Ja, nouja, boktdebuut.. Jullie hebben haar wel eens kunnen zien op ITP, maar dit zijn de eerste rijfoto's van ons samen. Was ik al heel lang naar op zoek, dus ben erg blij ze nu te hebben.
Over ons: Ik rijd Freya (20) sinds januari dit jaar, dus we zijn nog niet zo lang een combinatie. We rijden dressuurmatig op B-niveau (geen wedstrijden). Tijdens het rijden ben ik vooral bezig de activiteit te bewaren en haar achterkant er goed onder te zetten. Ze is namelijk een heel klein beetje overbouwd, dus heeft ze heel snel de neiging op haar voorhand te vallen.
Oh, en mijn houding is om te huilen. Ik moet nu echt eens gaan afleren om mee naar voren te duikelen, want dat versterkt alleen maar dat ze naar voren valt natuurlijk.
Vreselijk gewoon, maarja, gewoontes zijn heel moeilijk af te leren.
Don't shoot me, I'm trying!
Vandaag was eigenlijk de eerste keer dat ik echt in de buitenbak heb gereden met haar, eerder had ik het al eens geprobeerd, maar toen was ze zo vervelend dat ik naar binnen ben gegaan. Vandaag eventjes doorgezet en uiteindelijk best wel lekker kunnen rijden. Ze was wel snel afgeleid en heel lekker actief door alles om haar heen, maar ze liep hierdoor ook wel weer lekker. (Elk voordeel heeft z'n nadeel.
) Nouja, wat moet ik nog meer zeggen? Kijk en geniet van deze leuke pony die er nog zo goed uitziet voor haar 20e.
1. D'r lekkere koppie!

2. Handen niet zo laag houden.

3.

4. Binnenteugel los.

5. Achterover!

6. Weet niet wat ik hier zat te doen?

7. Charmant sta-moment.

8. Niet altijd naar die lekkere pony kijken, maar omhoog.

9. Maar geef toe, is lastig met zo'n lekker vrolijk koppie erop.

10.

11. Ons probleem op z'n duidelijkst: we kiepen allebei voorover.

12.

13. Het moest eigenlijk middendraf zijn, is ook te zien aan m'n 'moeilijke' houding.

14.

15.

Ben echt blij met de foto's. Vind het vooral leuk om te zien hoe vrolijk ze eruit ziet en hoe haar beengebruik is. Kan ervan genieten, maar heb graag tips! Kunnen we alleen maar beter van worden, dus alvast bedankt!

) Bij mij hielp het al veel door te proberen mijn zweepje paralel met mijn onderbeen te houden. Als je iets wil terugnemen in teugel dan vertrekt deze actie vanuit je elleboog, niet vanuit de pols. En ophoudingen geef je door in je teugels te knijpen (net zoals in een spons), niet door met je pols te wringen