Ikke @ work / Oli @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Ikke @ work / Oli @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 14:40

hey ,
ik heb wat foto's en zou wel eens van wat andere mensen willen horen hoe ik rij. Ik heb wel prive les maar ik vind het ook leuk om is iets van andere te horen.
zo ree ik een jaar geleden een f3 proefje voor extra informatie wat 1ste geworden was op manege de hoef op buster.
[url]Afbeelding[/[/url]
[url]Afbeelding[/[/url]
[url]Afbeelding[/url]
en zo rij ik nu met mijn schattige liefe haffie Olivier een 4jarrige ruin (op goede vrijdag 4 geworden !!!!!) !!!!! ik rij hier zonder beugels andere foto's komen n og nog ff zoeken. :P ik had aleen geen foto's van draf en galop. hij is hier ong 3/4 jaar onder het zadel
[url]Afbeelding[/url]
[url]Afbeelding[/url]
[url]Afbeelding[/url]
[url]Afbeelding[/url]
dit was het voor nu even

JamieShanin

Re: Ikke @ work / Oli @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 14:41

ps sorry voor de url

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:44

Het eerste wat mij opvalt, op de eerste foto, is dat je benen erg ver naar voren ligt, vind het erg goed van je dat je ook zonder beugels rijd, maar let er dan wel op dat jij je hakken wel uitdrukt en niet je tenen.
Ook zou ik de teugels wat korter nemen, zodat je meer contact hebt met je paard.

Leuk hafje hoor!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 14:47

sorry was ik vergeten te zeggen n ben nog aan het instappen op deze foto's weet niet waar de ander foto's zijn ge bleven en mijn benen lkiggwen zo ver naar voren en ik ben mijn tenen inder daat aan het uit drukken omdat ik aan het kijken ben of mijn beugels gelijk zitten en dat doee ik op een nog al arparte manier het was niet de bedpoeling om die foto ook te plaatsen

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:22

Je benen liggen bij de 1e foto te ver naar voren en bij de andere te ver naar achter . je moet wel voor je kijken onder het rijden , :) verder de teugels meer in handen nemen,. en je benen verder uitdrukken.
Groetjes

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 15:27

sanne_chess schreef:
Je benen liggen bij de 1e foto te ver naar voren en bij de andere te ver naar achter . je moet wel voor je kijken onder het rijden , :) verder de teugels meer in handen nemen,. en je benen verder uitdrukken.
Groetjes

lees ook ff de berichten die ik schrijf
Olivierlover schreef:
sorry was ik vergeten te zeggen n ben nog aan het instappen op deze foto's weet niet waar de ander foto's zijn ge bleven en mijn benen lkiggwen zo ver naar voren en ik ben mijn tenen inder daat aan het uit drukken omdat ik aan het kijken ben of mijn beugels gelijk zitten en dat doee ik op een nog al arparte manier het was niet de bedpoeling om die foto ook te plaatsen

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 15:28

o ja ik neem aan dat jullie het over de foto's van mij en olivier hebben ik en haffie
en aan het begin had ik al gezegt dat ik zonder beugels rij dus dan is het lastig om je hakkennuit te drukken.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:07

Als je zonder beugels rijd, moet je alsnog je hakken uit drukken ;). Anders heb je geen onafhankelijke zit als je alleen je hakken uitdrukt als je met beugels rijd ;).

Maargoed, verder vind ik je handhouding wel gewoon goed :j. Alleen zou ik inderdaad ook de teugels wat korter pakken. Denk dat je paardje dan heel mooi zou gaan lopen :)

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:12

Rijd je nog steeds op die manege poep? :=
Sorry zo noemen wij Manege de Hoef. :+
Verder kan ik niet veel info geven aangezien het alleen maar stapfoto's zijn.
Zorg er wel voor dat je je benen naar achter houdt ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 17:37

nee ik rij op een pension stal en ik krijg prive les.
manege poep zeker ik ben er van af gegaan om dat ze me in srtallen gingen opsluiten en mijn paard hele maal gek maakten dat arme beessie waarom ze dat deden jadocus kwak mag het weten.

maar hoe druk jeje hakken uit zonder beugels gewoon je hakken naar beneden dat is wel heel zwaar
en ik laat met mijn les ook foto's zien dan zie je ook een galopje ja zal alleen de linker zien om dat ik hem met de rechter niet goed kan houden dan loopt hij door mijn linker been heen en daar word ik ook al ontzetted mee geholpen want mijn moeder ovent de rechter galop met hem in haar les ze heeft al 25 jr rij ervaring !!!
wij lopen nog niet aan de teugen wij wijken en zo ook nog niet dat komt om dat hij als 3jr hengt bij ons kwam heel zillig verhaal ver tel het liefer niet (u zal wel denken waaronm begint ze er dan over ,nou omdat je dan toch wel wat kan bedenken, en het word dan zo lang verhaal. net als nu. :P ).
maar hij is met sprongen voor uit gegaan ales wat paarden die van af veulen af aan in handen zijn geweest heef hij in een jaar ong geleerd iets langer. .

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:43

Je hebt een beetje pianohandjes ;) Probeer ze rechtop te houden!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 09:08

bij welke foto's plies vermeld ook ff over welke foto's jullie het hebben

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:13

Benen liggen indd te ver naar voren op de eerste foto. ;)
Mooi Hafje!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 12:33

Ambrasoft schreef:
Benen liggen indd te ver naar voren op de eerste foto. ;)
Mooi Hafje!

zie weer mijn eerste reacties ik heb deze reactie al een paar keer gehad ik was nog aan het instappen en ik was aan het kijken of mijn beugels gelijk zaten.

ambrasoft die is niet tegen jou bedoeld hoor. ;)en bedankt voor je opmerking ons schatje oli!!!

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:00

ziet er lekker relax uit :) x

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 10:06

dank je wel :D

EsjeNoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:09

Vindt dat je op dat schimmeltje erg recht op zit:D
en ook op de foto dat je zonder beugels rijdt heb je rechte rug dat vindt ik erg netjes:D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:21

Let je even op je spelling en hoofdletters en punten ed.?, het is nu lastig te lezen.
Het is lastig om commentaar te geven aan de hand van instapfoto's, heb je de rest echt niet meer? :)
Je armhouding is wel vebeterd, je hebt er nu een knik in en draagt je handen meer, nu nog je duimen als hoogste punt :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:28

uhm staat er nou dat de pony 4 jaar is, en al 3/4 jaar onder het zadel is? :P of ben ik nou zo dom? :o

Vind dat je netjes rechtop zit, inderdaad de puntjes op de i zetten. Schouders, heupen, hakken in één lijn. Handen rechtop ;)

Je moet je voelen alsof je anky te paard bent :D ga je vanzelf rechter op zitten :P

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:35

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc