Haf Alexia @ eerste keer wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1989

Haf Alexia @ eerste keer wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:29

vorige week zondag op 26 april heb ik met mijn pony onze eerste wedstrijd gereden
we rijden nog niet echt een niveau ze is nu een 9maanden onder het zadel en doet het erg leuk.
we zijn dus nog steeds lekker bezig met rechtrichten de achterhand enzo.

ik heb een F5b proefje reden om te kijken hoe ze dat vond en er mee om zou gaan.
dat ging allemaal super en had 225punten met haar gehaald en werden daarmee meteen eerste (210punten is winst bij de fnrs).

ik zelf mag nog wat meer recht op gaan zitten en moet af en toe wat op mijn handen letten.

de fotos staan niet op volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag opbouwend kritiek waar ik wat een heb

deniece

Re: Haf Alexia @ eerste keer wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:34

Haha wat een leuk koppie zit daarop! Ziet er heel fijn ontspannen uit, heeft zijn oortjes constant op kwart over 7 staan, echt super lief staat het :))

Goed werken aan die achterhand, en met een weerstandbiedende hand rijden :) Dan komt die nageeflijkheid vast snel! Lekker door trainen dus en gefeliciteerd met je prijs & winst!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:38

dankje wel.
de achterhand zijn we nu erg veel mee bezig.
ze word ook steeds vaker kleine stukjes goed nagevelijk alleen valt ze dan nog iets te veel terug in tempo en krijg haar achterhand er op dat moment nog net niet goed genoeg bij.
dus daar werken we ook aan.

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:27

Lekker hoor!
Eindelijk eens eentje die lekker op zn eigen pootjes mag lopen.
Ziet er fijn uit! :)

kaytjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:49

Heee dit is manege hellevoet he:D Toevalligg:P K heb er met mijn paarden anderhalf jaar gestaan. Ik zie Willem op de foto :D

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 21:23

ja klopt dit is op manege hellevoet en dat is inderdaad willem haha;)

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 21:35

heeft voor de rest nog iemand misschien tips voor me of verbeter punten?

verbeter punten heb je altijd maar hou daarbij ook graag rekening met de leeftijd en niveau van de pony.
(de pony word 26juni 4jaar)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:40

voor de eerste keer is het wel redelijk goed,
ik weet alleen veel van KNHS, dus FNRS doet me niet veel,
alleen dat het wat minder streng word beoordeeld
jullie komen er wel!!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:42

je verbeter punten:
schouders meer naar achteren en denk om je handen,
hoger dragen en geen pianovorm
ook je hakken naar beneden,..
tijdens de proef denken wat je doet, weten wat te doen als hij over het schouder loopt enz...houd je hoofd er bij!!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 21:54

mn handen vielen mij ook erg op op de fotos ik dacht dat het wel mee viel maar dat valt toch tegen daar werk ik aan en inderdaad mijn houding rechterop zitten enz.

nadenken in me proef doe ik ook alleen moet ik nu nog poberen dat wanneer ik haar van dr buitenschouder wil afsturen als ze daar op dat moment op val nog wel een goeie stelling hou.

gelukkig is ze al erg soepel in dr kaaklijn en bewegingen en heel goed reageerd op kleine korte ophoudingen en dat is wel makkelijk in de proef ivn het lopen over dr binnen of buiten schouden.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:02

ik zal maar niet doorzeuren over je houding...
wat ik verder nog wil opmerken is dat ik je soms streng vind met je handen (1,2,7,11)en op sommige foto's zijn de teugels weer wat te los (9,10)

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 22:17

dat streng met me handen valt wel mee.
het zijn hele kleine snelle korte ophoudingen wat ik maak daarna is me hand weer gewoon ontspannen.
dit doe ik omdat ze nog niet zo gewend is om op de hoefslag te lopen ze gaat wat lopen kleven aan de bakrand waardoor ik er op die manier stuur op corrigeer zonder me handen vast te blijven zetten/houden.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:22

okee, dan zijn het dus gewoon moment opnames. maar mischien moet je toch proberen ze wat subtieler te geven...

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 15:00

ik zal er op letten dankje wel voor de tip:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:12

waarom rijd je paard dat net onder t zadel is met sporen?
Zo'n paard kan je prima zonder sporen rijden! Hij hoort te reageren op je been. natuurlijk ga je dan zeggen voor de verfijning, maar die verfijning heb je op dit moment echt nog niet nodig
OP foto 7 lijkt t alsof je t bit door de mond trekt.

Voor de rest lekekr doortrainen met de cahrerhand en het rechtrichten! daar ben je goed mee bezig dan! En dan komt de rest vanzelf :)

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 22:48

de rede waarom ik mijn pony met sporen rij is dat ze totaal nergens ontzag voor heb.
als ik zonder sporen rij krijg ik geen reactie en als ik haar een tikje geef met de zweep krijg ik daar geen reactie uit.
ik heb toen gekozen om mijn pony met sporen in te rijden en te rijden omdat ik dit zelf prettiger vind en diervriendelijker dan mijn pony verrot te moeten slaan met de zweep terwijl ik er dan nog geen enkele reactie uit krijg.
dus ik rij niet met sporen om de hulpen te verfijnen naar mijn pony toe maar puur omdat ik haar niet verrot wil schoppen en slaan, voor de sporen heeft ze wel ontzag dus vandaar

wat foto7 betreft ivm het bit.
ik weet niet wat ik daar aan het doen was omdat moment ik zal er op letten, waarcshijnlijk was het zo dat ze bij het halthouden nog wel is flink wil doordrammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:53

ok, dan toch zou ik proberen ( eventueel met een instructrise ) t probleem van niet reageren op te lossen, want eigenlijk gebruik je de sporen nu ergens voor waar ze niet voor zijn, en het bit kan idd een moment opname zijn maar kijk wel uit dat je t niet door de mond trekt :)

Tis wel een mooie haf :)

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 22:59

het oplossen is erg moeilijk mijn instructrice kwam er ook niet meer uit dus toen maar de sporen.
het is erg vervelend als je pony geen ontzag heeft voor bijvoorbeeld een zweepje achter je been ofzo.
ze heeft met longeren ook geen ontzag voor de zweep en vind het met longeren heel leuk om recht op dr achterbenen voor je te gaan staan.
het enige wat je dan kan doen is een paraplu naar haar te openen om jezelf in veiligheid te brengen (tip van annemarie v/d toorn dus ben niet zelf gaan uitproberen) gelukkig is dat maar 1x nodig geweest (vorige maand) en tot nu toe doet ze alles wat ik wil.