Dioos is een ontzettend voorwaarts paard dat je eigenlijk constant terug moet rijden. Als ze daarbij dan nog eens spanning heeft dan gaat het niet altijd goed. Al ben jij te streng van voren gooit ze snel haar hoofd in de lucht of gaat rennen. Vandaag werden er foto's gemaakt en een camera is altijd super eng. Het gaat al een stuk beter maar het blijft een eng ding
Moest trouwens erg wennen aan het zadel, had een ander zadel gebruikt deze keer. Zat wel lekker eigenlijk

Zoef door de bocht

Leuk voorbeeld deze foto's (boven en onder). Hier valt ze erg uit elkaar en we gaan lekker hard. Met wat langer galopperen vind ze wat sluiten erg moeilijk. Ik wil dan het liefst om haar te sluiten licht been gebruiken en iets sluiten van voren. Als ze gespannen is uit dit zich vaak in nog harder gaan. Wat ik dan doe als ze te gespannen is, is wat meer hand. Ze komt dan te ver achter de loodlijn, maar als ik haar daarna los laat van voren (zie foto onder) galopperen we daarna weer normaal door.

Stukje middendraf. Mooie staart of niet
?

Hier zag ze de fotografe, dat was even schrikken

Paarden zijn vorige week naar een nieuw stuk wei verhuisd en hebben paar dagen geleden weer een stuk erbij gekregen en dan gaat het hard