Ischa (SultanxSymfonie) weer aan het werk, L

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Ischa (SultanxSymfonie) weer aan het werk, L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 09:19

Sinds vorige maand heb ik Ischa hier op stal staan. Ischa is een 19 jarige SultanxSymfonie schimmel merrie. Ze is van mijn instructrice/vriendin.

Zij heeft haar in de PSG uit gebracht. Aangezien dat voor Ischa wel een beetje de top was van haar kunnen is ze er mee een veulen gaan fokken. Dit is twee keer goed gegaan, maar dit jaar is ze een tweeling verloren.

Ze is bij mij gekomen om de reden dat ik meer rust en tijd heb om met haar te beginnen opbouwen en niet na een paar weken haar weer op psg niveau wil hebben.

Eind mei ga ik een startkaart aanvragen met haar en gaan we starten in de L1. Back to basics!

Haar lijf heeft dus aardig wat te verduren gehad door die veulens.. Ik ben nu heel erg bezig met vooral haar leren kennen. Het is een ontzettend correct aangereden paard, en tja.... alles wat niet goed gaat is dat je eigen fout he? ;( Ik heb vorige week een nieuw zadel mee genomen omdat de ander schuurplekken veroorzaakte en rij technische problemen. Ben van veelzijdigheid over gegaan naar dressuur en deze ligt heel veel beter. Woensdag word hij extra opgevuld zodat hij helemaal super ligt.

Met rijden zijn op dit moment de belangrijkste punten:

dat ik mijn handen niet te hoog moet zetten.
Haar niet te lang laten worden
Niet "teveel" willen doen. (werkt alleen maar averrechts aangezien ze gewend is om op de kleinste dingen te reageren.)
Mijn bovenlijf niet te veel naar voren zetten.
Balans houden

hier even een paar foto's. Tips zijn altijd welkom! houdt het lief, we kennen elkaar nog niet zo lang.

P.s

Let niet op mijn outfit ik mag op een openbaar forum geen reclame maken met mijn roze gekleurde telefoon-maatschappij werk kleding ... vandaar dat de trui eroverheen moest.... en tja het kleurt nie met het setje haha!

cap is eigen keus.

1.) Dit was een van de eerste keren erop
Afbeelding

2.) Hier zie je dat ze niet helemaal los is in haar lijfie
Afbeelding

En dan nu de foto's van gisteren... zonnebrillen op: de kleurencombi's kunen u verblinden

3.)
Afbeelding

4.)
Afbeelding

5.)
Afbeelding

6.) Hier mag ik haar meer sluiten
Afbeelding

7.) Rij technisch niet bijzonder maar vond haar koppie hier zo leuk haha
Afbeelding

8.)
Afbeelding

9.) Dit vind ik een heel fijn beeld...jammer dat ik hier zo naar voren val, ik gaf net been en had haar iets scherper voor het been dan ik verwachtte..

Bedankt voor het kijken!
Afbeelding

_BlackPearl_

Re: Ischa (SultanxSymfonie) weer aan het werk, L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:54

ziet er netjes uit :)
en die L1 gaat wel lukken hoor!
let goed op je eigen houding, en je teugels kunnen ook wel iets korter :) ook goed voor je kijken trouwens :)
en wat staat het setje leuk!!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:22

L1 ga je zo doorheen!

De laatste foto is een prima beeld. Ik zou haar daar rijden en als afwisseling haar af en toe lager instellen. Dit om de lossigheid te bevorderen. Verder inderdaad je eigen houding, maar daar is genoeg over gezegt :)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:12

ja de eigen houding gaf ik ook al aan ja, het is echt een stukje onbalans... Ze heeft hele grote bewegingen en je voelt er eigenlijk weinig van omdat ze een ontzettend achterbeen heeft en een minder schoudervrijheid, dat is een beetje een valkuil inderdaad. Ik heb Vanochtend ook heel erg gelet op de bovenstaande dingen en op mijn rechter hand. (vind hem zelf zo nu en dan teveel er bovenuit komen) en dat hielp me zo ontzettend! kan niet wachten de startkaart aan te vragen!

Bedankt voor het leuke commentaar!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:14

Let_be schreef:
L1 ga je zo doorheen!

De laatste foto is een prima beeld. Ik zou haar daar rijden en als afwisseling haar af en toe lager instellen. Dit om de lossigheid te bevorderen. Verder inderdaad je eigen houding, maar daar is genoeg over gezegt :)

bedankt voor je tip ga het uitvoeren! :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:48

ik vind haar erg lekker los door het lijf en erg ontspannen tonen!
je geeft haar ook goed de kans om de aanleunign te zoeken,geeft een fijn beeld.

voor L training loopt ze zo wel goed met haar hoofdje maar L2/M1 training mag er toch ietsje meer oprichting en actiebiteit van achter in.

maar ik vind het verder erg fijn

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:44

vilouma schreef:
ik vind haar erg lekker los door het lijf en erg ontspannen tonen!
je geeft haar ook goed de kans om de aanleunign te zoeken,geeft een fijn beeld.

