Floor @ work o.a. zonder slof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Floor @ work o.a. zonder slof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 20:19

nav dit topic [RT-HAW] Fries Floor @ work

Floor reed ik hier dus voor de derde keer. Floor is lekker eenkennig. Rijden dus op B niveau. Tenminste bijna. Is dus mijn bijrijdpaardje.
Het schort nog aan meerdere kanten:
-Stelling en buiging is gewoon ontzettend moeilijk en zijn we hard mee bezig.
-Mijn houding is niet je van het. Zit teveel geld te zoeken
- De galop rechts is dus niet gelukt. heb inmiddels wel tips van instructeur gekregen hoe eraan te werken dus voor volgende keer.

Zijn begonnen met slof in de stap. Maar omdat ik deze te los had besloten er maar vrij snel eraf te doen. Hing iets te los. Ging eigenlijk best goed. Niet echt problemen ondervonden tot nu toe.

Afbeelding
Binnenhand niet naar buitenbrengen en linkerhand iets meer laten zakken en ellebogen bij mijn lichaam houden

Afbeelding

Afbeelding
mag wat dieper en ronder

Afbeelding
mag ook wat dieper, beter rechtrichten. en ik hang zelf teveel naar rechts

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=bQmDmQGV6-Q
dit is nog met slof ben soms teveel aan het klungelen omdat ik de slof los wil hebben maar hangt soms echt te diep. Floor komt hierdoor ook naar boven met hoofd door mijn geklungel

http://www.youtube.com/watch?v=kHjMwnobqnw

http://www.youtube.com/watch?v=pv4hIQekW3o

http://www.youtube.com/watch?v=P_jcJDu5k-g

mm laatste filmpje wil nog niet echt komen.
Laatst bijgewerkt door Tyke op 01-05-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake

Re: Floor @ work o.a. zonder slof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:51

Moderatoropmerking:
Berichten die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd

Kimberleeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:25

Leuk paardje!
Op foto 1 vind ik dat je je handen wat meer bij elkaar moet houden.
En bij foto 4 zeg je teveel naar rechts te hangen, maar ehh is dat niet links haha :P
Dat was het wel, veel succes nog met je leuke bijrijdpaardje! *D

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 00:16

Dat ziet er lang niet slecht uit!
Je eigen houding is een kwestie van er kontinue opgewezen worden door je instructeur. (of anderen).

Je hangs idd erg naar rechts op die ene foto. Je snapt dat je een paard bijna niet erger kunt hinderen....Daar moet je dus echt aan werken.

Ga lekker op een skippybal zittens in huis. Je hebt speciale voor zwanger vrouwen, die hebben een grote doorsnee.
Dan leer je balansen, op de kont te zitten en deels onafhankelijk te zitten.

Succes samen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 00:35

Oei, ik zie jou op 3 van de 4 foto's flink naar rechts hangen, dat is echt niet goed voor jou en je paard, lijkt me verstandig om je zadel en de rug van je paard eens goed te laten nakijken.

De slof zou ik er niet meer aan doen, je hebt hem helemaal niet nodig en je zit er mee te klungelen als je hem eraan hebt, hij doet dus meer kwaad dan goed.

Succes!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 04:06

@anneliesdj: kijk in vorige topic daar klungel ik er niet mee. Ik wilde proberen om "zonder/ losse' slof te rijden. Omdat dit niet ging hebben we henm helemaal verwijderd. Zodoende ziet het er klungelig uit.

en ik hang idd teveel naar een kant. Zal er eens beter op gaan letten.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:31

Als ik Floor zo zie op de filmpjes lijkt het me over het algemeen een heel braaf paard, dus ik zou die slof lekker aflaten. Ziet er zonder slof beter uit dan met.

Verder idd goed op je houding letten. Ligt je zadel ook scheef, zakt hij naar rechts, zou hem dan zeker na laten kijken als dit zo is. Je kan het waarschijnlijk ook zelf aan de kussens zien, want dan is links meer gevuld dan rechts (heb dat probleem dus ook ;) ).

Verder zie ik op de filmpjes de je veel lange lijnen en grote voltes rijdt en veel hetzelfde tempo. Ik zou meer schakelen en nog meer figuren rijden om haar bij jou te krijgen en dat ze geen tijd heeft om na te denken of ze misschien een keer om zal draaien.

Verder succes ben benieuwd naar je volgende filmpjes.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:37

Leuke fries :) Ziet er goed uit zo zonder slof. Je zou inderdaad aan je houding moeten gaan werken, maar je zadel schuift ook naar rechts naar mijn idee, dus ga jij automatisch mee. Wel zou je er nu al aan kunnen werken dat je je schouders meer naar achter houdt, dan ga je meteen een stuk rechter zitten.
Ik zie inderdaad ook vaak dezelfde lijnen en hetzelfde tempo op je filmpjes. Probeer lekker veel te schakelen in tempo, hier wordt ze alleen maar actiever van. Ook lekker veel figuren rijden, dat doet de stelling en buiging ten goede :) Alleen rechte lijnen en af en toe een volte wordt ze niet echt soepel van. Het schakelen en veel figuren rijden helpt er ook aan mee om haar bij de les te houden zodat ze geen 'tijd' meer heeft om na te denken en weg te rennen.
Succes! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:19

Tyke schreef:
@anneliesdj: kijk in vorige topic daar klungel ik er niet mee. Ik wilde proberen om "zonder/ losse' slof te rijden. Omdat dit niet ging hebben we henm helemaal verwijderd. Zodoende ziet het er klungelig uit.

Dat kan ook door je zadel of een scheve rug van je paard komen, doe je het bij andere paarden ook?

Joekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:46

leuk beestje

op foto 4 zit je wel heel scheef
probeer ook je armen wat meer aangesloten te houden (zie foto 1)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 21:04

anneliesdj schreef:
Tyke schreef:

Dat kan ook door je zadel of een scheve rug van je paard komen, doe je het bij andere paarden ook?

Ik word door mijn eigen paard ook naar rechts gezet. Dan ga ik steeds goed zitten maar die doet het zelf. Is dus wel een afwijking.
Ga eens naar het zadel kijken.
Ik zal volgende keer proberen wat meer andere lijnen te gaan rijden en nog meer tempo wisseling. Nu was het echt even wennen zonder slof en wat ze doet.

@jojanneke: ze ziet eruit als een heel braaf paardje. Maar ondertussen......
BEdankt voor de reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:34

Tyke schreef:
Ik word door mijn eigen paard ook naar rechts gezet. Dan ga ik steeds goed zitten maar die doet het zelf. Is dus wel een afwijking.

Dat is geen afwijking, dat is de natuurlijke scheefheid van je paard. Hier kun je aan werken door rechtrichtende buigingsarbeid.