Olleke @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDreamerx

Olleke @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 17:24

Vandaag lekker gereden met Olleke.
In de andere bak liet iemand haar paard vrijspringen, dus het was wat lastig om Olleke er de hele tijd bij te houden

We rijden geen wedstrijden, maar over een maand heb ik een onderlinge wedstrijd, als dat goed gaat wil ik misschien wel gaan starten met haar. Alles op z'n tijd ;)
We trainen trouwens op B-niveau en pakken soms het wijken mee.

Ik werk eraan om mijn binnenhand meer te ontspannen en op veel foto's heb ik heel erg kapstoktenen, maar ik krijg ze echt niet verder naar binnen! Het lijkt wel of ze op slot zitten dan.
Ik heb al van die schuine blokjes in m'n beugels en daar is het iets minder van geworden. Maar als iemand er nog wat op weet hoor ik het graag!

Graag tips, ik heb niet voor niets op HAW gepost :)

Afbeelding
1) stappen, strenge binnenhand _-:(

Afbeelding
2) Beetje te lange teugel

Afbeelding
3)Oeps, ze valt op de voorhand

Afbeelding
4) Beter

Afbeelding
5) Lekker galopje

Afbeelding
6)Jammer dat ze d'r mondje een beetje open heeft, anders was 'ie wel mooi

Afbeelding
7) En uitdraven

Afbeelding
8) En klaar.

:)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:28

Voor het probleem met je beugels heb je ook speciale riempjes. Daarmee zit de beugel op een x-afstand van de singel vandaan, waarmee je kan oefenen om je tenen naar binnen te houden :)
Verder; Is het een merrie? Ze lijkt wat geirriteerd (staart zwiepen, oren) en ik mis wat rust in het beeld. Door zelf constant en rustig te blijven zal dit verbeteren. Heb je begeleiding? Want constant zijn en zelfs zo min mogelijk verkeerd doen om de basis voor elkaar te krijgen is het moeilijkste wat er bestaat!

edit; en voor haar mond helpt een sperriempje heel veel.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 17:32

Let_be schreef:
Voor het probleem met je beugels heb je ook speciale riempjes. Daarmee zit de beugel op een x-afstand van de singel vandaan, waarmee je kan oefenen om je tenen naar binnen te houden :)
Verder; Is het een merrie? Ze lijkt wat geirriteerd (staart zwiepen, oren) en ik mis wat rust in het beeld. Door zelf constant en rustig te blijven zal dit verbeteren. Heb je begeleiding? Want constant zijn en zelfs zo min mogelijk verkeerd doen om de basis voor elkaar te krijgen is het moeilijkste wat er bestaat!

Bedankt voor je reactie! Het is een merrie ja.
Klopt, ze was een beetje druk vandaag en dan wordt ik er zelf ook een beetje druk van (of andersom misschien :) ).
Ik heb 1x per week priveles, hele goeie instructrice :)

En ik zal eens naar die riempjes vragen.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:34

Als je naar de foto's kijkt ben ik van mening dat je op bijna alle foto's te ver naar achteren zit op je zadel.
(daar bedoel ik mee dat je op de lepel zit, niet dat je te ver naar achteren leunt..)

Hierdoor druk je op de lendenen van je paardje en dat verklaart misschien wel het staartzwiepen van wat Let_be zegt.

Kijk daar maar is naar, dat is wel een heel belangrijk punt.
Als je goed op je paard zit en het gevoel hebt IN je zadel te zitten i.p.v. bovenop zit je ook veel lekkerder en wellicht kun je je tenen dan wel nog iets naar binnen draaien.

