Een nieuw topic

Promo is een New Forest ruin van 3 jaar, volgende maand wordt hij 4. Hij is sinds de kerst onder het zadel en loopt nu een klein jaartje voor de wagen met de eigenaresse.
Omdat het allemaal ineens heel hard en goed ging heeft hij lekker 3 weekjes vakantie gehad.
Maar zoals aan elke vakantie, komt een eind. Ook voor mij
Promo was érg fris, bovendien was dit ook de eerste keer onder het zadel zonder van te voren even te longeren. We hebben inclusief in -en uitstappen een half uurtje gereden en gewoon weer even de gebruikelijke oefeningen doorgenomen als stelling, activiteit en rechtrichten.
Hij kan wel wat zwalken op de lange zijdes, en hij let niet zo goed op. Ook is hij nog niet goed genoeg voor het been, hij reageert niet snel genoeg op mij. De aandacht is vaak ver te zoeken, en vooral nu met 2 andere paarden in de bak was hij wat onrustig.
Hij was erg lastig te rijden, vooral na mijn val. Ik heb hem even aangepakt, en zijn aandacht bij mij terug geroepen en uiteindelijk nog best leuk kunnen rijden. Je kunt aan de foto's ook zien dat hij zich heel sterk maakt en daarom zie je ook wat spanning.
We rijden op een heel licht B-niveau, we zijn echt bezig met enkel die basis. De rem, het stuur en het gas moet erop.
Verbeterpunten zijn dus de aandacht bij mij houden door scherper te gaan rijden, ik moet sneller worden, maar ook strenger. Actie = reactie. Mijn handen storen ook erg, die zet ik vaak te breed. Ik rijd omdat hij nog niet veel balans heeft op advies van mijn instructrice nu nog meer op mijn binnenhand, dit zijn we steeds meer aan het afbouwen. De nageeflijkheid mag constanter, al gaat dit voor zo'n jong ding al best leuk. Het is geen vereiste, maar zodra ik hem (wéér) teveel ruimte geef wat dus inderdaad mijn fout is, naait hij eruit
Hij loopt ook nog veel op de voorhand, maar dit kun je verwachten bij een jonge pony die zo kort onder het zadel is, uiteraard werken we hier wel aan, maar ik verwacht niet dat hij volgende week al op de achterhand loopt 
De foto's zijn helaas van slechte kwaliteit door het (slechte) avondlicht en staan niet op volgorde.
1.

2.

3. Daar ga ik

4.

5.

6. En er weer op, hij wilde weer gaan klieren, dus we hebben hem even bij de les geroepen.
Je ziet dat hij vaart wil gaan maken, en ik ga gelijk gespannen zitten: fout dus.

7. Al fijner

8. Iets te diep, gelijk traag van achter en knalt op de voorhand.

9. Hier kropt hij zich wat op, met binnenbeen eruit rijden.

10. Even stappen

11. Schouders naar achteren, borst vooruit, en binnenhand ontspannen.

12. Galopje, vindt ie nog erg moeilijk, valt gauw terug. Daarvoor mist hij nog veel kracht.

13. Weer die schouders.

14. Zijn mooie koppie!

Het zadel is wat naar voren geschoven door het bokken

Ik zie dat de meeste foto's van de rechterhand zijn, uiteraard is er net zoveel op de linkerhand gereden.
Brand los, maar houd het netjes
Probeer je handen iets meer te dragen maar dat zeg je zelf ook al! 
Wat ziet die val er eng uit, wat een etter!