Ik rij nog niet zo heel lang paard. Zit in de F4. Maar als ik proefjes rijd, staat er altijd op mijn protecol: neiging naar stoelzit. Wat kan ik heir tegen doen om dit tijdens wedstrijden maar ook als ik gewoon rij dit te verhelpen? HELLUP!!
Ja precies. Ik had het vroeger ook. Ik moet er nu nog op letten, maar wanneer je je stijgbeugels langer maakt ga je automatisch meer aan de singel zitten
maak je rug wat holler, borst voor uit hoofd omhoog, en doe net alsof JIJ de beste bent!
Anthonia_
Geplaatst: 02-05-09 18:43
arrogant op je paard gaan zitten xd en da's niet zo moeilijk ;d
Caresse07
Geplaatst: 02-05-09 18:49
Probeer maar eens te gaan staan en blijven staan in de beugels. Om dat goed te doen zul je je benen meer naar achteren moeten leggen en dan zul je zien dat als je dat goed kunt dat je benen niet meer zo ver naar voren gaan.
Ook een goede oefening is in plaats van sta-zit, sta-zit oefenen sta-sta-zit, sta-sta-zit, enz. Dit zijn goede oefeningen voor je balans.
Verder kun je proberen om heel goed in te ademen, dan kom je vanzelf rechterop te zitten en dan uitademen zonder je houding te veranderen.
En als laatste ga gewoon ietsje naar voren zitten in plaats van helemaal rechtop (niet te ver naar voren, heel klein stukje maar). Zodra jij namelijk iets naar voren gaat, gaan je benen vanzelf iets naar achteren
Ik zat zelf ook altijd echt in stoelzit en deze oefeningen hebben mij heel erg geholpen.
probeer eens zonder je beugels te rijden.. dan houd je het niet lang vol in die houding
Caresse07
Geplaatst: 03-05-09 08:58
Alleen als je zonder beugels gaat rijden, gaan de meeste mensen klemmen met de knieen en dat is ook weer niet de bedoeling
diega
Geplaatst: 03-05-09 10:16
Het ligt er soms ook aan op wat voor zadel dat je zit. Maar beugels een gaatje langer wil ook helpen en dan korte stukjes de beugels even uit in stap. Dan goed voelen dat je niet achter op je kont gaat zitten maar op je zitbeenknobbels.
Probeer niet teveel je hakken uit te drukken en probeer niet te ver achter in het zadel te zitten, maar op de driehoek van beide zitbeenderen en schaambeen.