Paard maakt keertwendingen wanneer hij geen hulpen krijgt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Harvest_Moon

Paard maakt keertwendingen wanneer hij geen hulpen krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 13:22

De titel legt eigenlijk alles al uit. Als ik voltes aan het draven ben valt mijn paard vrij snel naar binnen en dan vooral op de linker hand. Als ik vervolgens een rechte lijn rij en daarop weinig/geen verbinding hou en ook mijn been hulpen weg laat maakt mijn paard een soort van keertwendingen in draf, hij kan dan makkeijk twee of drie keer rond gaan. Dat zal ook de oorzaak van het naar binnen valllen in de voltes zijn. Ik kan die 'keertwendingen' wel tegenhouden, maar het naar binnenvallen bijna niet. Ik krijg bijna geen stelling meer gereden en als ik dan meer been geef wil mijn paard alleen maar harder in plaats van dat hij wel de stelling naar binnen aanneemt. In stap en galop hebben we dit probleem niet. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Het paard heeft verder nergens last van, hij is niet overdreven gespannen, het zadel past goed etc. Wel is het zo dat hij vooral in stap soms over de buiten schouder wil weglopen, hij heeft iets met zijgangen. Daar werken we ook aan.
Bedankt :)

Monster_tos

Re: Paard maakt keertwendingen wanneer hij geen hulpen krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:00

Even de rug na laten kijken, misschien dat er wat scheeft staat. Als je zeker weet dat dat het niet is, zweep in de binnenhand, reageert ie niet op het been ( eventueel spoor) tik op het schouder. gewoon heel veel oefenen op rechte lijnen. Goed opsluiten tussen je benen ( niet alleen hakken maar je hele been, dus ook je knieen en dijen gebruiken) eerst het recht richten voor elkaar en dan kun je weer beginnen met stelling.

Anoniem

Re: Paard maakt keertwendingen wanneer hij geen hulpen krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:15

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen WIE geconstateerd heeft dat het paard nergens last van heeft?
Klinkt mij in de oren als een vrij extreme scheefheid namelijk.