San diego @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_Love

San diego @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:58

Deze kwpn topper @ work
op sommige foto's moet ik mijn handen hoger houden en vooruit kijken

Deze vind ik zelf mooi mijn handen mogen iets hoger
Afbeelding

Ik laat hem hier iets naar binnen kijken maar dat komt omdat ik hem wat meer wou laten zakken en ik moet rechter op zitten ik lijk wel een zoutzak -.-
Afbeelding

Jammer dat ik net omhoog ging ik zie dat mijn knie iets over het zadel valt me beugels waren blijkbaar toch iets te kort
Afbeelding

hier weer en ik moet mijn handen op 1 lijn houden
Afbeelding

again me knie over het zadel -.-
Afbeelding

Me handen op 1 lijn houden
Afbeelding

Afbeelding

Dit waren de fotos van mij en me topper commentaar mag maar hou het netjes

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:05

Ten eerste zou ik me wat meer zorgen gaan maken over het paard i.p.v. je eigen houding.
Paard heeft zo te zien een martingaal om toch? Waarom staat die zo kort/strak?
Ook loopt het paard constant achter de loodlijn. Geef hem/haar meer ruimte.

Probeer ruimte te creëren. Lekker van achteren naar voren rijden ;)

Verder vind ik het een leuk dier hoor :j

Sharon_Love

Re: San diego @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 21:07

hij heeft een thiedeman om inderdaad ik geef mijn eigen fouten zodat anderen dat neit hoefen te zeggen ik wil namelijk tips en commentaar over mijn paard vandaar ;) hoe bedoel je van achtern naa voren rijden?
groetjes

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:09

Het is geen mangegaal, maar een tinnimanteugel (weet even niet hoe je het schrijft).
Probeer eens te rijden zonder hulpteugel. Je kunt het beste aan je houding werken als het paard ook lekker loopt.
Probeer lengte in de hals te krijgen, zo train je het paard goed van achtere.

Succes.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:12

Je knie over het zadel en de houding van een zoutzak vind ik nog het mínst ergerlijk aan deze foto's.

Het paard loopt véél te diep, en als het daarbij nou de bovenlijn los liet oké, maar dat is ook absoluut niet het geval! Hij loopt in een krul, maar geeft totaal niet na en los.

Waarom hangt de thiedeman eraan? Loopt hij nog niet kort en strak genoeg? Beetje vriendelijker zijn met je handen en wat minder diep instellen. Verder probeer je paard eens wat rechter tussen twee teugels te houden ipv continu 'stelling' te 'vragen' en hem over de buitenschouder weg te laten lopen.
Probeer eens te beginnen met hem wat losser te laten van voor, teugels wat langer en wat meer lengte geven, zelf je handen wat zachter opstellen tov het paard. Dan ga je van achteruit been geven zodat het paard wat meer druk neemt op de teugel dit noemt men 'aanleuning' daar drijf je hem doorheen (niet trekken!) en de voorwaartse actie die jij bij drijft van je op (niet trekken!) zodat je paard nageeft. en bovenal: als je paard nageeft geef jij ook na!!

Heb je les?

lindake

Re: San diego @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:15

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.