Ograndiosa (v Ramiville) doet goed haar best

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Ograndiosa (v Ramiville) doet goed haar best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 16:39

Heb net zo lekker gereden :)

Dioos is een ontzettend voorwaarts paard dat je eigenlijk constant terug moet rijden. Als ze daarbij dan nog eens spanning heeft dan gaat het niet altijd goed. Al ben jij te streng van voren gooit ze snel haar hoofd in de lucht of gaat rennen. Vandaag werden er foto's gemaakt en een camera is altijd super eng. Het gaat al een stuk beter maar het blijft een eng ding :P

Moest trouwens erg wennen aan het zadel, had een ander zadel gebruikt deze keer. Zat wel lekker eigenlijk :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoef door de bocht :P

Afbeelding

Leuk voorbeeld deze foto's (boven en onder). Hier valt ze erg uit elkaar en we gaan lekker hard. Met wat langer galopperen vind ze wat sluiten erg moeilijk. Ik wil dan het liefst om haar te sluiten licht been gebruiken en iets sluiten van voren. Als ze gespannen is uit dit zich vaak in nog harder gaan. Wat ik dan doe als ze te gespannen is, is wat meer hand. Ze komt dan te ver achter de loodlijn, maar als ik haar daarna los laat van voren (zie foto onder) galopperen we daarna weer normaal door.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stukje middendraf. Mooie staart of niet :D ?

Afbeelding

Afbeelding

Hier zag ze de fotografe, dat was even schrikken :P

Afbeelding

Wegbenik

Re: Ograndiosa (v Ramiville) doet goed haar best

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:44

Ziet er netjes uit. Probeer alleen je handen iets hoger te houden.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:48

Mooie merrie. Het ziet er goed uit, ontspanning werk je al aan maar op deze foto's vind ik dit ook vrij goed. Probeer alleen je handen wat hoger en bijeen te houden & voor je te kijken.
Is ze drachtig ? Of heeft ze een flinke grasbuik ?

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:50

Ziet er goed uit! :D
Probeer je handen iet hoger te houden en heb soms het idee dat je kapstokjes hebt.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 16:55

Dankje Niisj :D

Ze heeft een onwijze grasbuik :( Paarden zijn vorige week naar een nieuw stuk wei verhuisd en hebben paar dagen geleden weer een stuk erbij gekregen en dan gaat het hard :P

Angel__

Mijn handen zijn altijd mijn punt ... Ben bij haar snel geneigd om ze op haar hals te zetten als zij gespannen is. Moet ik niet doen want dan ga ik ook wat gespannen zitten :) En die tenen, moest erg wennen aan het zadel :P

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:57

riekSter schreef:
Dankje Niisj :D

Ze heeft een onwijze grasbuik :( Paarden zijn vorige week naar een nieuw stuk wei verhuisd en hebben paar dagen geleden weer een stuk erbij gekregen en dan gaat het hard :P

Haha :P Je rijd het er wel weer af :D Ik moet ook uitkijken voor een grasbuik bij mn merrie met zoveel jong gras :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:01

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.