wie weet raad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Orlando

wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:51

met het aan springen van de galop komt mijn hij heel erg terug in tempo en springt dan aan met het hoofd om hoog. ben al heel erg bezig om haar op de volte aan te laten galoperen maar nog doet hij het ook wat bij tikken komt hij gewoon helemaal terug in tempo.
op mijn coupon staat ook altijd komt terug in tempo, actiever aanspringen.

hoe kan ik dit oplossen?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:57

heb je wel les? je paard moet beter aan je been komen zodat het gelijk aanspringt en geen tijd heeft om te vertragen veel over gangen en figuren rijden, doet ze dit aan de longe ook?

kazary

Re: wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:03

Kan hij het aan de longeerlijn wel gewoon?
Wat doe jij met je handen en zit? wat doe jij direct na het aanspringen?

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 22:06

Mjay schreef:
heb je wel les? je paard moet beter aan je been komen zodat het gelijk aanspringt en geen tijd heeft om te vertragen veel over gangen en figuren rijden, doet ze dit aan de longe ook?

jah ik heb elke week les, hij is wel aan het been ook als mijn instructrice er op rijdt doet hij het ook. hij zet hem gewoon op de rem en springt dan aan.

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 22:08

kazary schreef:
Kan hij het aan de longeerlijn wel gewoon?
Wat doe jij met je handen en zit? wat doe jij direct na het aanspringen?

jah hij doet het ook aan de longeerlijn. ik geef mijn handen eenbeetje mee maar niet dat ik ze helemaal voor heb heb nog wel contact
na het aanspringen neem ik hem terug, en doe ik het weer tot dat hij het normaal doet of tot dat het er op lijkt en dan beloon ik hem

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:09

Ik zou dat dus nooit als oplossing doen.
Hij komt terug wat je niet wilt en remt dan nog bij.
Ik zou eerder gaan voor, teugels los, dat je hem daar niet belemmert. Zit een beetje met je zitbeenknobbels uit het zadel en dan juist voorwaarts rijden, ook na zijn terug komen ff lekker gas erop.
Je paard moet eerst voorwaarts gaan denken voordat je iets gaat terug zitten/werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:10

Ik heb dit probleem ook dus ik lees even mee, bij mij doet ze het niet aan de longe maar alleen als je erop zit. Het is Of hoofd omhoog en zo hard mogelijk gaan, Of steeds uit de galop vallen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:16

Dat zou ik ook doen. Teugels geven. Mijn paardje doet het soms ook, maar volgens mijn instructeur omdat ik dan met mijn handen terugwerk. Dus overdreven hand naar voren. En dan heel vaak overgangen rijden. Niet alleen naar de galop, maar elke gang.

Ik heb ook een heel 'oude man' als instructeur gehad. Hij adviseerde om altijd je zweep in de buitenhand te houden, dan kun je hem bijtikken en dat werkte altijd heel goed bij mijn paard. Ook bij deze werkte dat meteen. Maar ja, momenteel rijd ik zweeploos. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:16

Waar vergraagd hij precies op?
Doet hij dat zodra je je been aanlegd, zodra je gaat doorzitten of pas nadat je al flink aan het aandrijven bent?

Is hij wel goed vlot op je been? Blijft hij in hetzelfde tempo als je je been afsteekt?

lisch

Re: wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:34

mij paard deed dat.
word nu steeds beter op de volte voorwaards draven buitenteugel opvangen en been ect. zodra jij wilt aanspringen doet hij zijn hoofd omhoog dan pak je direct terug naar draf. en begin je opnieuw. dit doe je met alles dus als je stil staat en je stapt weg en hij doet zen hoofd naar voren stop je direct vraag je stelling tot ie naageeft en stap je weer weg voor de galop werkt het heel goed gewoon streng zijn daarin

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:31

Bij een paard wat niet voorwaarts is zou ik nooit meteen terug vragen.
Hoe moet hij dan gaan begrijpen wat hij moet doen? Hij moet het ene moment aanspringen en meteen weer terug. Dus voorwaarts en toch weer niet.
Het omhoog gooien van het hoofd is omdat de achterhand nog niet sterk genoeg is. Daar zou ik me zo druk niet over maken.
Maak netjes een volte, vraag hem rustig terug en vraag dan pas weer de galop overnieuw.