Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik loste het op met gymnastiek. Ik vroeg of mijn vader even wou longeren, terwijl ik er zonder beugels en teugels op zat. Verder gewoon zelf de hulpen enzo geven. Later heb ik de teugels erbij genomen. Dit werkte echt SUPER! Je kan het anders ook een keertje ana je instructrice vragen.
zou het niet, zoals ambrasoft zegt, helpen om wat longezitles te nemen? Verder denk ik dat je pony inderdaad beetje klein wordt, je moet zowiezo je hielen hoog gaan trekken wil je hem met je spoor effectief gaan raken zie ik, dan ontwikkel je natuurlijk snel zo'n tic he... je drukt je hakken verder ook overdreven uit denk ik, dus misschien dat dat het wat moeilijk maakt, én zo overdreven uitdrukken én hulpen moeten geven aan je pony. Misschien moet je wat langer zitten waardoor je benen meer gaan hangen en je meer met je kuit kan gaan drijven ipv met je hiel? verder weet ik ook niets te vertellen

! x_tico schreef:Kan je uitleggen hoe ik die balans kan vinden? Op andere pony's heb ik het namelijk niet. Bedankt !
) als je been afhangt, dan moet de beugel ongeveer tot aan de enkel komen. Succes alvast.
. Hierin consequent doortrainen bij elke rijsessie, is op een gegeven moment echt wel duidelijk voor het paard wat je nu van hem verlangt. Het lijkt wel alsof je met je benen in een soort ritme blijft zitten, zonder dat je daar echt bij stilstaat. Probeer dus met oefenen extreme rust in je benen en bij jezelf te vinden. Alle beweging die niet nodig is, moet je ook niet maken met je benen, je moet je dus veel bewuster worden van jezelf en waar je mee bezig bent (je paard moet werken, niet jij
). Ook voor jou is centered riding een aanrader, maar misschien dat iemand je tijdens het oefenen kan helpen met aanwijzingen in je houding en balans.