Altijd inhalen, pfff...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mustang1995

Altijd inhalen, pfff...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:51

Hey, :D ik ga heel vaak buitenrijden met Mustang (mijn pony) alleen gaat super! ;) Maar... Als we met een groep (je) gaan dan wilt ze altijd vooraan en wilt ze altijd snel snel... Ik heb al geprobeerd om achter iemand te blijven rijden, maar dat is zo ongezellig. :o Ik hoop snel wat te horen, alvast bedankt.

Groetjes, Mandy.

NicoleHorses

Re: Altijd inhalen, pfff...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:25

Hoi hoi ;)

het is niet gek dat sommige paarden graag voorop willen lopen, doen ze in de natuur ook, heeft wellicht met de rangorde te maken. achter elkaar rijden is misschien ongezellig maar een goede les voor je pony. Als je hem niet inkunt houden betekent het dat je hem nog niet volluit de baas bent, oefen daar eerst is wat mee ;) succes

aeolusnr1

Re: Altijd inhalen, pfff...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 00:06

het is inderdaat een feit dat je de controle ,og niet helemaal hebt,dat is onrechtstreek ook een rangorde probleem, jij moet steeds de leider kunnen zijn, en wat de leider zegt moet ook uitgevoerd worden.
Wij hebben zo ongeveer een gelijkaardig probleem op een heel rare manier opgelost, echt binnen één trainingssessie, het paardje bleef nadien echt rustig achter lopen.
Voor de mensen is het eigenlijk niet echt een leuk ritje, je moet dit dan echt als een speciale training zien, niet meer niet minder, en je hebt er de hulp van een paar mederuiters voor nodig, je spreekt af met 2 andere ruiters dat zij voorop rijden en jij er achter, en je vertrekt, het moment dat je paardje begint in te halen echt niet te veel gaan tegentrekken dat dus niet doen, maar je roept draai om, jij draait ook en probeer dit zo kort mogelijk te doen ( beetje als een soort wending om de achterhand, maar dan 2x) dus dan ben jij weer achter de anderen want die draaiden gewoon om 1x dus.
En dit herhaal je gewoon eindeloos, keer na keer, en jij draait steeds 2x rond, dus zo ben je steeds op een ruime afstand achter de anderen.Als je dit zo 1uurtje volhoudt zal het voor jouw paardje wel heel duidelijk geworden zijn hou afstand en niet inhalen want anders moet ik weer draaien, maar onthoud niet te veel tegenhouden met de teugels je paard moet zef tot die beslissing komen hé.
Het is doodsimpel en het werkt echt.
Voor de mensen is het niet leuk want je moet steeds op het juiste moment, steeds hetzelfde uitvoeren , heel consequent zijn dus, en je zal niet ver geraken met zo een buitentochtje, daar je steeds weer terugkeerd, maar geloof me, je paard zal de volgende keer veel makelijker te overhalen zijn om de afstand te respecteren.