Toino - onze verbetering!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Toino - onze verbetering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 06:47

Toino is een tienjarig mengelmoesje met wat warmbloed en quarter. Hij heeft tot afgelopen december z'n hele leven op een landje gestaan zonder enig contact met mensen. Hij was erg bang, trapte alles uit z'n stal en beet als ie bang was. Inmiddels heb ik een stukje vertrouwen kunnen winnen en gaan we met sprongen vooruit! Sinds februari zijn we bezig met inrijden.

Gister weer voor het eerst met Toino gereden sinds februari. Hij is lichamelijk verbeterd maar geestelijk toch weer wat achteruit gegaan omdat er erg weinig met hem is gedaan. Ik mag nog steeds niet snel z'n stal in lopen. Dan krijg ik een kont en 2 hoeven naar mn hoofd toe. Lichamelijk heeft ie wel wat spieren erbij gekregen!

Ik moet wat rechterop en wat trotser gaan zitten :)

Februari - longeren
Afbeelding

2e keer onder de man. We reden nog met pelham (moest van de eigenaar) en er was weinig ontspanning.
Afbeelding

En nu rijden we lekker met een trensje, nieuw zadel, nieuw hoofdstel en een martingaal ipv een touwtje :)

De sperriem zit verkeerd, dat weet ik. Ik wilde zonder sperriem rijden maar omdat dat verdomde ding er niet uit ging, moest het maar zo.

Ik bespaar jullie mijn gezicht
Afbeelding

Erg fijn en ontspannen beeld
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij loopt erg diep maar wel ontspannen! Hij zocht zelf deze ruimte op, ik vraag hem niet zo diep.
Afbeelding

Deze week worden er waarschijnlijk nog wat foto's gemaakt.

BiBiQ

Re: Toino - onze verbetering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:00

Zozo, waar is dat.
Je ziet er inderdaad wel veel meer ontspannen uit.
Lekker relaxed, ga zo door!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:14

Jaaa! Ziet er lekker uit joh! Fijn dat hij nou een normaal bitje in heeft! Ik vind jullie echt goed bezig!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:23

Zo, dat ziet er goed uit hoor! Helemaal als je denkt ana zijn verleden. ;) Mooi, ga zo door. :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:26

Het ziet er een ontspannender uit, zeker ook nu dat pelhembit eruit is. Op sommige foto's mag je je handen wel wat meer rechtop houden. Ik zou hem trouwens wel iets met zijn neusje eruit lopen als hij zo diep loopt. Lekker actief naar voren rijden tot hij wat minder diep loopt. Dan komt zijn achterhand er vast ook wat meer onder.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:27

Ziet er veeeeel beter uit :j

Maar wat zweet je paard toch verschrikkelijk zeg!!
Is dat stress, de warmte of echt de arbeid?

Ik vind het wel een ontzettend leuk paard trouwens!

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:18

wooow wat een mooie omgeving!! waar woon jij hee?
maar ik vindt het een hele verbetering met eerst!

banjer1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:48

zoo ik zou zeggen ga zo door!
Hij zweet indderdaad best veel! maar verder mooie combi!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:19

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.