Ruby @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxdonja

Ruby @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:00

Hoi. :))
Ik ging vanmorgen rijden op Ruby. Zij is een manegepony en we zijn super vooruit gegaan! Ik heb niet gewerkt aan de voorkant, ik wou gewoon lekker rijden, en later heb ik haar opgepakt, dit gaat heel goed, en ze gaat nu vanzelf wat ronder! Ons niveau is B en we werken vooral aan de ontspanning. Ik steek mijn benen heel erg af. Komt ook een beetje omdat ik te groot ben, maar dat is geen excuus toch? :D
Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben, ik heb ook een filmpje van de overgang draf naar galop. Zoals je ziet, als ik aangaloppeer, gaat de hele ontspanning weg. Vinden jullie dat ze op een te snel tempo galoppeert? Ik heb wel les, (mijn instructrice zegt dat ze wel elkker actief galoppeert maar zeker niet harder moet) maar misschien hebben jullie nog tips ofzo! Ik rijd als enige op haar en bovendien vaker, dus ik kan de tips ook wat makkelijker gebruiken. Na een heel verhaal, de foto's! :D (De foto's geven een beetje een verkeerd beeld, als de flitser van de camera gaat, wordt Ruby een beetje afgeleid, daarom heb ik ook 2 filmpjes! :) ) Ik hoop dat mijn topic voldoet aan de regels van HAW. 8-) :))

1. Afbeelding
Opzich wel een goed foto!

2. Afbeelding

3. Afbeelding
gespannen galopje

4. Afbeelding
goedzo Ruby!

5. Afbeelding
Ruby wil nooit leuk kijken op standfoto's, en ik ook, we passen ons aan, aan elkaar! :')

6. http://www.youtube.com/watch?v=C0evb1d2lms
filmpje van draf naar galop! :)

7. http://www.youtube.com/watch?v=YHEKTcbg ... annel_page

Ik vind haar een beetje sloom ogen op de filmpjes maar in het echt voelt dat dus niet... :=

Froexiie

Re: Ruby @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:08

Hee Don!
Ziet er goed uit hoor! Zie wel bij het filmpje dat je van de overgang draf galop een beetje voorover duikelt, recht blijven zitten! :+
En je steekt je benen best wel erg af. Benen naar achter. Je hakken moeten op dezelfde lijn zitten als je heup en je schouder :) En ik vind haar niet te snel galopperen hoor :)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:11

Froexiie schreef:
Hee Don!
Ziet er goed uit hoor! Zie wel bij het filmpje dat je van de overgang draf galop een beetje voorover duikelt, recht blijven zitten! :+
En je steekt je benen best wel erg af. Benen naar achter. Je hakken moeten op dezelfde lijn zitten als je heup en je schouder :) En ik vind haar niet te snel galopperen hoor :)

Dankje }>
Ja, mijn benen zijn echt een ramp :oo Het is nog een stuk erger geweest hoor, maar het is vooral, ik wil dan mijn benen naar achter leggen, en dan, oeps, ik raak Ruby haar buik aan. Ruby denkt, heee, ik voel een hak/kuit! En die schiet er opeens vandoor :=

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:14

julie zien er leuk uit!! *D
maar je steekt je benen heel erg naar voren die moeten een stuk verder naar achter leggen ook in het filmje als je galoppeert liggen je voeten helemaal naast zijn schouder.
ook moet je proberen meer op je kont te gaan zitten in de galop. :Y)

kaytjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:56

Je steekt inderdaad zoals je zelf al aangeeft je benen te ver naar voren,
probeer daar wel aan te werken:P En in galop hoor je je buitenbeen een stukje achter de
singel te houden probeer dat ook eens.
Succes!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:10

kaytjeeee schreef:
Je steekt inderdaad zoals je zelf al aangeeft je benen te ver naar voren,
probeer daar wel aan te werken:P En in galop hoor je je buitenbeen een stukje achter de
singel te houden probeer dat ook eens.
Succes!

moet ik dan ook aandrijven?
(Oke dat hoort dan altijd wel zo om hem mooi in galop te houden, maar als ik dat doe dan ga ik denk ik veel kanten vand e bak zien :)) )

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:23

Je moet idd letten op je benen, iets terug leggen!
Verder heb ik af en toe het idee dat je je handen iets vast zet..

Veel succes nog!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:50

Donjaaa :D
Ik vind echt dat je er heel netjes opzit hoor! Op je benen na, maar daar heb ik een tip voor. Weet niet of dat bij Ruby kan, maar je kunt een touwtje om de bovenkant van je laars doen en die aan de singel knopen. Daar leer je je benen van stil houden.

