Danique & Woody 4,5 maanden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Danique & Woody 4,5 maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:58

Hallo,

Ik heb laatst met het mooie weer maar weer eens wat foto's van ons laten maken.
We zijn nog steeds geen echt combi, af en toe klikt het voor geen meter, en kan ik niet genieten.. terwijl als ik deze plaatjes nu zo zie valt het toch best wel mee?

Woody is een verschrikkelijke luie/ trage brutale ruin & de laatste tijd ook zo stout, bokken steigeren.. elke keer bedenkt hij weer iets nieuws.

Behalve deze keer, toen was hij heel erg braaf! ( op 1 bok en steiger na dan )
dus misschien komt er dan eindelijk een einde aan zijn puberale gedrag!?!

Ik heb woody nu ongeveer 4,5 maand.
Ik ben benieuwt wat jullie ervan vinden?

eigen commetaar; hakker laag,
schouders naar achteren
voor me kijken
handen niet te breed

en verder, Woody moet natuurlijk meer op de achterhand
meer opgericht
beter aan het been

Maargoed, we doen ons best. Hier komen de foto's :)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. http://www.mijnalbum.nl/Foto-YKGVB8MD.jpg

15. http://www.mijnalbum.nl/Foto-6YFOPRBY.jpg

Ik hoop wel dat jullie al iets verschil zien, dit is ons vorige topic 3 maanden terug.
Onderwerp: Danique & Woody @ dressuurwork.

Wees aub niet te streng voor ons, Woody is nog maar een baby & ik voel me nog niet zo thuis op hem.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:04

Hij heeft wel verzet tegen je hand, zijn foto 14 & 15 na foto 6 genomen? Daar komt ie even flink in verzet zeg. Terwijl ik vind dat je er netjes op zit, je hand werkt af en toe wel wat terug maar zo te zien doe je dit onbewust doordat je je binnenhand naar je toe haalt in plaats van van je af zet. Let hier wel op!
Als hij zo in verzet komt tegen je hand door achter de loodlijn te gaan lopen en zijn rug flink weg te drukken, of zich juist sterk te maken in de onderhals wat je hem ook ziet doen, rijd hem dan eventjes over het tempo, en weer terug. Lekker veel schakelen, maak hem scherper aan het been en let op je binnenhand!

Verder een érg knap paard, en ik zie heel graag weer foto's van jullie! Succes samen, een erg leuke combi zijn jullie al!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:05

ik heb een 4 jarige ruin,die heeft ook echt zijn periodes,af en toe gaat het maandenlang goed en af en toe een paar weken omhoog omlaag..

op de fotos zou ik niet zeggen dat jullie geen klik hadden je past mooi bij hem!
maar het moet natuurlijk ook goed voeln!

ik vind dat je hem fijn rijdt,af entoe iets meer loslaten van voren en denken aan het motortje wat achterin zit :)

Careano

Re: Danique & Woody 4,5 maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:35

Ziet er goed uit hoor! Hij heeft al flink wat meer bespiering gekregen sinds drie maanden terug vind ik! :)

Je zit er netjes op, je zou alleen je handen wat hoger en dichterbij elkaar mogen dragen.

Wat een nare bok en steigersessies heeft hij zeg! Doet hij het plots in één keer of kun je het echt aan komen voelen?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:43

nee, ik was aan het vanhandveranderen.. en dan opeens geeft hij zo'n bok, draait zich om .. ik wordt beetje boos en wil hem terugsturen.. gaat hij steigeren. echt zomaar vanuit het niets.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:48

Is het echt vanuit het niets?

Ik vind jullie een mooie combinatie samen. Voor het mooi zouden je beugels wel wat langer mogen, maar ivm bokkensprongen snap ik wel dat je ze iets wat korter hebt (dat is de reden?) :)

Ik vind dat je netjes rijd, en mede daarom vraag ik me af of je ook eens hebt gekeken naar dingen als wisselende tanden, iets niet goed in de rug etc. Imo is zowel het slome/trage als het protest en tegen de hand komen een logisch gevolg van een blessure/pijn. Wat je net als voorbeeld typt; het van handveranderen en dan het protest vind ik daar een heel typerend voorbeeld van. Ook lijkt je zadel niet helemaal passend te liggen (kan ook vertekkenen doordat jij wat kort zit).

Verder KAN dit natuurlijk ook aan de leeftijd liggen. Maar daarom de vraag, heb je hem recent nog laten nakijken? :)

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:53

Ja, de zadelmaker had me juist dit zadel aangeraden mede doordat hij als het goed is nog wat breder gaat worden. Ook is de fysio al 3x geweest en die zegt dat hij nu geen grote problemen meer heeft. tanden hebben we ook al na laten kijken.. dusja? Het houd een keer op he.. m'n papa& mama blijven niet sponseren. Woody moet nu maar gewoon even goed z'n best gaan doen...

