Ik zou hem eerst een paar weken longeren met een los bijzetje zodat hij leert zijn rug te gebruiken en zo zijn rugspieren sterk maken zodat hij je kan dragen. Ongeveer zes weken, zo'n 3,4 keer per week neemt dat in beslag voor die enigzins kracht hebben. Daarnaast kun je met lange lijnen achter hem gaan lopen zodat hij ook leert dat de commando's nu vanaf achter hem gegeven worden, scheelt een boel straks als je erop zit. En wen hem aan bewegingen achter en boven hem zodat straks als je erop zit hij niet van je schrikt.
Op deze manier heb ik er nu zo'n 35 achter elkaar gedaan en niet eentje daarvan heeft ooit gebokt of gek gedaan tijdens de eerste keer maar ook niet in het evrder traject van het aanrijden. Dit ook omdat je hiermee spierpijn die ontstaat vanaf de 2e week onder de man voorkomt. Die zorgt namelijk vaak voor een ineens toch bokkend paard terwijl het eerst eigenlijk braaf was.
Succes!!
Qua voer zou ik eerst kijken wat er na twee weken training gebeurt met zijn lijf, wordt hij moe, valt hij teveel af of is er iets anders dat verandert, dan kun je hem rustig een kilo per dag gaan bijvoeren met een basisbrok.