voor L training loopt ze zo wel goed met haar hoofdje maar L2/M1 training mag er toch ietsje meer oprichting en actiebiteit van achter in.

maar ik vind het verder erg fijn

Dank je! Ja die oprichting voel ik er ook al wel inzitten pak dat ook wel steeds meer mee. Ik ben misschien ook wel iets te voorzichtig hoor, met name omdat ze 19 is, 2 veulens heeft verloren. Ze komt wel steeds beter in haar velletje te zitten. Ben heel blij met deze kans.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:08

Ik vind dat het wel vooruit gaat raan, maar naar mijn idee mag ze wat geslotener.... vind der gewoon zolang, mja ze heeft ook wel een lange hals. Verder scheelt dit zadel echt vreselijk in jouw houding en haar lossigheid. Ik zou der ook liever iets ronder door de hals zien, maar jij weet toch beter wat goed voor der is dan ik :=

En je moet echt die schouders van je naar achter gaan zetten, want die heb je soms echt te ver naar voren hangen (moet ik nodig zeggen)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:10

leuk paard,
probeer hem wel wat meer bijmekaar te rijden, het is duidelijk dat zijn achterhoef niet over of op de voorhoef valt,...let daar goed op!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 08:09

_Bitje_ schreef:
leuk paard,
probeer hem wel wat meer bijmekaar te rijden, het is duidelijk dat zijn achterhoef niet over of op de voorhoef valt,...let daar goed op!

Als ik Ischa met met losse teugel rijd , stap ze in, met teugels op maat ,over, dus ik snap niet helemaal hoe je van een foto kan zien of een paard in of over stapt? Dat kan je imo namelijk niet vanaf een foto zien... En zoals je kan lezen wil ik haar nog niet teveel bij elkaar rijden omdat we nog maar 2 maanden aan het rijden zijn zij geen conditie had en net twee veulens verloren heeft.

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar over het overstappen kan ik niet helemaal in vinden vanaf een foto..

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:06

Ze begint al lekker te sjouwen, zo zie je maar weer hoe belangrijk een goed passend zadel is...

qua commetaar geef je t zelf al aan, echt even op je houding letten. Verder (maar dat zie ik niet aan foto's), heb ik soms t idee dat t iets flitsenderer/ actiever kan, het oogt allemaal heel netjes maar wel braaf, maar dat zal vast wel komen als ze weer in conditie is.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 10:59

Nimmy schreef:
Ze begint al lekker te sjouwen, zo zie je maar weer hoe belangrijk een goed passend zadel is...

qua commetaar geef je t zelf al aan, echt even op je houding letten. Verder (maar dat zie ik niet aan foto's), heb ik soms t idee dat t iets flitsenderer/ actiever kan, het oogt allemaal heel netjes maar wel braaf, maar dat zal vast wel komen als ze weer in conditie is.

Nou inderdaad een wereld van verschil een ander zadel... heerlijk gewoo. Die houding is inderdaad erg irritant ging gisteren al veel beter was er erg mee bezig zo nu en dan als ik spanning voelde gelijk beigels uit en ZITTE! haha.

Flitsender en actiever snap ik wel ja, durf alleen nog niet zo goed meer tevragen. Zal het schakelen iets explosiever van haar gaan vragen misschien dat dat als ik het kort en snel houd wel helpt?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 07:06

Whitepanther schreef:
Ik vind dat het wel vooruit gaat raan, maar naar mijn idee mag ze wat geslotener.... vind der gewoon zolang, mja ze heeft ook wel een lange hals. Verder scheelt dit zadel echt vreselijk in jouw houding en haar lossigheid. Ik zou der ook liever iets ronder door de hals zien, maar jij weet toch beter wat goed voor der is dan ik :=

En je moet echt die schouders van je naar achter gaan zetten, want die heb je soms echt te ver naar voren hangen (moet ik nodig zeggen)

Dank je wel!

xLovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:48

Ik vindt dat het heel erg goed gaat :D
Het enigste waar je op kunt letten is je houding voor de rest is het helemaal goed*D

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:07

xLovely schreef:
Ik vindt dat het heel erg goed gaat :D
Het enigste waar je op kunt letten is je houding voor de rest is het helemaal goed*D

haha ja indd dank je wel!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:36

erg leuke combinatie...ga zo door...
en ja het is HAW dus moet rijtechnisch commentaar...maar inderdaad zoals hiervoor al is gezegd...je houding kan nog wat verbeteren en probeer haar iets meer bij elkaar te rijden...maar verder TOP!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:02

lammie2701 schreef:
erg leuke combinatie...ga zo door...
en ja het is HAW dus moet rijtechnisch commentaar...maar inderdaad zoals hiervoor al is gezegd...je houding kan nog wat verbeteren en probeer haar iets meer bij elkaar te rijden...maar verder TOP!

Dank je,

Ja de combinatie moest ik wel aan wennen ze is met haar 1.73 icm mijn 1.63 wel groot haha. Bij elkaar rijden ben ik langzaam gaan meepakken. Komt zo nu en dan wel wat protest op, dus pak het kleine stukjes mee zodat ze er sterker van kan worden.

Bedankt voor de leuke reacties!