hierbij wil ik jullie voorstellen aan mijn topper Maverick. Dit is ons eerste topic bij HAW
Maverick is een 10-jarige haflingerruin (v. Nimmerdor) waar ik al zo'n 3 jaar de eer heb om erop te mogen rijden.
Het afgelopen jaar ben ik fanatiek met hem bezig. Vooral dressuurmatig.
Maverick vind het erg moeilijk zijn rug helemaal los te laten tijdens het rijden en is dan ook niet gemakkelijk nageeflijk te rijden.
We zijn nu vooral bezig met het vwnw. Het lekker actief maken van achter en echt naar de ontspanning toe te rijden.
Zodra hij verder in de training was los komt pak ik hem wat meer op en proberen we wat dingen als wijken en schouderbinnenwaarts.
Ik heb door de foto's een goed beeld gekregen van hoe ik op het moment rijd.
Ik merk dat er nog veel te verbeteren valt aan mijn houding. Want heb het idee dat ik hem hier en daar wat beperk in zijn bewegingen.
verder ben ik best tevreden met hoe het gaat als ik het vergelijk met een jaar/twee jaar terug.
Er is natuurlijk nog heel veel werk aan de winkel, maar we doen ons best en gaan vrolijk verder!
Mijn eigen commentaar:
* zoals ik al zei mijn houding, ik heb de neiging m'n benen te ver naar achter te leggen;
* ik val voorover (en als ik wel rechtop zit heb ik een holle rug);
* Heb mijn handen veel te breed (weet ook niet waarom ik het doe, want het is helemaal niet nodig natuurlijk);
* Niet naar beneden kijken, maar mooi voor me uit!;
* Het mag allemaal nog wel wat actiever en wat scherper
Ben de eerste drie kwartier eigenlijk alleen maar bezig met veel overgangen, schakelen, actief maken en soepel maken.
Daarna ga ik pas bezig met de nagleeflijkheid ed. (Van het losrijden heb ik geen foto's.)
Dan nu hier de foto's:
1. Vind dit zelf een erg mooie foto

2.

3. Hij valt hier best wel stil, achterhand moet actiever.

4.

5. Mijn houding is hier echt niet goed, ik val voorover, heb mijn handen veel te breed en mijn benen te ver naar achter.

6.

7. Mijn houding is weer vreselijk, het moet veel actiever, maar wel aardig ontspannen in hals en rug.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CALUORIJ-D.jpg
8. Galopje, hier valt ook nog veel aan te verbeteren.

9. Teveel spanning vanuit mijzelf.

10. Middendrafje. Kan nog veel meer en zit hier zelf ook weer te gespannen waardoor ik hem beperk in zijn beweging.

11. Halthouden

12. Ben hier best tevreden over, ook over mijn houding. (neusje komt er wel wat uit, maar het komt op mij niet heel gespannen over)

13. Ik met die topper!

Bedankt voor het kijken!
commentaar en tips zijn zeker welkom, daar leren we alleen maar van.
Hou het alsjeblieft wel een beetje vriendelijk, we doen ons best
Groetjes Karin

Wat is zijn stokmaat (gewoon nieuwsgierig) of ben jij vrij lang?