Anouk(8 jaar) op Dressuurshet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Anouk(8 jaar) op Dressuurshet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:28

Sinds een tijdje rijdt Anouk (8 jaar) weer op mijn pony Rody. In de winter hebben we een stop gehad, maar nu gaan we weer met volle moed verder! Ze rijdt 1 keer in de week en ik vond het nu wel wel waardig om te laten zien.
We zijn nu vooral bezig met Anouk haar houding. Ik vind dit het belangrijkste. Rody begint al aardig te ontspannen, en ze hebben er beide veel lol aan.
Ze waren aan het rijden en halverwege kwam er een onweersbui met hagel. We hebben even binnen geschuilt en zijn weer lekker verder gaan rijden. Ik heb veel foto's gemaakt. Ze hebben nog niet echt een niveau.
Ik heb natuurlijk toestemming van haar gekregen om het hier te plaatsen.

En wees een beetje lief :o

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

Even schuilen voor onweersbui

11.Afbeelding

12. http://i39.tinypic.com/6sxg0p.jpg

En je leert paardrijden met vallen en opstaan

13.Afbeelding

14. Afbeelding

15.Afbeelding

http://i39.tinypic.com/5a747.jpg

http://i42.tinypic.com/v8l9c2.jpg

http://i39.tinypic.com/dcubuu.jpg

Graag onderbouwende tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:35

De eerste paar stapfoto's vind ik erg netjes, ziet er leuk uit :)
In draf en galop lijkt de houding van Anouk inderdaad het belangrijkste om aan te werken. Haar benen legt ze ver naar achteren, ze trekt haar hakken op en in galop hangt ze aan de teugels. Haar handen gaan ook geregeld alle kanten op.
Ik zou je aan willen raden om de galop nog even aan de longeerlijn te doen. Dan kan ze zonder teugels oefenen om netjes te zitten. Nu zit ze de pony wel heel erg in zijn mond. Sowieso kan een keer zitles (zonder teugels en evt zonder beugels) aan de longerlijn nooit kwaad. Het is een goede manier om onafhankelijk te leren zitten.
Foto 13 is wel netjes, al mag ze daar juist ietsje meer contact houden.

Nog een tip voor als je nog een keer foto's maakt, laat haar eens zonder jas rijden. De jas die ze aan heeft is heel ruim waardoor je de houding in haar rug/armen moeilijk kan zien.

Edit: je zou als galopperen aan de longeerlijn geen optie is ook de teugels aan de neusriem kunnen maken, of een halstertouw oid om de nek van de pony kunnen doen. Dan kan ze zich daar aan vasthouden, in plaats van dat ze je pony zo in de mond trekt.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:46

Ja, klopt. We waren ook al bezig met zonder beugels rijden. Dat vindt ze nog heel erg lastig. Maar het gaat al beter. Ze had een jas aan omdat het toch heel erg koud was, en het regende steeds. Ik heb het van haar handen ook een aantal keer gezegt.
Volgende week gaan we weer aan de longe!

Anoniem

Re: Anouk(8 jaar) op Dressuurshet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:51

Als ik je nog één tip mee mag geven, laat dan aan de longe de beugels er eens wél aan en haal de teugels er af. Dan leert ze in elk geval te zitten zonder zich aan de teugels vast te houden, want als je alleen de beugels er af haalt wordt dat waarschijnlijk alleen maar erger :)
Wel super dat je zo bezig bent om haar te helpen +:)+

Ik snap dat ze een jas aan heeft hoor, met dit weer :) Het was alleen een tip voor de volgende keer.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:56

Okee, dankje :)

Daar ben ik idd ook al eens mee bezig geweest. Handen op haar hoofd, op de rug, oren aan raken, kont aan raken, tenen aan raken, vliegtuigje etc. Daar ga ik weer mee bezig :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:10

Wat een leuk stel zeg!! Leuk dat je zo met haar bezig bent. :D Ik heb mijn lesklantje ook eerst met een halstertouw om de nek van de pony laten draven. Daar kon zo zoveel aan bungelen als ze wilde ;) Toen ze eenmaal haar balans had gevonden heb ik haar zonder teugels laten draven. Toen dat goed ging mocht ze pas aan de teugels komen en galoperen. In galop weer precies hetzelfde, eerst met halstertouw etc... Succes!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:23

Ach, er kan nog zát verbeterd worden (je hebt ook flink wat commentaar al gehad) maar ik wilde gewoon zeggen dat het een leuk plaatje is :) Lekker samen leren, met cap op _/-\o_ , en begeleiding. Pony lijkt ook goed zijn best te doen, tsja...wat shetlander streken horen erbij niet waar ? ;) Hij loopt volgens mij wel lekker door, hij tilt zijn benen goed op!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:31

Prutsen op prutsen, ik vind het altijd heerlijk.
Dat er nog het een en ander aan de zit gesleuteld moet worden is al genoeg gezegd, maar ik mis nog een ding.
De beugels lijken me nu niet erg ruim en ze steekt op de foto's geregeld haar voeten er erg ver in.
Misschien kun je een paar veiligheidsbeugeltjes kopen of lenen?
Geregeld zonder beugels rijden zou geen kwaad kunnen. Idd eventueel met "vasthoudtouw".
Ik wens jullie alle drie veel plezier verder.
Succes.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 19:07

Ze heeft inderdaad vaak haar voeten ver in de beugels.
Zal ik extra op letten volgende keer :)
Veiligheids beugeltjes zal ik even voor kijken :)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:14

Leuk stel zeg, de meeste tips zijn al wel genoemd.
Ik kreeg de indruk dat ze soms nog wat achterover valt, alsof ze moeite heeft om met het tempo mee te komen :) misschien eerst wat meer naar voren hangen en als er meer balans is weer wat rechterop gaan zitten.
Goed dat jullie aan de longe trainen.

Ben best benieuwd hoe het er later uitziet :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:36

ga zo door meid!!!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 19:59

Ze heeft idd soms wat moeite om het uit te zitten, Eerst was het nóg erger!! Zal zo even een foto zoeken ;)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:02

Het is dus zo geweest

Afbeelding

Ik heb mijn best aardig gedaan! Wat een verandering! :oo :')

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:05

Super schattig en ziet er leuk uit

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:06

Wat een verschrikkelijk...LEUKE...combinatie!! Alleen al dat smoeltje van de amazone op de eerste foto's is goud waard.
Mondje stijf dicht door uiterste concentratie!
Tips zijn al gegeven, maar ik moet er een noemen omdat het HAW is. Haar armen mogen meer gebogen.
Erg leuk om naar te kijken.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:07

Jammer dat de pony op sommige foto's erg onder het meisje uit loopt..

Qua lengte past ze er nog mooi op, is ook een leuke pony om te zien.

de voethouding mag hier en daa rwel wat meer op gelet worden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:09

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Foto's van iemand anders die aan het rijden is mogen niet geplaatst worden op RT-HAW.