Toen ik bij jou keek, toen vond ik hem wel behoorlijk hard galoperen :o Zo ziet het eruit van de kant.

Volgens mij krijg je een beetje pianohandjes :+

Nog veel succes :D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:53

pintogirl schreef:
Donjaaa :D
Ik vind echt dat je er heel netjes opzit hoor! Op je benen na, maar daar heb ik een tip voor. Weet niet of dat bij Ruby kan, maar je kunt een touwtje om de bovenkant van je laars doen en die aan de singel knopen. Daar leer je je benen van stil houden.

Toen ik bij jou keek, toen vond ik hem wel behoorlijk hard galoperen :o Zo ziet het eruit van de kant.

Volgens mij krijg je een beetje pianohandjes :+

Nog veel succes :D

haha ja klopt wel van dat galopperen, maar toen jij kwam kijken zaten we een beetje in een dipje. :') Ik denk dat het geen mogelijkheid is van dat touwtje. :o En het klopt nu je het zegt ook wel van de handen! Ik ga er aan denken =D

kaytjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:55

Nee je hoeft niet aan te drijven natuurlijk:P:P

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:18

Hee Don! :D
Het ziet er goeduit hoor :j
Alleen in galop wat meer op je kont gaan zitten ;)
En op je benen letten :)

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:09

Ik vind dat je je benen wel erg af steekt :oo Probeer dat minder te doen.
Ook vind ik de overgang draf-galop wel erg gehaast.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:20

Je steekt inderdaad je benen erg af maar dat komt vooral doordat het zadel veel te ver naar voren schuift waardoor jij in stoelzit gaat zitten. Op de galopfoto kun je heel goed zien dat het zadel niet past, jij komt bijna op de nek van je pony te zitten. Ik begrijp dat het niet je eigen, maar een manegepony is? Dat is wel jammer, daarmee heb je geen invloed op het tuig. Met een goed passend zul je ook in je eigen houding erg zien verbeteren, en is de pony ook veel fijner te rijden.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:23

SusanH schreef:
Je steekt inderdaad je benen erg af maar dat komt vooral doordat het zadel veel te ver naar voren schuift waardoor jij in stoelzit gaat zitten. Op de galopfoto kun je heel goed zien dat het zadel niet past, jij komt bijna op de nek van je pony te zitten. Ik begrijp dat het niet je eigen, maar een manegepony is? Dat is wel jammer, daarmee heb je geen invloed op het tuig. Met een goed passend zul je ook in je eigen houding erg zien verbeteren, en is de pony ook veel fijner te rijden.

Je hebt gelijk hoor. Ik vind zelf ook dat dit zadel veel te groot is, toen er iemand anders op reed om te proberen, viel mij dat ook gelijk op, zoals je op de galop foto kan zien, kiept ie achter ook iets omhoog... Ik heb verder idd niet veel te zeggen over het tuig, ik kan wel een zadel gaan kopen, maar buiten het feit dat ik daar totaal geen verstand van heb, zullen ze me voor gek gaan verklaren denk ik :=

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:27

Ik vind het er goed uit zien Donja! :)
Ruby begint al aardig wat nagevelijk te lopen. :9
Je benen niet afsteken, dat weet je zelf en verder heb ik neit zoveel tips.. xD

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:35

Wat een geweldige manegepony zeg! Lease je haar? Of rijd je haar bij? Naja, ik vind dat je er netjes opzit. Maar misschien kan het allemaal nog wel wat losser. ;)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:40

Ambrasoft schreef:
Wat een geweldige manegepony zeg! Lease je haar? Of rijd je haar bij? Naja, ik vind dat je er netjes opzit. Maar misschien kan het allemaal nog wel wat losser. ;)

Ik lease haar niet, maar eigenlijk kan ik haar wel als leasepony beschouwen. Ik rijd haar 3 maal per week en als ik het lief vraag mag ik wel een keertje zomaar komen. :) Het was eigenlijk voor tijdelijk, want ze was eerst heel druk enz. maar er rijdt nog niemand anders op haar. Kan eigenlijk ook niet, want anders heb ik zelf niet eentje om op te rijden := Maar goed, het kan idd allemaal nog losser, maar ik ben wel heel tevreden over dit plaatje nu. Ruby is namelijk heel sterk en wou in het begin alleen maar hard, er zat geen rem op, het was kop in de lucht en hard, ze kende geen normaal tempo. Op de video ziet het er allemaal heel makkelijk uit maar ik vind het best moeilijk om dit, hoe ze nu loopt, eruit te krijgen. Ik rijd haar sinds eind november/begin december en het begint nu pas een beetje te komen! Bedankt voor je compliment, het is zeker een lieverd!