Sem loopt de laatste tijd erg fijn. Hij is fijn in de aanleuning, kan hem instellen waar ik hem wil. Maar laat zich tegenwoordig ook wat hoger instellen, zonder ergens vast te houden in zijn lijf. Hij heeft een heerlijke cadans en veel takt en regelmaat, wat heel erg prettig rijden is. Zelfs in de galop kan ik hem met zijn neus richting zijn knie rijden, galop is echt een zeer groot probleem bij hem
Het wijken begint hij een beetje te snappen, geen foto's van trouwens, maar vind hij nog erg moeilijk. Daarnaast moet ik proberen mijn benen stiller te houden en hem minder (onbewust) aan te drijven. Op de foto's zie ik dat ik wat streng ben in mijn hand, ik ga hier eens op letten. Daarnaast denk ik dat ik mijn handen wat meer mag dragen. Verder commentaar op mijn houding is meer dan welkom.
Sem is trouwens een 8-jarige NRPS pony van 1.47m. Eigenlijk een menpony, maar om de winter een beetje door te komen ben ik hem onder het zadel serieus gaan rijden en starten.
Stap:
1.

2.

Draf:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Galop:
1.
Ik wil hem eigenlijk juist daar bovenin rijden, omdat hij dat voor het mennen ook gewoon moet doen. En ik wil mijn training wat dat betreft grotendeels gelijk houden. Soms pakt hij hem wel goed aan daar bovenin en soms drukt hij inderdaad zijn rug wat weg.
Goed erop letten dat je loslaat van voren. Foto 6 was echt gaaf geweest in wat korter gras. Misschien moet je die foto boven Bo haar bed hangen