Amigo begint het dressuurwerk al aardig op te pakken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cassini

Amigo begint het dressuurwerk al aardig op te pakken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 18:25

Heeij allemaal,

Vandaag heb ik Amigo weer gereden. Ik had het dressuurzadel maar eens uit de kast gepakt, aangezien hij de laatste tijd minder streken heeft! :D *niet te hard roepen*

We willen binnenkort ook een poging gaan wagen in de dressuurring in de klasse B

Mijn houding is nog bagger, ik moet nog erg wennen aan het zadel en nu ik de foto's heb gezien mogen mijn beugels ook wat langer, na het rijden kwam ik er ook achter dat de beugels ongelijk waren _O-

Amigo loopt nog op de voorhand, maar ik vind het veel belangrijker dat hij lekker over zijn rug loopt, hij gaat dan vanzelf wel een keer meer op de achterhand lopen.

Maargoed hier de foto's!
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Galopje :)
Afbeelding
5. vreselijke houding, maar amigo loopt wel lekker!
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Miscommunicatie _O- Amigo vond galop leuker dan middendraf :P
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding

En dat waren ze dan!

vilouma

Re: Amigo begint het dressuurwerk al aardig op te pakken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:36

laatste foto is erg netjes,hij is echt vooruit gegaan!

je houding is nog wel werk aan,maar volgens mij gooit hij mega hoog op aan zijn grootte te zien.
Let erop dat hij net de achterhand meer ondertreedt en niet al teveel op de voorhand loopt,maar hijs nog jong ;)

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:15

Leuk paardje heb je!
Let er inderdaad op dat hij meer op de achterhand moet gaan lopen, maar dit komt denk ik ook nog wel. :)
En let goed op je houden, teugels wat korter, en hoe je hand in de zelfde lijn als je arm (zodat er daartussen geen knikje zit, maar kon ook een momentopname zijn trouwens), handen rechtop, goed voor je kijken. :)

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:51

Het is idd duidelijk dat hij nog te veel op de voorhand loopt, maar dat gaf je zelf al aan :)

Verder vind ik jou heel rommelig in je houding, de ene keer hang je naar achter, de andere keer naar voren. Dan heb je handen laag en dan weer wat hoger. Probeer bij jezelf rust te zoeken en dat over te brengen naar je paard. Als je zo rommelig blijft zal je paard ook afgestompt worden op de hulpen.

Verder is het wel een mooi/leuk dier!

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:40

Probeer veel overgangen te rijden en te schakelen. Zo kan je hem langzaam trainen om wat meer op de achterhand te komen. Op sommige foto''s mag hij iets ronder.

Ik vind wel dat je hem heel vriendelijk rijd.

Veel succes!

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:26

leuk paardje heb je alleen ik vind dat hij zich er drammerig is op de voorhand op sommige foto's lijkt het net of die teugels probeert te snoepen door te douwen, ik weet hij is nog jong maar probeer rustig op te bouwen. om hem wat meer van achteren te krijgen
voor de rest leuke combinatie !! success!!

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 10:33

Bedankt voor de reacties!

@ vilouma het mega hoog opgooien vind ik zelf geen reden om een slechte houding te hebben, ik heb hem nu ong. een half jaartje dus ik moet ondertussen wel gewend zijn aan zijn ruime gangen. Klopt klopt, we zijn nu ook bezig met hem meer van achteruit laten lopen, veel schakelen ect.

@ Look_at_Me nu je het zegt, ik kijk inderdaad veel naar beneden, ik zal d'r op gaan letten! Bedankt! En teugels korter? Ze zijn inderdaad niets te kort, maar Amigo moet eigelijk naar mijn beeld nog wat lager gaan lopen, zodat hij echt over zijn rug gaat lopen.

@ Renszke klopt dat ik met mijn houding zit te rommelen. Maar dit was ook weer de eerste keer dat ik op mijn dressuurzadel reed dus ik ben nog wat zoekende in mijn houding. Ik heb er een aantal weken geleden een paar dagen op gereden en toen toch maar weer mijn vzh zadel gepakt vanwege het bokken ect. Verder heb ik nooit op een dressuurzadel gereden ;)
En van mijn handen klopt. Ik heb nogal snel de neiging om ze "vast" te zetten, daar betrap ik mezelf dan op en breng mijn handen weer naar voren richting de oren, waar ze ook horen te staan. Daardoor staan ze steeds ergens anders. En je hebt gelijk, ik moet er echt op gaan letten!

