Bo@ work verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_joellover_

Bo@ work verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 20:49

hoi hoi!

ik heb laatst een topic geopend--> [RT-HAW] Bo--> B+2
waarbij ik aardig commentaar heb gehad en ik wilde graag weten wat jullie nu vonden
een groot commentaar was het zadel ik heb een adnere zadeltje er op liggen.( dit zadel zit super lekker voor mij, hij ligt goed op bo maar mijn kont past er nog niet goed in we zijn nog op naar een goedkoop zadeltje aan het zoeken! vidn je het nodig commentaar hier op te geven doe dat;))
Verder ben ik goed om lekker streng met mijn handjes te zijn waarbij bo heel erg op de voorhand kukkelt! Heb vandaag geprobeerd veel activiteit ( véél overgangen)erin te houden maar wel druk op de voorkant. Ik heb een vreemde houding met mijn voeten het is al een stuk beter maar dit moet/Kan nog beter!
ohja, ik heb een stukje zonder beugels gereden voor me zit.

Verder hoop ik dat jullie veel willen commanteren want ik heb daar erg veel aan!

1.Stappen been op de plaats gelijke druk op teugels.
Afbeelding

2.stappen hier zie je dus mijn rare voeten steek ze denk ik af en een vreemde draai
Afbeelding

http://i722.photobucket.com/albums/ww22 ... 0045.jpg--> aardig rechte tenen voor mijn doen!

3.galop om haar actief te houden doe ik veel stap galop.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.Inzet wijken
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Goed actief!
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.Galopje let op me benen..
Afbeelding

12.Vind dit wel aardig netjes!
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.Last best!
Afbeelding

Bye :o

Zira1994

Re: Bo@ work verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:52

haha je hebt al net zulke rare voeten als ik had veel oefenen wordt het vanzelf beter

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:53

Heej,
Ik denk ( weet wel heel erg zeker ) dat je pony super scheeft is, foto nummer 9 wat jij actief vind is helemaal niet actief, hij heeft hele erge stuwende achterbenen en loopt super op de voorhand, misschien moet je een iemand zoeken die les geeft in rechtichting zal super werken voor je pony

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 20:58

oke.. ik heb wel les wat steeds beter gaat! wat zijn stuwende achterbenen?

S_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:04

Let er op dat je je hakken meer uitdrukt en je tenen naar binnen steekt, op sommige foto's zijn het net kapstokken.

Je hebt een leuke, mooie pony!
Succes nog!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:04

Ik zou de beugels een gaatje langer maken dan druk je vanzelf je hakken naar beneden en je tenen naar binnen. De achterhand van jouw paard is volgens mij hoger dan zijn voorhand, daardoor moet je hem goed van achter naar voren rijden, anders gaat hij teveel op de voorhand lopen. Wel een leuk paardje.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:20

Heb je evenveel druk op beide teugels? Je pony loopt op alle foto's met haar hoofd naar binnen gesteld. Verder zou ik idd je beugels wat langer doen, dan ga je vanzelf beter zitten denk ik. Mooie pony!

My_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:26

Leuk dat je met de commentaren aan de slag gaat :)! Mij valt het op dat je vaak sterk naar achter gaat hangen in je zadel en iets te sterk wordt in je hand. Je doet heel erg je best, dat is super, maar probeer het nog iets relaxter te doen ;). Verplicht jezelf om af en toe eens rondom je te kijken (bomen, wolken, vogeltjes, ...), dan ga je gelijk iets meer ontspannen rijden en beter voelen wat er precies onder je gebeurt. Als je heel erg je best doet, ben je daar zo geconcentreerd mee bezig dat je af en toe wel eens vergeet om te voelen hoe je paard erop reageert ;)! Heel veel succes nog, jullie doen het goed!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:16

ik vind hem super veel voorruitgegaan!

hou hem lekker actief van achter en je hebt een heel leuk plaatje :)

Hannaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:41

Probeer je hand inderdaad niet vast te zetten en let met het wijken erop dat je niet teveel op je binnenhand gaat rijden, juist alleen stelling vragen omdat ze anders veel makkelijker over de buitenschouder weg kan lopen.
Vind er soms fijne beelden tussen zitten, probeer lekker laag en rond te rijden in het begin, mooie pony!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:52

Heb je vorige topic ook gezien en dit is al een grote stap vooruit!Je paard heeft er zo duidelijk meer plezier in.