Succes ermee!!
Laatst bijgewerkt door HubbaBubba op 04-05-09 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:35

Wat een super mooie merrie :)
Alleen heb je wel piano handjes.
Ik heb die speciale riempjes ook gehad, super zijn ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:40

Je vraagt om tips dus bij deze:
Wat me meteen opvalt is je zit. Kijk maar eens naar foto 2&3 en de laatste, je zit daar helemaal achterop de lepel van je zadel. Het gevolg daarvan is dat je voorover gaat zitten (foto2) of compenseert door je onderbenen naar voren te drukken (foto3).

Als je voorover kiept (in jou geval mede door te ver achterop je zadel zitten) kantel je je bekken naar boven en zit je niet meer op je kont. Daardoor komen je benen ook in een verkeerde positie terecht en kan je je tenen ook moeilijker naar binnen houden.
Ik denk dat als je op het diepste punt van je zadel zit het voor jezelf een stuk makkelijker is om de rest van je houding goed te houden en daardoor ook comfortabeler voor je paard.

Let ook op dat je je handen rechtop houd, en even hoog. Op een paar foto's heb je je ene hand hoger dan de andere. Goed dat je daar zelf ook al aan werkt.

Persoonlijk vind ik de foto van het uitdraven het mooist. Het is eigenlijk het enige moment waarop je kan zien dat Olleke zich ontspant en je hand netjes volgt. Probeer dat gevoel vast te houden met rijden.
Succes met je onderlinge wedstrijd, je kan trouwens altijd nog na de wedstrijd extra commentaar en tips vragen aan de jury!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 17:47

Super bedankt voor de tips allemaal, daar heb ik wat aan! :D

@ brigitta1987; viel me inderdaad ook op van dat achterin het zadel zitten, had ik pas door toen ik de foto's zag. Ga ik extra op letten :)

Iriscope

Re: Olleke @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:01

Ik vind het een leuk paard en je hebt van die mooie lange benen! Je kunt oefenen met je hak juist naar buiten te duwen, op die manier komt je teen vanzelf netjes recht naar voren. Verder ga ik met de rest mee. Vind de foto van het uitdraven heel fijn er uit zien!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:00

@ Babel; dankje, ik vind juist dat mijn benen eigenlijk wat te lang zijn voor Olleke maargoed :P

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:25

Hej!

Ik meld me hier even omdat ik denk dit paard te herkennen.
Als ik het goed het is de moeder van Olleke genaamd Odette en staat in Heumen.

Ik heb 3 jaar op Odette gereden en heb Olleke geboren zien worden (ik heb dit zelfs op film staan)
De naam van de hengst kan ik me zo snel even niet meer bedenken.
Odette heeft nog 2 andere veulens gehad genaamd Bolero (hengst) en Odenza (merrie)

Is dit DE olleke die ik denk dat ze is????

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 21:06

@ _cheyenne_; dit is DE Olleke! Ik stuur je een PB!

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:11

Je hebt een onwijs leuk paardje! Maar volgens mij kan hij wel iets meer nagevelijk lopen. Verder is er al veel gezegt over je tenen en handen enzo terwijl verder je zit wel goed is mooi rechtop behalve dat je zover in het zadel zit. Je handen moet je goed rechtop houden en ze zijn best wel breed dus wat dichter bij elkaar kan ook geen kwaad ;)
Succes ermee ik hoop dat alle tips je helpen!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:15

Let_be schreef:
edit; en voor haar mond helpt een sperriempje heel veel.

Lijkt me niet dat je haar mond nu gaat dichtsnoeren?
Als ze haar mond opent is er een reden waarom ze dat doet. Om er dan gelijk allerlei touwtjes om te binden.
Ik zie zelfook bij de uitdraaf foto de meeste ontspanning, probeer haar goed lang en laag te houden en daaruit wat hoger op te stellen. Het lijkt alsof ze nu wat opgekropt en gespannen loopt boven.
Succes, tis een prachtig beestje!
Groetjes

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 21:19

@ ZusJacobs; klopt, ze was vandaag vrij gespannen.
Sperriempje ga ik idd niet doen ;)

Bedankt voor alle reacties iedereen!