Tequila (Z2) trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iTequilai

Tequila (Z2) trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 16:26

Hallo allemaal,

Leuk dat je even kijken in dit topic. Me vader was zo aardig om weer eens foto's van mij en tequila te maken!
Tequila en ik zijn de laatste tijd veel voor ui gegaan. Ze is beter opgericht en het achter treden van de achterhad gaat ook beter. Maar we zijn er nog lang niet wat er is nog veel te verbeteren!

Verbeter punten houding van mijzelf:
- tenen naar binnen (als is dat lastig met mijn eenden voeten ;) )
- onderrug niet te hol en bovenrug niet te bol
- hoofd niet naar voren doen
- schouders terug

(helaas heb ik dit niet alleen als ik op me paard zit maar ook als ik gewoon loop zit of zoiets)

Ik vindt het erg moeilijk om goed te zitten tijdens de uitgestrektedraf. Omdat het nog moeilijk is om vol te houden en om mooie gelijke passen te krijgen.

verbeter punten algemeen:
- meer ontspanning
- soms wat strak in de kaak
- beter gesloten houden
- achterbeen moet sneller worden, en meer buigen in de sprong

Er zijn vast nog meer dingen die ik vergeten ben.
Commentaar is welkom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vilouma

Re: Tequila (Z2) trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:42

heel mooi beest,jullie zijn een goed team zo.

het lijkt alleen alsof je een hele strenge hand hebt,heel terug werkend..
en iets meer activiteit af entoe
verder niks op aan te merken ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:45

Mooi paard.

Jammer dat je haar zo terughoudend rijdt.
Pas in de uitgestrekte gangen vindt ik haar met hoofd-hals houding mooi lopen. Vooral de 2de foto stoord mij heel erg.
Je beenhouding is ook niet al te netjes!

Alles bij elkaar vindt ik je paard heel mooi maar de manier van rijden en jou houding staan mij niet aan.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:49

Leuk paard!!
Wat mij wel opviel, is inderdaad dat het lijkt alsof je strenge/vaste hand hebt. Misschien helpt het als je probeert met je handen naar het bit te wijzen? Want vanaf je elleboog naar het bit moet eigenlijk een rechte lijn zijn.
En verder viel het me op dat je zadel best ver naar voren ligt, zou je die wat verder terug kunnen leggen?
Toen ik je commentaar las had ik wel een ergere houding verwacht, maar dat viel mee!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:49

je hand lijkt mij wat ook wat sterk. het lijkt net of je heel veel gewicht in je handen hebt.

van mij mag het paard een stuk korter worden in het lijf, dus veel meer bij elkaar.
ook je beugels mogen een gat of 3 langer.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:54

Ben het met je eens ponyparadijs.
Wat opvalt, is dat ze in de middendraf/uitgestrekte draf de zweep op de schouder van het paard heeft, en dat de hoofd-hals houding dan gelijk een stuk beter is.
Ook lijken je beugels wat aan de korte kant?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:00

Hm.. ik vind dit niet zon fijn beeld, ze oogt heel gespannen, een hele gespannend hoofd/hals houding. In de uitgestrekte draf vind ik haar halshoofd houding weer stukken beter. Denk wel om je eigen houding he, je handen lijken me wat strak, je handen iets lager houden en om je beenhouding denken.
Wat patsur zei viel mij oook direct op! (Over de zweep op de schouder, dus de veranderde handhouding)

Succes!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:03

Huh, het lijkt wel alsof ik andere foto's bekijk dan jullie... Amazone trekt af en toe haar hakken op en draait daarbij haar tenen naar buiten, maar dat is lang niet op alle foto's het geval. En doordat ze haar schouders niet genoeg naar achter heeft, lijkt het net alsof ze het paard heel erg duwt.
Verder vind ik haar handen helemaal niet zo verkeerd :n En de houding van het paard al helemaal niet.
Nee ik vind het geen onplezierige foto's om naar te kijken hoor! Probeer er nog iets meer op te zitten, alsof het allemaal heel gemakkelijk gaat, dan komt het helemaal goed!
Succes verder!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:05

Prachtig paardje! :~ Het lichtblauw setje past schitterend bij haar. :D
Loopt ook erg leuk! :)

Ik vindt je beenhouding wat minder, ik denk dat je beugels wat te kort zitten waardoor je je voeten naar buiten drukt om je hakken uit te kunnen drukken. Misschien een gaatje langer of je tenen naar binnen/voren proberen te houden. Verder ook iets naar voren blijven kijken, dan komt je rechte houding meer tot uiting. :)

Mag ik vragen wat voor zadel je hebt? O:)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:07

iTequilai schreef:
Hallo allemaal,

Tequila en ik zijn de laatste tijd veel voor ui gegaan

Ik zou zelf voor een appel gaan, vind je paard vast ook véél lekkerder :Y) :+ Sorry, flauw maar was even een inkoppertje. :o

Leuk paardje, commentaar wat gegeven wordt sluit ik me bij aan maar verder ziet het er leuk uit hoor!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:14

Hmm ik ben ook niet echt overtuigd als ik deze foto's zie.
Wat je houding betrefd zijn inderdaad vooral je handen erg storend, die gaan van hot naar her, en werken teveel "tillend" in op de mond.
Je onderarm moet vanaf je elleboog een rechte lijn vormen met de teugel naar de mond. Nu zie je duidelijk een soort van hefboomwerking, waardoor je dus nu een veel te strenge hand hebt.

