Vasco @ work (Ataxie)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharir

Vasco @ work (Ataxie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 18:35

Hallo,

Even iets over ons, Ik ben Vasco weer aan het opbouwen na een lange weg van peesblessures en een Kreupelheids onderzoek in Utrecht.
Vasco ben ik weer aan het opbouwen nadat ik te horen heb gekregen dat hij Ataxie heeft. Dit is naar boven gekomen na een peesblessure, 15 weken gestapt. Vanwege spierverslapping is het omhoog gekomen.

Artur Asveld heeft hem behandeld, en nu zijn we 4 maanden hard aan het trainen.
Voor degene die het wil weten les bij Ruud Schaeffer, enorm vooruit gegaan.

Een niveau heb ik niet, startkaart is wel onderweg. Gewoon in de B

Waar we nu tegen aan lopen.

Hij mag gaan zitten, actiever, niet zo tanken:P
Ik moet letten op me houding. Zit als een zoutzak die naar rechts is ingeknakt.
Minder proberen er teveel eraan te rijden. (WAT EEN ZIN)
Op aanraden houd ik me binnenhand langer als mijn buitenhand ( heb nogal de neiging om teveel aan de voorkant te sleutelen)
(Dus geen 100 berichten met je bent streng met je binnenhand).

Nou hier de foto's met dank aan Vasco zijn bijrijdster KB-Fotografie.

Afbeelding

Afbeelding
pasje wijken.
Afbeelding
Hier zie je goed dat ik inknik op rechts.
Afbeelding

Rechts om is onze moeilijke kant( ik neem vaak verkeerde stelling omdat hij vaak aan de kant wil plakken)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker Tanken
Afbeelding

Afbeelding

Daarna lekker in de wei

Afbeelding
Fexibel is ie genoeg }:0

Lees bovenstaande en reageer gewoon eerlijk.

xx_Irisje

Re: Vasco @ work (Ataxie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:41

Eerst even, wat een gaaf beest!

Wat zit er voor afstamming achter?

Ik zou graag je been wat langer willen zien, dit door hem meer naar voren te drukken, hierdoor komt je bovenlichaam meer terug en denk ik dat je meer in balans komt te zitten.

Rijtechnisch commetaar op foto's is vrij lastig, maar zo te lezen heb je een goede intructeur achter je staan.
Het is een paard wat ik graag iets meer bovenin zou willen zien, iets meer oprichting waardoor het onderplaatsen van de achterhand makkelijk word maar niet moet vergeten te worden geactiveerd. Maar ik weet niet of dit gaat met dit paar op dit moment.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 19:02

Het is een Obelisk x Zeoliet.

Idd is het nu nog te vroeg om hem te gaan oprichten. Hij mist die kracht nog in zijn achterhand(rug,buikspieren). Inmiddels probeer ik het wel een paar pasjes. maar merk dat ie nog net iets sterker moet worden.

En Idd krijg het vaak te horen maak je lang. hak uitdrukken.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:07

Haha, dat is dan de eerste Obelisk die ik leuk vind!

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:10

Wat een leukerd!! Echt geweldig die foto in de wei. Het rijden ziet er netjes uit. Hij heeft een mooie swoeng :P in zijn passen. Je mag iest meer de benen lang maken, maar het gaat echt wat worden!! Succes

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:12

Wat een ontzettend lekker ding heb jij onder je kont zeg! Ik zie wel dat je een beetje in knikt inderdaad, probeer je rug te rechten als of je aan een touwtje aan je hoofd hangt dus maak je echt lang. Verder heb ik weinig commentaar.
Ik vind jullie een leuke combinatie!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:13

Hihi, een bijna volle broer van mijn merrie. Mss wel volledige broer, wie is de mama???
Mooi paard!! Hij kan echt mooi lopen! Rustig verder doen en dat komt dik in orde.
PS : hoe is hij in omgang?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:14

ziet er netjes uit
ruige bok is het :D

probeer beide je benen even lang te houden
je knikt een beetje in namelijk ;)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:14

Even heel offtopic (en wordt vast gewist). Maar rij je nou op gemaaid gras? :P

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 19:28

webster543 schreef:
Hihi, een bijna volle broer van mijn merrie. Mss wel volledige broer, wie is de mama???
Mooi paard!! Hij kan echt mooi lopen! Rustig verder doen en dat komt dik in orde.
PS : hoe is hij in omgang?

