(haflinger)nanda. ch oldeholtpade

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smeerpudzj

(haflinger)nanda. ch oldeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 17:56

25 april heb ik meegedaan aan ch oldeholtpade op mn 16 jarige haflingermerrie nanda.
we deden mee in de b dressuur, en b springen (cat. d)

springen;
klassiek werd ik bij hindernis 3 uitgebeld want ze dacht dat als ze daar overheen sprong ze opgevroten zou worden oid.
progresief 1 weigering voor de rest foutloos. mn ijd weet ik niet meer, maar die was niet heel goed, alleen daar ging het me ook niet echt om.

dressuur;
ging voor mn gevoel super!
eerste keer dat de galop helemaal goed ging (goeie galop, goeie controle enz)
maar de jury vond het blijkbaar wat minder ik had 174 en 176 punten (met een 2 op halsstrekken:O!)

waar we nog aan moeten werken is de middenstap en draf. en zelf zit ik af en toe wat te ver naar voren.
nou hier de foto's en graag jullie mening..

1. galop
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. lekker woest springhoofd!
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

en bedankt voor de foto's !

mourits_pier

Re: (haflinger)nanda. ch oldeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:03

ziet er wel goed uit let alleen op dat je niet teveel naar je paard kijkt maar naar voor en probeer je handen iets meer te dragen. en op de eerste foto lijkt het net of je wat hard in de mond bent. maar verder ziet het er wel goed uit. succes er mee!

liesje1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:28

Op die eerste foto indd hele strenge hand moet ik zegge :o
Misschien ben je iets te veel gefocust op het hoofd ?
Probeer je voeten netjes in de beugel te houden met het springen ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:05

Ik vind die strenge hand wel meevallen, ze is op vreemd terrein met vreemde paarden enzo om zich heen he ;)

Wat me wel opvalt is dat je paard (door de spanning?) opkropt aan de voorkant. Misschien handen iets meer openen zodat ze je wat kan volgen??
Springen ziet er ook goed uit, hindernissen staan best hoog?? :oo :=

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:34

Wat een leuke haflinger zeg! :) . Rijden ziet er goed uit, met het verdere commetaar ben ik het met patriciavt eens ! :j

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 12:05

bedankt ;)

op foto1 klopt dat ik een te strenge hand heb, maar dat komt ook door zoals Patriciavt al zegt de omgeving.
ze was lekker druk, en daardoor heeft ze weleens de neiging te gaan stormen in de galop, thuis zijn we hier wel mee bezig, maar op een wedstrijd probeer ik het dan toch maar een beetje zo op te vangen.

en dat ze zo opkropt aan de voorkant komt eigenlijk een beetje door hetzelfde, normaal valt het heel erg mee (al heeft ze eerder deze neiging dan dat ze te laag gaat lopen) maar dit komt ook weer omdat ze heel voorwaarts was, en omdat ik haar dan dus een beetje inhou gaat ze heel opgekropt lopen.

en de hindernissen stonden inderdaat heeeeeeeeeel hoog!! :oo

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:18

Heb je indd wel zien rijden! Ik vond het er een beetje gespannen uitzien als ik eerlijk ben, dus probeer aan de ontspanning te werken. Probeer zelf niet scheef te gaan zitten, borst naar voren schouders naar achteren en je handen netjes rechtop met duim als hoogste punt.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:35

Wat een leuke haf! Ook lekkere allrounder :j
Wat een mooi hoofdstel trouwens!

Ik heb niet echt commentaar.