Don Dior@ Wedstrijd L2 [filmpje]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chesty

Don Dior@ Wedstrijd L2 [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 16:06

Afgelopen maandag had ik clubkampioenschappen van de sallandruiters in hardenberg.
Ik had 190 en 192 punten en ik was 2x eerste! 8-)

Dior is nu een jaar onder het zadel. Ik kreeg hem toen hij 1 maand zadelmak was. Dus ik heb hem zelf verder helemaal getraind tot wat hij nu is.
Dior is een ruin van Don vino (donnerhall)
Hij is 6 jaar,

na de kampioenschappen ga ik M1 starten met dior :)
Ik moet zelf heel erg op letten dat ik mijn benen stil houd, dior zelf moet ik nog iets losser maken aan de rechterkant. Verder doet hij het heel goed :) en is het een heel lief paard :D

Filmpje maandag 2e proef:

http://www.youtube.com/watch?v=yMP18hM6xAk

Ben benieuwd wat jullie van hem vinden :)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:27

Erg leuk paard heb je!
Volgens mij hoef je helemaal niet zoveel aan te sporen als jij doet, maar dat geef je zelf al aan. Hij loopt best aardig voorwaarts dus je benen zouden wat stiller mogen.
Daarnaast valt het me op dat je niet heel erg op de letter rijdt of is dat een vertekend beeld?

In ieder geval nogmaals, erg leuk paard en jullie zijn echt een leuke combi! Veel succes nog verder :)

PriDepo

Re: Don Dior@ Wedstrijd L2 [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:35

Dat viel mij inderdaad ook op. Maar het blijft film, dus duidelijk te zien is het echt bijna nooit. Ik vind je paard onwijs stoer! Ik vind het ook een heel fijn beeld geven. Gefeliciteerd met het behalen van je eerste plaats!(en)!

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 16:36

Dankjewel! :D

Ja je hebt helemaal gelijk hoor! maar ik spoor hem niet aan, ik kan mijn benen gewoon niet stil houden, maar ik hou ze er wel van af. ;)
jaa dat klopt ook, ik rij eigenlijk best wel slordig. dat viel mijook heel erg op op de video. dus daaar ga ik de volgende wedstrijd goed op letten.

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:05

wat een super mooi paard ! :D en inderdaad je benen vielen me direct op. succes daarmee !

iloon25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:19

hoi,
was erg benieuwd maar ik kan hem niet openen op you tube staat dat er een error is.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:26

Onwijs leuke combie!!! Ziet er super goed uit!! Heel veel succes verder. Alleen, je reed niet echt op de letter, of zie ik dat nou verkeerd??? :o

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 17:54

iloon25 schreef:
hoi,
was erg benieuwd maar ik kan hem niet openen op you tube staat dat er een error is.

Hij doet het wel gewoon hoor! :) mischien nog een keer proberen te openen.

Bedankt voor alle leuke reacties :D

Ja klopt, ik gaf eerder al aan dat ik een beetje slordig rij. dus ook niet alles helemaal op ht bordje , daar moet ik echt nog even aan werken. scheelt weer een paar punten hé :)

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:56

ziet er leuk uit !
nog veel plezier samen

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 07:22

Heel mooi paard, nette proef! Maar ik ben er bijna zeker van als je ophoud met been geven dat je paard gewoon gaat stappen, want je geeft extreem veel been. Ben benieuwd wat de jury vond van het onderdeel "effecten van de hulpen" dit bedoel ik dan wel in de positieve zin hé, wil je niet afbreken, maar ik zou thuis eens trainen om, om de 3 passen je paard te laten reageren op been ,en niet elke pas.

succes

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:14

Leuk paard, maar wat een slordige proef...
Hoeken rijden!, op de letter!! Let daarop ;)
(ik ben ook zo erg hoor ;) )

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:19

Nette proef en mooi paard :) terechte punten voor de L2

paar kleine dingetjes, hoeken,bordjes :P
misschien(kan er ook verkeerd tegenaan kijken door het filmpje) eerst rechtrichten met wijken, en dan pas opzij.. maar kan ook vertekend beeld geven.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:52

Om eerlijk te zijn, voor wat ik er zo van kan zien op het filmpje, vond ik de proef toch wat matig en dan mn vwb wijken, verruiming in draf en galop, hals strekken, achterwaarts. Vond het er verder wat gehaast uit zien. Wel een mooi paard!

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:00

Hej sandra.
Gaat goed hè! met Dior!!
Kan je goed trots op zijn, hihi. :o

Nou, heb nu oko weer een paardje waarmee ik kan rijden, dus kom je vast gauw tegen op concours!!

xx Esmee.

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 11:39

Woest schreef:
Heel mooi paard, nette proef! Maar ik ben er bijna zeker van als je ophoud met been geven dat je paard gewoon gaat stappen, want je geeft extreem veel been. Ben benieuwd wat de jury vond van het onderdeel "effecten van de hulpen" dit bedoel ik dan wel in de positieve zin hé, wil je niet afbreken, maar ik zou thuis eens trainen om, om de 3 passen je paard te laten reageren op been ,en niet elke pas.

succes

hij reageerd wel op mijn hulpen, maar omdat ik mijn benen niet stil kan houden als dior niet verzameld loopt ( op die wedstrijd liep hij te gehaast en niet verzameld zoals thuis ) kan ik mijn benen echt neit stil houden. maar ik ben wel met je eens dat hij nog wel beter aan het been moet wroden gemaakt.

en over de proef, het was een onderlingen, dan ben ik altijd wat minder gemotiveerd (A) ik zag wel dat ik heeell erg slordig reed, daar hebben jullie allemaal gelijk in! ik zal er op letten :)

herrscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:14

leuk filmpje hoor!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:19

ik vind dat hij vaak met zijn hoofd omhoog komt

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:26

Wat een super leuk paard heb je! :~
Het ziet er erg netjes uit, en nog gefeliciteerd met je punten!
Let wel goed op je benen ;) , ook heb je soms je handen niet op gelijke hoogte, en de middendraf en middengalop mag je wel meer tonen vind ik. :)
Alvast veel succes in de M! Maar volgens mij gaat dat wel helemaal goedkomen. :)