Unique Prins@training, B niveau, filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

Unique Prins@training, B niveau, filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 15:59

Unique is een 8 jarige merrie van Kigali x Argus.
Ik ben sinds juni 2008 in het trotse bezit van Unique :D
Toen we haar gingen bekijken liep ze als een gek door de bak (ERG SNEL)
Ze vond been geven echt niks, dus schoot dan naar voor.
Des te leuker vond ik haar, wat een uitdaging :D

Gekocht en wat vakantie gegeven, daarna begonnen met longeren met passoa wat ze perfect doet.
Later ook weer gaan rijden, waar ik haar misschien wat te lang op haar manier heb laten lopen. Erg snel, bang voor het been, en bovenin omdat ik er niet teveel aan wilde doen..
Tot we in een dip kwamen, toevallig ook een wedstrijdje op stal hadden; en ineens het kwartje door Walter Bezemer (gerespeceerd jury _/-\o_ uit Zwijndrecht) opgegooid werd.
Schakelen; terug rijden en weer basis. Gewoon gaan, jij maakt uit wat er gebeurt.. En verdomd.. Lopen dat ze nou doet :D
Ben er nog lang niet maar de weg naar het officieel starten is gelegd :D

http://www.youtube.com/watch?v=PeHSwsIi47o

Joceline

Re: Unique Prins@training, B niveau, filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:02

Heerlijk die ontspanning, lekker nog aan klein afwerk-puntjes werken en klaar om te gaan! Mooi vrouwke heb je! :)

xEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:06

Leuk paard zeg, Wat me alleen opvalt is dat je in de stap elke pas een ophouding maakt. Waardoor ze erg beweegt met haar hoofd. Voorderest een knap paard!:)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:10

Lekker paardje heb je hoor!

Probeer je handen wat meer bij elkaar te dragen en wat hoger. Je hebt ze nu erg wijd en bijna tegen je been aan. En probeer haar wat beter voor te bereiden op bijv. van hand veranderen. Ik weet er alles van, haha, beetje snel naar binnen willen vallen etc. Dat is wat ik zie op het filmpje hoor, weet niet hoe het bij jou voelt.
Echt leuk dat ze het nu zo goed doet! Je zou echt niet zeggen dat ze eerst bang voor het been was! Ze loopt nu echt lekker ontspannen. Jullie komen er wel ;)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:14

Vind jullie een mooie combinatie om te zien en ben jaloers op je lange benen haha.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik je handen iets storend vind.
Vooral in stap zijn je handen erg breed en gaat haar hoofd van je paardje links naar rechts . Ook in het begin van je filmpje zie je dat je vrij grove ophoudingen maakt in stap. Het breede van je handen zorgt er ook voor dat het lijkt of ze iets naar beneden geplaatst wordt ipv gereden.

Heel fijn dat de jury aangaf dat je terug moest naar de basis, aan dat soort tips heb je wat! dat helpt mij ook altijd perfect. veel succes samen

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:26

Bedankt voor de tips!
Ik moet inderdaad wat zachter worden kwa ophoudingen.
Ze is verder zelf ook erg beweeglijk door der lichaam, dat probeer ik dan weer zoveel mogelijk mee te bewegen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:54

Ziet er al goed uit hoor Es!

In jouw zit (die overigens verder heel netjes is!) valt me op dat jij met het lichtrijden wel erg ver boven je zadel uit komt. Gewoon wat op laten wippen is genoeg.
Ook ben je erg beweeglijk in je handen, en gaat het sturen nog teveel op de hand.
Handen breed en laag mag cq moet bij zo'n onervaren paard. Het paard loopt ook nog laag in de aanleuning, bij handen hoger verbreek je zelf de verbinding (knik erin). Die hoge gedragen handen zijn pas voor als het paard ook mbv het been hogerop in de aanleuning gereden wordt en dat is nu nog niet. Het beweeglijke is wel storend, je ziet dat je paard daardoor ook geen stille aanleuning neemt.
Probeer haar met sturen meer tussen je benen op te sluiten dat ze om je binnenbeen gaat buigen waardoor jij niet zo met je handen hoeft mee te sturen en de achterhand meer begrenzen met het buitenbeen want ze zwaait graag uit.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:01

leuk hoor,lekker ontspannen

alleen vind ik de aanlening wat onrustig,wat van jou kant afkomt
je maakt non stop ophoudingen dat je teugels even losser zijn en daar komt die aanleuning van ;)

maar ze loopot heerlijk over de rug!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:08