Je benen mogen ook wat stiller, probeer hem wat scherper te krijgen zodat je niet zo onrustig bent met je benen.

Ik zou ook proberen meer over de rug te rijden :
Afbeelding
Hier loopt paard met een weggedrukte rug, waardoor het voorbeen stekerig word, en het achterbeen stuwt en stijf blijft.

Vind het persoonlijk niet Z2 tonen, wellicht omdat ik in het centrum zit van de paardensport, maar hier is het niveau in Z2 een heel stuk hoger, misschien dat ik daarom wat kritisch ben?

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:47

@Crossmonster...wie zijn wij ''simpele'' bokkers om te bepalen of iets wel of niet Z2 waardig is of toont? Ze heeft haar punten voor het Z bij elkaar gereden, dus zal ze hier niet voor niets in rijden. Amazone vraagt om commentaar op rijden, niet of iets wel of niet Z waardig is of toont. Jammer dat dit in sommige posts en topics toch terug blijft komen.

Verder sluit ik me aan bij het commentaar van Soppieee, als je wat trotser gaat zitten komt het helemaal goed. Want trots mag je wezen!!
Succes.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:49

Zit er op zich heel netjes uit :)! Alleen zou graag zien dat je 'm meer van de hand af reed :). Vind jullie wel een leuke combinatie :D.

Succes verder!

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:52

ziet er netjes uit. maar vind zelf dat je erg met je sporen aan het "prikken"bent.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:53

carien: CM zegt toch dat ze dat vindt? dat mag ze gewoon zeggen ;)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:54

foto 1 en 7 zijn mooie foto's! Dan doe je zelf niet teveel. Op de andere foto's vind ik je wat duwerig rijden. Probeer recht op te zitten en niet teveel aan de voorkant te zien. Een paard moet van achter tot dragen komen en dat kan hij op deze manier niet.

tessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:55

Paard met veel potentie.!! Ben het over je zit en houding eens met de mensen hier boven, maar dat is ook een punt voor de instructeur.!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:55

@Lissy...Ben ik met je eens...ik vind het alleen jammer dat anderen vaak het oordeel klaar hebben of iets wel of niet thuis hoort in de desbetreffende klasse. ;)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:57

Ik heb even je profiel gekeken en daar lijk je juist veel losser te rijden als deze foto's tonen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:02

Als een TS een topic opend met een bepaalde klasse, kijk je met bepaalde verwachtingen naar de foto's .

Aan de hand daarvan maak ik mijn commentaar / visie . Niets meer niets minder.
Als er had gestaan M1 had ik hetzelfde commentaar gegeven mbt houding en zit, dat klopt. Maar ik had van het paard meer verwacht qua balans, draagkracht en souplesse :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:10

Prachtig paard :j

Let op je beenhouding.
Vind dat je vooral aan het begin je handen erg hoog hebt. Het lijkt alsof je daar redelijk streng en terugwerkend bent.
Later zie ik verbetering, je handen zakken en lijken vriendelijker.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:37

@Crossmonster...is die visie/commentaar gebaseerd op jouw eigen ervaringen in de Z klasse?

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:45

Dus oftewel, wij zeeuwen zijn dus toch dat achtergebleven gebied... Dat blijkt maar weer omdat wij hier dus niet in het centrum van de paardensport zitten :? Sorry, maar hier word ik dus pissig om!

Leuk paard, ik ga wel mee met degenen die zeggen dat 't soms wat strak oogt. Af en toe iets meer lengte zou beter zijn denk ik. Ik zou in ieder geval wel de beugels een paar maten langer maken.
Laatst bijgewerkt door amj op 06-05-09 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:46

Leuke combi!

Alleen jammer dat je je handen zo hoog hebt, en de teugels zo lang, of licht dat aan mij?
net zoals al een andere bokker zei, je hebt nu een hefboom terwijl het één rechte lijn moet zijn.

succes verder in de Z! *D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:46

Ik ga mee met de reeds geplaatste opmerkingen, de hand lijkt te streng, de hoofd/halshouding kan beter/mooier (een fractie meer lengte erin) en idd meer over de rug, dan komt het achterbeen er mooier bij. De foto's waar de zweep op/naast het schouder ligt zijn beter.

Een tip voor je eigen houding (heb zelf afgelopen weekend houding en zitles gehad): je zit soms wat inelkaar, zonde als je zo'n figuurtje en paard hebt! Probeer er steeds aan te denken dat je borstbeen wat naar voren doet ("borstbeen op" noemde ze dat), schouders ontspannen houden en uiteraard voor je uit kijken!

Maar wat je ook doet is een holle rug maken, een ietsje meer kantelen in je bekken (het gevoel krijgen dat je je navel richting je ruggegraat trekt dmv een touwtje zeg maar) zorgt ervoor dat je prachtig rechtop komt te zitten en je paard makkelijker kan volgen.

Komt vast wel goed met jullie!