hem niet hebt ingevlochten, maar dat is ieders eigen smaak natuurlijk. Vind ik op wedstrijd netter staan. Verder moet je wat proberen hem iets meer op de achterhand te zetten, die is wel actief maar al het gewicht zit nog op de voorhand, daardoor krijg je hem van voren ook niet lekker nageeflijk en lijkt het alsof ie wat duikt. Verder veel succes!

Ik ben er mee bezig met de achterhand en als het droog is laat ik mijn vriend van het weekend even weer wat foto's maken. Kijken of er al verbetering is.

Even over het invlechten. Ik had haar ingevlochten maar tijdens het inrijden is de hengstevlecht eruit gezakt en had geen tijd meer om hem overnieuw te maken. (achteraf gezien had het wel gekunt).
Als iemand nog tips heeft voor het invlechten:P Hengstevlecht en merrievlecht zakt uit. Matje staat haar niet.