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:55

Wat een onwijs leuke combie zijn jullie zeg!!!! Echt waar het ziet er netjes uit. Wat je alleen moet proberen is om je teugels iets meer op maat te houden. Ze zijn af en toe wat lang. En wat betreft die beugelriem om de hals. Lekker laten zitten, want die foto van het stijgeren ziet er echt naar uitt....

Succes

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:56

Dat vind ik een wijze raad van je zadelmaker :j

Maar van wat ik zie is je zadel, met deze boom erin, alweer een fractie te smal geworden. Paarden groeien snel als ze willen :)

Wat betreft fysio. Als ze 3x is geweest was het paard dus in eerste instantie niet goed? Want een controle behandeling is maar 1 keer. Kan ook heel goed dat er nog 'angst' zit of herstel in dat wat zij behandeld heeft.

Zeker binnen een tijd van 4,5 maand.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 14:10

Ja dat zou idd goed kunnen! Maar ze voelde de 1ex vooral veel strakke spieren in de hals en ze zei het zou goed zijn hem nog 1x te doen. dus na twee keer vertelde ze dat het goed was, maar wij hebben gevraagt maar nog 1x extra te doen. maar inprincipe moest hij er geen last meer van hebben. Ik moet zeggen dat het wel een echt karakter beestje is hoor :P

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:15

Ik heb er ook een staan hier, dus ik weet precies wat je bedoelt :j

Maar juist dan is het extreem lastig om in te schatten of het gekloot of echt pijn is. Die fout heb ik 2,5 week geleden ook weer gemaakt, toch doorgereden. Terwijl het dit keer wel een blessure was.

Ach, we zullen maar zeggen, die blijven je teminste bij ;)

Ik gok dat het in dit geval een combinatie is met puberaal gedrag en de herinnering in dat wat niet goed zat.

Rij je hem erg voorwaards? Ik zou me eerst even goed gaan concenteren op de basis gangen (dus niet eronderuit sloffen/lopen) en wat makkelijke oefeningen. Even elkaar weer goed aanvoelen en laten merken dat verzet echt niet nodig is omdat het 1 geen pijn meer doet & 2 niet werkt.

Wat ik verder al zei, ik vind jullie wel een hele nette combinatie. Als je de knopjes eenmaal gevonden heb, ga je hier een heel leuk paard aan hebben :j

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 14:18

superlise schreef:
Ik vind het er wel netjes uit zien hoor Danique, komt vast goed hij is nog jong. Zijn oortje viel me trouwens op, die ene lijkt wel dubbel of komt dat door de foto? :D

haha, nee klopt. Hij heeft met z'n oor in het prikkeldraad gezeten.. er zit een soort sneetje in. Ik vind 't wel schattig :=

Nouja, echte moeilijk oefeningen rijd ik er niet mee hoor. Ik doe veel schakelen en verder, wat voltes en van hand veranderen..niet zo moeilijk hoor. Maar ik zal er op letten.
Laatst bijgewerkt door lindake op 09-05-09 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:52

Die laatste foto is wel heel lief! Tja, het blijft lastig om erachter te komen of ze zich 'aanstellen' of echt iets hebben. Ik heb er met mijn paard, die ik ook kreeg toen ze bijna vier was, in elk geval bijna een jaar over gedaan om echt een combinatie te worden. Op deze leeftijd gebeurt er ook een hoop waar ze aan moeten wennen, inrijden, in dit geval verhuizen en een nieuwe eigenaar... dat is best veel als je de afgelopen drie jaar alleen maar in het land hebt gestaan! Maar er zitten al fijne plaatjes tussen en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en jullie een fijne combinatie worden!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:23

Moderatoropmerking:
Berichten die niet voldoen aan de regels van RT-HAW zijn verwijderd. Gelieve in de volgende reacties te reageren volgens de regels. Wat deze regels inhouden kan je nalezen in de Charter van RT-HAW

wasira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:43

jullie maken een leuke combi!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:38

Iemand nog een goede tip?

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:36

Hee der!
Ik kwam even je topic tegen :D
Ik vindt het er anders wel netjes uitzien. jij hebt zo'n nette houding, echt jaloers.
ik denk niet dat hij last heeft van pijn, hij is gewoon eigenwijs!
Een soort Bruin junior hahaha! :D

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:08

Ik heb niet alle posts gelezen, maar ik vind het een super leuk paard. Mooie laarzen heb je ook! Mischien je handen omhoog doen zodat je paard niet zo in verzet komt?

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 03:00

Ziet er goed uit hoor.. :) mooi paard..laatste foto's is ook erg leuk..

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:25

Dankjewel :)

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:53

ziet er leuk uit!
af en toe zijn je teugels alleen wat lang ;)