Sinds een poos is mijn jonge paard (wordt deze maand 4) soms erg vervelend met opstappen. Vorig jaar kon ik gewoon zelf op het erf opstappen, maar hij is een aantal keer geschrokken, en natuurlijk ook jong en eigenwijs, en nu lukt het niet meer zo goed:
Hij wordt altijd vastgehouden met opstappen, zodra hij doorheeft dat ik erop wil gaat hij naar achteren lopen. Als het me dan klukt om toch mijn voet in de beugel te krijgen (erg lastig!) dan staat hij weer stil. Dit probleem hadden we even ondervangen doordat mijn moeder hem afleidt met appel. (als hij stilstaat krijgt hij een stukje). Alleen de laatste tijd gaat hij druk doen als ik er net op zit of weg wil stappen, en loopt dan ook bijna door mijn moeder heen! Daarom heb ik vandaag de appel afgeschaft
Dus hij weer achteruit lopen.... Dus eigenlijk 2 probleempjes: achteruit lopen voor het opstappen en druk doen/ niet stilstaan als ik opgestapt ben/ door m'n moeder heen rennen.
In een hoek zetten werkt nauwelijks en vind ik gevaarlijk en aan de rechterkant opstappen daar begin ik niet aan want dat gaat met echt niet lukken, zeker niet met een bodyprotector aan!
Alvast bedankt voor de tips!