Zazou Zuske Areina (5jr) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Corineee

Zazou Zuske Areina (5jr) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:02

Vanaf oktober 2008 is Zazou bij ons. Ze is nu net 5 jaar geworden. Toen ik haar kreeg kon ze nog niet zoveel. Ze was zadelmak en ze kon stappen, draven en galopperen, maar verder was haar nog niets geleerd. Ik ben nu een half jaar met haar bezig en het gaat best goed.

Ze is heel leergierig en ze wil graag alles goed doen, maar daardoor schiet ze soms nogal snel in de stress. Ze is erg looplustig, en in het begin had ik er nog wel wat moeite mee dat ze zo snel was. Ze wou toen veel rennen. Nu gaat het al een stuk beter, en ontspant ze veel meer. We willen van de zomer gaan starten in de B.

Wat nog moeilijk is, is dat ze snel afgeleid is. Als ze goed om mij geconcentreerd is, dan gaat het heel goed, en doet ze de oefeningen goed en loopt ze lekker ontspannen over de rug. Maar als ze iets ziet dan is ze snel afgeleid en wordt ze gelijk weer rennerig. Soms vind ze het ook moeilijk om balans te houden, en dan slingert ze nog wat. Maar dat vind ik niet zo erg, en dat wordt ook vanzelf wel beter als we wat verder zijn.

Springen vind ze ook heel leuk, en dat doet ze ook heel goed. Als ik met haar spring, dan is ze helemaal geconcentreerd en let ze niet op wat er om haar heen gebeurd. Ze gaat dan ook helemaal niet rennen. Ik heb alleen wat foto's van het springen toen we het voor het eerst deden, niet van hoe het nu al gaat. Die hoop ik er binnenkort op te kunnen zetten!

Kijk maar even wat jullie er van vinden, en graag commentaar!

1. Thuis rijden
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Eerste sprongetjes
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Vanaf de andere kant
Afbeelding

9. Thuis op het gras
Afbeelding

10. Galop, beetje onduidelijk
Afbeelding

11. Stappen
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Hé wat is daar?
Afbeelding

veerlee65

Re: Zazou Zuske Areina (5jr) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:05

Jullie hebben al een hoop bereikt zo, ziet er netjes uit! ik vind alleen dat je op foto's 1 en 2 wat ver uit het zadel komt met lichtrijden, en soms mag je je handen wat meer dragen. voor de rest vind ik het er heel vriendelijk uitzien, succes in de B!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:06

ziet er netjes uit! nette houding, mooi meegaand met het paard. het sprongetje ziet er ook soepeltjes uit.
alleen foto 13 lijkt raar, maar ik dek dat dat een moment opname is, alsof hij een kwartje ziet liggen. ;)

ik vind dit er prima uitzien voor basiswerk

Corineee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:08

haha ja, ze ging even spaanse pas oefenen :P

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:24

Ik vind het een super mooi paard ! :D Dressuur ziet er al goed uit voor haar leeftijd. eerste foto ziet er wat gespannen uit. Ik zou alleen als ik jou was niet te veel met haar springen want haar botten zijn nog niet volgroeit. ;) Eerst de dressuur volledig ondercontrole hebben voordat je met springen begint. Balkjes lopen en een klein kruisje kan geen kwaad maar niet hoger.;) Jullie vormen een mooie combinatie :j

liesje1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:21

Probeer je handen soms wat meer hoog te houden :)
Veder geen commentaar :)

bloezem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:48

Ik denk dat als jij je armen wat meer knikt in je ellebogen, je handen ook hoger zullen gaan staan. Dus als je daar eens op probeert te letten, komt het helemaal goed met jullie! Succes!

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:04

Euh lichtrijden, wanneer moet jij staan ;)
Gaat volgens mij af en toe mis.

Verder leuke combinatie hoor!
Veel plezier samen, jullie komen er wel.