Wel moet je nog aan je houding werken, been lang houden, hak vanuit je heup naar binnen draaien. Mss een idee om eens een zitles te nemen, scheeld vaak echt een stuk.

Verder zou je paard van mij wat meer lengte in zn lijf mogen krijgen, probeer om hem echt van je been naar je hand toe te rijden, lekker lang en laag en heel veel schakelen en (schijn)overgangen rijden.

Ook zou ik hem wat rechter proberen te houden, als je paard zelf al teveel stelling naar binnen neemt wil t vaak goed helpen om stukjes contrastelling te vragen.

Succes ermee!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 12:24

Nimmy schreef:
Heb je vorige topic ook gezien en dit is al een grote stap vooruit!Je paard heeft er zo duidelijk meer plezier in.

Wel moet je nog aan je houding werken, been lang houden, hak vanuit je heup naar binnen draaien. Mss een idee om eens een zitles te nemen, scheeld vaak echt een stuk.

Verder zou je paard van mij wat meer lengte in zn lijf mogen krijgen, probeer om hem echt van je been naar je hand toe te rijden, lekker lang en laag en heel veel schakelen en (schijn)overgangen rijden.

Ook zou ik hem wat rechter proberen te houden, als je paard zelf al teveel stelling naar binnen neemt wil t vaak goed helpen om stukjes contrastelling te vragen.

Succes ermee!

bedankt! idd mijn houding is bagger --> ik had tips gekregen om dus zonder beugels te rijden om me been lang te houden. alleen hierdoor gaan mijn tenen weer giga naar buiten staan.

over de stelling enz. stelling links gaat heel goed maar rechts houd ze heel erg vast. maar ik zal de contra stellng onthouden!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:27

Ik heb het idee dat je beter eerst wat meer voorwaarts kan gaan rijden, en daarna 'aan de teugel'.
Verder echt op je benen/tenen letten, wellicht eens een zitles aan de longe?

figiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:30

je paard loopt veel te veelop de voorhand, is scheef gericht.
En zo word je paard en niet beter op.

Ik denk dat prof hulp moet gaan zoeken.
En niet denken aan wijken etc, maar van achter naar voren rijden.

Alleen maar van achter naar voren rijden . ik hoop dat je er wat aan hebt.
Het is erg belangrijk,,

Gr.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:37

Zoals Figiie ook al aangeeft zou ik eerst meer bezig gaan met rechtrichten en overgangen rijden.
Eerst die kont er goed onder rijden voor dat ze voor gaat zakken.

Zit dit zadel voor jou wel goed. Ik heb het idee dat je er net in past maar meer ook niet. Beugels mogen ook wel een gaatje langer. Maar met een niet passend zadel als ruiter is het ook vaak lastiger om je beenhouding goed te krijgen.

_Lott_Wanda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:38

ik zou hem ipv naar voren rijden, af en toe een keer goed terug rijden... in draf dattie bijna stapt... en dan naar voren rijden.. hierdoor komt de ah er goed onder.. helpt bij de mijne ook erg goed (dit is ook een op de voorhandlopertje;) ) ik ben er zlef hard aan bezig!! Verder leuk paardje

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:37

Leuke pony, maar je hebt nog wel wat werk. Probeer zelf recht te zitten en niet scheef zoals duidelijk te zien is op foto 1. Probeer je armen wat meer naar voor te houden (teugels dan iets korter nemen). Rij je pony ook goed voorwaarts voordat je nageeflijkheid vraagt.Bij het wijken eerst je pony recht zetten en dan pas wijken en zelf recht blijven zitten. Volgens mij komt het vanzelf wel goed als je les blijft volgen.

untouched

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:18

ik vind het een leuke pony :)

wel vind ik dat je goed aan je houding moet denken,
goed rechtop blijven zitten en natuurlijk aan je voeten werken!
blijf wel goed les volgen, dan worden jullie een leuke combinatie!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 16:24

Bedankt!! ik ga zeker wat met jullie tips doen en jullie zullen binnekrot wel weer een topic zien;)

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:05

ziet er goed uit. je hebt wel een hele strenge binnenteugel en kapstokjes :+
Volgens mij heeft je cap ook niet zoveel nut maar dat moet je zelf weten :D
succes!

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:36