@ Petra83 dankje! We zijn de laatste tijd steeds meer bezig met schakelen en overgangen rijden! :)

@ Pukkk wat bedoel je precies met drammerig op de voorhand? En wat kan ik er dan tegen doen? Het klopt dat hij af en toe kan gaan hangen, vooral op het einde als hij moe begint te worden wil hij wel eens gaan hangen. Hoewel hij het de laatste tijd gelukkig wel minder doet..

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:30

Hee Simone!

Wat is Amigo vooruit gegaan zeg!! Omdat commentaar moet ;) : let goed op je houding dat je niet achterover hangt of naar voren duikelt.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 21:16

Dankje!

Klopt, het is nu al een stuk minder, maar ik moet nog steeds super erg wennen aan het dressuurzadel. Maargoed dat zal over een tijdje wel goedkomen!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:42

Daar is die leuke Amigo weer! Ik vind dat die wel echt een stuk vooruit is gegaan in vergelijking met die vorige foto's zeg! Ziet er netjes uit hoor! Alleen die houding ;) Nouja als je eenmaal wat meer met dat dressuurzadel gereden hebt, gaat dat waarschijnlijk al weer een stuk beter!

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:21

Erg leuk paard! Denk inderdaad om je houding.. Op sommige fotos vind ik je wle netjes zitten, maar op sommige foto's naar achter, of naar voor. Probeer je teugels ook iets op maat te nemen. En veel overgangen rijden. Ik weet zeker dat jullie er gaan komen!

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 17:53

@ Sjouk; dankje! Haha naja ik hoop dat ik er over een tijdje aan gewend ben. Ik vind het nog steeds erg raar zitten, vooral als ik weer op mijn vzh zadel heb gereden.

@ PriDepo; dankje! Klopt, ik ben nog erg zoekende in mijn houding. Maar het gaat gelukkig al stukken beter! :)
Teugels op maat nemen? Ik heb juist het idee dat ik hem nog lager mag rijden, meer over de rug. En met de overgangen maken zijn we de laatste tijd al bezig! :)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:05

Het is wel duidelijk dat je nog wat moet wennen aan Amigo en het zadel, of ben je inmiddels wel helemaal aan zijn gangen gewend? Het ziet er nog niet zo rotsvast uit als met Cassini, maar dat kost gewoon tijd. Amigo kan super lopen, er zitten een paar lekkere plaatjes tussen :)
Als ik jou was zal ik vooral nog gaan letten op de handing van je handen, mooi rechtop houden :) Vanaf je polsen heb je je handen iets naar beneden geknakt, zie je dat zelf ook? Probeer ook niet te ver achterover te gaan zitten, op deze foto's lijk je daar de neiging toe te hebben.
Het is een erg mooi paard, hij heeft al echt wat meer body gekregen sinds je hem hebt gekocht :) Jullie worden vast een mooie combi, hij past wel bij je!
(even offtopic: ik zie net je veulentopic :D Ik ga gelijk kijken!! :) )

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:26

leuk paardje. lekker mee door gaan :)

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:14

@ Steefjevos Aan het zadel moest ik inderdaad nog super erg wennen. En ik zit op Amigo inderdaad nog niet zo netjes dan op Cassini. Maar dat komt ook omdat Amigo nog jong is, hij loopt nog niet goed op zijn eigen benen ect. waardoor het voor mij moeilijk is op netjes te zitten. Maar juist omdat hij jong is moet ik wel proberen netjes te zitten :P
Klopt, ik knak in mijn polsen, en mijn handen moeten rechtop staan. Bedankt voor de tips!
We hebben vanaf vrijdag om de week privé-les, dus ik denk dat er dan ook nog meer aan mijn houding gesleutelt word! :)

@ pinkie87 dankje! :)