Wat een verschil weer met dat vorige filmpje!! Ik ben het met de voorgaande mensen eens, je moet je handen wat constanter neerzetten, nu is het storen. Let ook op zijn hals-hoofdhouding, die is af en toe niet fijn om te zien, met te weinig ruimte. VOoral de stukjes wanneer je gaat doorzitten zijn niet fijn om te zien, dan gaat hij in een enge houding lopen. Lekker laag over zijn rug heen rijden om af te wisselen zal wel helpen.
Maar het ziet er goed uit hoor! Mooie merrie!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:49

Dat ziet er al een stuk ontspanner uit Es. Fijn dat je de gouden tip hebt gekregen, nu kun je lekker verder opbouwen, gaat helemaal goed komen met jullie.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:14

Oeh, wat leuk zeg dat je zo blij was met die opmerking van de jury :D meestal worden die opmerkingen niet gerespecteerd :D

Het beeld ziet er al heel niet verkeerd uit. Toch mag je veel rustiger zijn in je hand, je zet hem breed en houdt ze naar mijn idee wat vast... Geef zelf in je lichtrijden meer rust aan, dan volgt het totaal beeld vanzelf.

Ik zou toch proberen nog verder terug te gaan in de basis, en dat is toch een heleboel schakelen op vooral zit en been, probeer die hand daarin heel mooi stil te houden en probeer dus ook zonder hand te sturen...

Probeer te rijden zoals je het laatste stukje doet, als dat voor elkaar is, en ze wil fijn naar beneden, dan is ze waarschijnlijk met wat been eraan ook zo weer op te pakken..

Wat een machtig fijn paard zeg, ze lijkt een super fijn achterbeen te hebben :D lekker doorgaan zo :D

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:57

Leuk paard heb je! Het ziet er netjes uit, voor de rest ga ik mee met de rest over je handen, maar wat me ook op viel, waren je schouders en nek. Je zet je nek iets te veel naar voren en je schouders ook, probeer daar wat losser te worden.

Volgens mij ga je het echt goed doen met de wedstrijden! :D
Laatst bijgewerkt door Liberte op 06-05-09 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 18:09

Ik ga er hard aan werken, nog meer rust erin :D
Inderdaad Yous, m'n zit op haar is ook al voorruit gegaan maar kan nog veeeel beter!

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:15

Ik vind het er erg fijn uitzien. Zoals hierboven ook aangegeven lijk je iets vast te houden in je schouders/nek en zit daardoor ook wat naar voren. Daarentegen vind ik niet dat je teveel spanning/druk op teugels hebt. Het ziet er uit alsof je gewoon aan haar kan rijden, wat je voorheen blijkbaar niet kon (las ik hierboven). In de galop loopt ze wat eng maar zie dat ze hier ook wat wil weglopen. De kunst is om haar uiteindelijk op uiteindelijk met je zit en houding tempocontrole te hebben waardoor je die hand in galop wat meer naar voren kan zetten.

Je bent goed bezig, gaat helemaal goedkomen!!
Ik zie op concours menig B-ruiter die hier nieteens aan kunnen tippen, dus starten, waarom niet ;-)

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:12

Allereerst vind ik dat je een hele mooi beenligging hebt en een super leuk paard! Ik vind alleen dat je moet leren om je handen stil te houden. Dit kun je leren door een beugelriem om de hals van je paard te doen en deze vast te houden tijdens het rijden. Hierdoor worden je ophoudingen ook veel kleiner. Binnen twee kun je je handen dan gegarandeerd stil houden! Succes ermee!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:22

Zij loopt echt mooi, maar ik heb het gevoel dat je veel gewicht in je handen hebt en zeker een volledig paardengewicht in galop :P
Probeer met überstreichen het probleem op te lossen, of vanuit het teugels uit de hand laten kauwen aangalopperen. Dan heeft zij geen hand om zich op af te zetten en te vertrekken.
Succes verder!
PS: ik ben heel jaloers op jou zeer correcte beenligging!!! :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:56

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:13

Ik vind het een erg aansprekend paard met mooie bewegingen. In de galop zie je inderdaad wat spanning opkomen, maar die weet je af te laten vloeien. Vriendelijk zijn met je hand is niet verkeerd, maar probeer wel constant verbinding te houden. Bij de kortere wendingen zag ik af en toe je buitenteugel loshangen. En inderdaad iets beter voorbereiden door bijvoorbeeld iets meer de hoek in te rijden om haar recht te richten voor je de wending in rijd. Je hebt een erg fijne stille beenligging. Ik denk dat de meeste ruiters daar zeker wat van kunnen leren.

Heel veel succes! :)