- Dinsdag 21 april zou ik eigenlijk carrouselles hebben op stal, maar omdat we maar met twee mensen waren wilden we gaan springen. Voor mij zou dat de eerste keer zijn met Moos, dus ik had er erg zin in. Moos is een Holsteingefokte KWPN met veel springersbloed en hij vindt het dan ook erg leuk om te doen. We gingen netjes inrijden, wat balkjes draven enzo, maar tijdens het inrijden hoorde ik opeens "knap" en meteen daarna hoorde ik de beugel op de grond vallen. Ik merkte er op zich niet zo heel veel van, ik zat alleen wat scheef. M'n beugelriem was dus geknapt [wat aan een aanzienlijk aantal vergeten lagen vet lag]. Ik heb toen van iemand anders een beugelriem kunnen lenen, dus het springen kon hervat worden. Ging erg goed trouwens! Helaas heb ik geen foto's van het springen, dus dat is dan weer een beetje jammer.
Die avond nog ben ik meteen langs z'n baas gefietst om te zeggen dat er nieuwe beugelriemen moesten komen, die ze de dag erna zouden halen. Ik kwam afgelopen vrijdag op stal en toen ik Moos netjes had opgezadeld enzo wilde ik opstijgen, maar de beugels waren [op het langste gaatje] wel erg kort. Z'n baas had dus te kleine beugels gekocht. Ik heb het zadel er maar weer afgehaald en toen ben ik zonder zadel gaan rijden. Een stalgenoot bood aan om foto's te maken en er zaten toch wel hele leuke bij, dus die wil ik dan wel met jullie delen

Ik had al even losgegereden, dus er werden pas foto's gemaakt tijdens het "echte" rijden. Ik had verwacht dat m'n houding echt bagger zou zijn zonder zadel, maar zelf vind ik het wel wat meevallen. M'n voeten natuurlijk, al is dat erg lastig zonder zadel. In draf zit ik ongeveer met m'n knieën in m'n nek [een ringrijdersfoutje?] en ik ben toch wel vaak wat te streng met m'n handen en m'n polsen zet ik best wel vast. Dit was dus een goede oefening en kijk op m’n houding, wat dus op zich nog best meeviel. Ik heb normaal gesproken een paar keer per maand privéles, maar ivm zwangerschap gaat dat op het moment niet door. Ik moet dus even zelf sleutelen, maar ook als stalgenoten onderling geven we elkaar wel tips enzo. Als de instructrice weer les gaat geven word ik natuurlijk meer gecontroleerd en sluipen er minder fouten in, of er terug in.
Ik rij eigenlijk geen wedstrijden, m'n niveau is dus gewoon B. Tijdens de lessen zijn we wel druk bezig met het wijken omdat Moos daar zo lekker los van wordt. Naast het wijken hebben we ook al een paar keer de schouderbinnenwaarts een beetje behandeld/geoefend. We vinden dit nog wel erg moeilijk.
1.

Stap.
2.

Draf.
3.

Draf. Handen te ver uit elkaar en toch wel te streng.
Verder wel een leuke foto!
4.

Draf. Ook wel weer behoorlijk streng...
5.

Weer draf. Ik vind het er zelf wel oké uitzien.
6.

Dit moest dus een AC-lijn zijn.
7.

M’n voeten dus.
8.

En nog een galopje!
Persoonlijk vind ik dit de leukste foto.
Dat was het
Dankje voor het kijken!Tips enzo zijn altijd welkom, gewoon leuke reacties enzo ook natuurlijk!
)