Joy @ dressuurwedstrijd & springles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_joy

Joy @ dressuurwedstrijd & springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:42

Donderdag had ik mijn tweede L2 wedstrijd in Driebergen. Mijn instructrice was een keer mee, omdat het vlakbij haar huis was. Het ging erg goed. Joy was erg braaf. Met het inrijden was hij wat gespannen, maar na een kwartiertje reed hij erg lekker. Mijn eerste proef ging voor mijn gevoel en volgens mijn instructrice best goed. Mijn tweede proef ging iets beter. De jury bij de eerste proef was erg streng. Ik had daar 174 punten. Bij mijn tweede proef had ik 200 punten en was ik eerste.

Gisteren had ik springles. Ik heb nog niet zo heel lang springles. Iets van 5 keer. Ik en mijn zus hebben om de week les. Het gaat steeds beter. We begonnen op 60 cm. Joy sprong toen erg vaak over en had niet een vast tempo. Deze les heb ik voor het eerst 90 cm met hem gesprongen. Ook heeft hij een beter conditie gekregen. Hij spring (bijna) nooit meer over en we hoeven hem niet meer steeds aan te sporen. Hij heeft nu een vast tempo. Het springen gaat een stuk makkelijker.

Hier zijn de foto's van mijn wedstrijd:

1. Inrijden
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Even wat uitleg.
Afbeelding

6. In mijn tweede proef
Afbeelding

7. Wijken (tweede proef)
Afbeelding

Hier zijn de foto's van mijn springles:

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Waar gaan die voeten heen? :+
Afbeelding

13.
Afbeelding

Dit was het. Laten jullie even een berichtje achter als jullie hier toch zijn? :D

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:43

Leuk combi zijn jullie!
volgens mij mogen je tenen nog ietsje meer naar binnen :o

anne_joy

Re: Joy @ dressuurwedstrijd & springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:46

Dank je.
Ja dat viel mij ook al op. Zelf heb ik het niet door dat ik dat doe, maar ik zal er op gaan letten. We zijn nu vooral nog bezig met dat Joy een regelmatig tempo houdt en nog niet heel erg met mijn houding.

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:53

hee ziet er heel leuk uit. Soms liggen je benen iets te ver naar voren, probeer hier aan te denken. Volgens mij is dat wel het enige dat aan te merken is

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:16

Leuke combi zeg!! :D

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:45

Jullie zijn een leuke combinatie!
Probeer wel een beetje op je benen/voeten te letten.
Voor de rest ziet het er goed uit.
Mooi dat het met het springen beter gaat.:D

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:37

Dank jullie wel. Ik zal erop gaan letten.
Ik ben erg blij dat we nog elke week vooruit gaan met het springen. Ik had dat niet verwacht. Zeker omdat Joy niet de bouw van een springpony heeft.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:04

Leuke foto's.
Gefeliciteerd met je eerste plaats. Wel veel punt verschil tussen de beide proefjes. :)
Let wel op dat je je handen niet op je zadel zet (wat je op sommige foto's doet), dit ziet er niet meteen streng uit maar als je ze draagt en naar voren zet geeft het een net fijner beeld. Op die andere foto's ziet het er netter uit!
Springen ziet er ook leuk uit, let wel dat je je benen niet ook "weggooit". Verder heeft die lief koppie als die springt. :)
Laatst bijgewerkt door ElineThera op 03-05-09 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:05

Wat een mooie foto's!!
Joy is echt een super mooie pony!!! :+:
Het ziet er netjes uit hoor.!! Jullie zijn een mooie combi..!

Ik moet wat zeggen dus ja,, umm let indd op je tenen.. ;)

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:09

Leuk beestje

Wel vind ik dat je vaak je handen ongelijk hebt, probeer hier op te letten.
Tenen netjes naar binnen draaien, dit kun je het best doen door je knieen naar binnen te draaien want je heb kapstokjes haha
En ik ga met het commentaar van de andere mee over het 'weggooien' van je benen dus daar hoef ik geen verder commentaar op te geven
en daarbij ik ben ook geen springruiter dus echt commentaar kan ik er niet opgeven haha

nog veel succes samen :D

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:10

Hé wat leuk, ik heb jou nog zien rijden (losrijden). Zag er netjes uit en top van je eerste prijs. Ik weet niet in welke ringen jij reed, ook ring 3 en 4? Want ik had ook 10 punten verschil terwijl ik eigenlijk 2 dezelfde proeven reed.

Maar het ziet er netjes uit, leuke pony ook. Enige puntje wat ik zie zijn je voeten, iets meer bij je pony proberen te houden misschien.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:43

Ik zal voortaan nog meer op mijn benen gaan letten. Ik heb er al veel aan gewerkt en met dressuur is het al een stuk verbeterd.

@superlise: Wat leuk. Dank je wel. Ik reed inderdaat in ring 3 en 4. Wat voor punten had jij? Ging het goed?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:49

Ik had met de ene pony in het L1 177 en 176 dus dat verschil viel wel mee. (vond het zelf niet heel denderent gaan, pony was niet echt constant en liep te schudden om de vliegjes). En de andere pony 180 en 190 punten en 2e prijs, en dat was B. Daar vond ik het niet super gaan maar ook niet slecht ofzo, alleen ik had echt 2 precies dezelfde proeven gereden zo ongeveer maar toch 10 punten verschil..

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:54

Hey, het ziet er netjes uit, leuke combinatie. Ik vind de manen ook zo stoer/mooi/leuk en me vader ook zegt hij net!
Let wel op je tenen. Goed hoor! Gr.Mandy.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 21:01

@superlise: Oke. Gefeliciteerd met je 2e prijs. Mijn pony had ook erg last van de vliegen. Midden in mijn proef begon hij ineens heel erg met zijn hoofd te schudden. Gelukkig heeft de jury dat niet echt afgerekend. Ik vindt het wel raar dat de punten zo verschillen. Ik heb het al van meer mensen gehoord. Dat ze bij de jury van ring 3 erg lage punten hadden.

@Mustang1995: Haha dank je wel :+

Moncherette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:05

Ik sluit me aan bij het gegeven commentaar, ik vind het verder een fijne en leuke combinatie om te zien.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:31

Ik vind het er netjes uit zien, je zit er keurig op, ik sluit me ook aan bij het gegeven commentaar.:)
Leuke combinatie zijn jullie, en nog gefeliciteerd met je punten en prijs!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:10

Dank je. Ik zal goed op mijn benen gaan letten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:40

ziet er leuk uit,
ik vind hem bij springen veel losser en vrolijker uitstraling hebben, ga verder met hem in het springen!!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 16:31

Ja ik ga zeker verder met springen. Joy vindt het altijd erg leuk en als hij zijn veelzijdigheidszadel opkrijgt, wordt hij al opgewonden.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:09

Tenen moeten naar binnen! :D