Zijn moeder is Gracia.

Het is een dominant paard die het bloed onder me nagels vandaan heeft gehaald.
Toen ik hem net gekocht had heeft ie me 2 gebroken vingers gegeven. Via lostrekken.
Een valpartij waar je U tegen zegt. (meerdere dingen die niet goed zijn gegaan)
Hij heeft een hoop energie en als dat er niet uit kan (wat niet kon op me vorige stal) wordt ie gek in zijn hoofd.(zelfs tegen het gevaarlijk aan)
Maar op deze stal is ie totaal anders geworden. Het is nog steeds een tank, gaat zijn eigen weg als hij wil, erop, ernaast.
Maar zoveel koeler in zijn kop. Nog is het geen makkelijk paard, ik kan ermee omgaan, maar mensen op stal vinden het nog steeds een gevaar:P

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 19:31

Suus__ schreef:
Even heel offtopic (en wordt vast gewist). Maar rij je nou op gemaaid gras? :P

Nee het is hoe zeg je het, een soort kunst gegras vermengd met zand.
Een heerlijke bodem die bijna altijd droog is. die goed meeveert.
Is bij ons de springtuin. Maar rijd er graag in omdat ie 70 x 40 is en je er lekker een sprintje in kan maken.

kaytjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:33

harstikke mooi beesie heb je zeg en het ziet er ook goed uit!!
Btw, mijn paard is ook aan zijn peesklap behandeld door Arthur geweldige arts!! Hij heeft zeker ook Spabaden gehad?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:27

sharir schreef:
Zijn moeder is Gracia.

Het is een dominant paard die het bloed onder me nagels vandaan heeft gehaald.
Toen ik hem net gekocht had heeft ie me 2 gebroken vingers gegeven. Via lostrekken.
Een valpartij waar je U tegen zegt. (meerdere dingen die niet goed zijn gegaan)
Hij heeft een hoop energie en als dat er niet uit kan (wat niet kon op me vorige stal) wordt ie gek in zijn hoofd.(zelfs tegen het gevaarlijk aan)
Maar op deze stal is ie totaal anders geworden. Het is nog steeds een tank, gaat zijn eigen weg als hij wil, erop, ernaast.
Maar zoveel koeler in zijn kop. Nog is het geen makkelijk paard, ik kan ermee omgaan, maar mensen op stal vinden het nog steeds een gevaar:P

Een echte Obelisk dus.... }>
Merrie haar moeder is Nymble, dus niet volledig broer en zus maar bijna.
Ik herken het gedrag volledig. Zsa Zsa is een echte tr*t in omgang, bedelen, stampen en als ze haar zin niet krijgt tegen het agressieve aan. Ondertussen is ze fel gebeterd sinds ik ze gekocht heb. Ze staat in een privé-stal waar men rekening houdt met haar karakter. Het rijden gaat wel super.

Heel veel succes verder met jou ezeltje... :P

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:13

Wat een mooi paard :j
Lekker kontje ook! :~

Probeer je benen wat langer te maken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:26

De punten die je noemt, het inknikken en het rechtsom beter lopen, probeer je aan de hand van die punten eens te verdiepen in het rechtrichten. Ik denk dat je daarmee een groot deel van die problemen op kan lossen :)

Kimberleeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:30

Ziet er goed uit hoor.
Idd wat al gezegd is: maak je lang.
En schouders naar achteren.
Veel succes nog met je mooie paard!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:01

