Procyon @ work, filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flamingo

Procyon @ work, filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:53

Hai,

Dit is de vijfde keer dat ik op Procyon zit, een twaalf-jarige ruin. Ik ben net begonnen hem bij te rijden,
we zijn op B niveau bezig op dit moment.

Hij heeft onder zijn eigenaresse al wel M2 gelopen, maar ik ben met hem nog niet zo ver :o
We proberen alles voorzichtig op te pakken, dit ook omdat mijn conditie op dit moment nog echt verschrikkelijk is
(heb ongeveer twee jaar niet meer intensief gereden, dan ga je wel hard achteruit zeg.. :Y) ).
Verder probeer ik hem vooral soepel te maken en hem goed over de rug te laten lopen. Hij was vandaag alleen vrij schrikkerig, omdat er in het weiland ernaast een koe naar stal werd gedreven met een motor, ze moest namelijk bevallen.

Verder probeer ik hem dus dressuurmatig zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen. Ik moet alleen nog wel echt wennen aan zijn gangen, moet ook nog echt meer gaan zitten. En verder m'n been niet zo ver naar achter leggen als ik aanspring in galop :o !
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden, en ik was alleen trouwens, vandaar dat je me soms uit beeld ziet rijden...

Nog even twee foto's van voor het rijden:

Afbeelding

Afbeelding

En de filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=szcd6IMjBUI

http://www.youtube.com/watch?v=l3uRJxzmMf4

liesje1994

Re: Procyon @ work, filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:12

Ik heb het idee dat je heel veel met zijn hoofdhouding bezig bent ?

flamingo

Re: Procyon @ work, filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:30

Nee viel wel mee, was meer bezig om hem onder me te houden, hij was heel dribbelig. Hij was hier juist bezig om iets meer los te laten, alhoewel ik soms wel veel te streng ben in mijn binnenhand. Geen reacties verder (weet dat het filmpje onduidelijk is..)?