Jullie gaan goed voorruit!!
Hij zou idd meer van achter mogen komen, ziet er erg op de voorhand uit. Alhoewel je daar naar toe moet trainen, dus dat komt nog wel:)
Verder moet je wat meer naar achter leunen en je benen verder naar voor leggen.
Succes verder:D

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:28

Probeer je hakken wat meer uit te drukken. :D
Verder leuk plaatje, en een mooi paard!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:13

Heino schreef:
De punten die je noemt, het inknikken en het rechtsom beter lopen, probeer je aan de hand van die punten eens te verdiepen in het rechtrichten. Ik denk dat je daarmee een groot deel van die problemen op kan lossen :)

Ga ik in mee. Om te beginnen alvast 1 tip, als je stelling wilt dan je binnenhand van de hals af en iets lager ipv de binnenhand naar je toe halen (deze fout zie je veel). Door je binnenhand naar je toe te halen (en meestal houdt je 'm dan ook te hoog) gaat je paard op het verkeerde punt in zijn hals stelling aannemen met als gevolg kantelen e.d. Goed ondersteunen met je buitenteugel. Als dit niet goed gaat nl. gaat je paard , mn als je dit vooral op 1 hand erger doet, in die buitenschouder lopen en krijg je een scheef paard.

Joekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:05

superknap beest!

probeer inderdaad wat meer je hakken uit te drukken, en misschien je schouders naar achter te doen

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:41

heel mooi beest,prachtige uitstraling!

hij mag wat meer op het achterbeen en minder diep lopen als t aan mij ligt..
ook ziet de aanleuning er wat zwaar uit,maar dat is niet erg duidelijk te zien op fotos ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:10

xx_Irisje schreef:
Haha, dat is dan de eerste Obelisk die ik leuk vind!

Nou dan moet je maar eens in het Obelisk topic kijken daar staan een boel "broertjes" en "zusjes" die enorm op deze kanjer lijken.

Vasco is leuk! Hij lijkt erg op mijn Obelisk, hij is alleen iets voller dan de mijne. Houdt ook van tanken. Ik zou inderdaad mijn benen iets langer houden maar ook je binnenbeen niet zo ver naar achteren leggen want dan krijg je ook moeilijk de juiste stelling en buiging in het lijf. Je hebt je onderbeen ruim achter de singel op bijna alle foto's. Dat werkt echt heel erg door in de houding en buiging van je paard. Ik leg zelf mijn linkerbeen wel eens te ver naar achteren en zodra ik dan mijn been weer eens bewust extra naar voren leg en uitdruk op de juiste manier komt ineens de buiging naar links heel makkelijk bij hem. Whizard (mijn obelisk) is echt heel gevoelig voor balans, maar ook voor de juistheid van de hulpen (beenligging, hak uitdrukken en druk op beide benen/hakken gelijk). De mijne is trouwens ook gevoelig voor een "naar zijn idee te harde" binnenhand!!!! Dat kan geen toeval zijn, want ik ben nogal een softie eigenlijk met mijn handen. Dus daar probeer ik toch ook extra zacht mee te zijn maar toch op 2 handen druk te houden maar regelmatig te luchten en schoft en schouder aai geven met binnen hand. Dat blijft toch best lastig bij zo'n gevoelig paard.

Mijn ervaring is trouwens dat Obelisken erg gevoelig, slim en erg energiek zijn, erg gemotiveerd om te werken. Ze zien en horen alles, zijn niet bang maar wel erg ritselig. Hij kon in het begin ook om niets hangen als hij vast stond, onbekende geluiden, snelle felle gebaren waarbij hij denkt dat ie op zijn donder krijgt. Terwijl het verder de goedheid zelve is, alleen super onzeker dus altijd bang dat ie iets fout doet. Belonen is heel belangrijk, dan zie je hem denken Ohhh DAT bedoel je. Hij is dapper zat, maar ook een hazehartje en daar krijg je dan die hang en schrikproblemen weer van.