Berber (tinker) @ work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Berber (tinker) @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:54

hoi :wave:

een tijdje geleden alweer (8 februari) heb ik een fotoshootje gehad met berbertje :) ze vind het heel moeilijk om te buigen, te galopperen en stil te staan, maar we zijn al goed vooruit :) in het begin kon ze amper galopperen onder het zadel en nu springen we ca. eens in de 2 maanden, en in het begin had ze alleen maar stelling naar buiten en nu kan ze al aardig stelling naar binnen houden. galop gaat ook steeds beter, nu kan ze een hele slordige volte maken en aardig rustig galopperen, in het begin waren het 3 gehaaste galopsprongen en viel ze weer terug in draf. wedstrijden rijden we niet, ze is niet mijn eigen of verzorg paard, ze loopt met gehandicapten en als hulpje help ik daar dan en mag als 'loon' ( :Z ) eventjes rijden, 1 x per week. ik denk dat we B niveau zijn. schoenen zijn eigen keuze, ik ga niet een hele dag op rubberen dingen lopen die niet lekker zitten dus vandaar. uiteraard in- en uitgestapt, volgens mij hier geen foto's van.

naja hier wat foto's:

*\o/* ze staat stil!!!!
Afbeelding

gehaast drafje ;( altijd zo in het begin, later gaat het beter
Afbeelding

mooi gebogen
Afbeelding

braaaaaaaf berber, lekker rustig :)
Afbeelding

expres op de binnenhoefslag, moeilijk hoor (voor ons allebei)
Afbeelding

volte in galop, ons grootste probleem
Afbeelding

nog even stappen, erruuuug moeilijk zo :D
Afbeelding

nog even stoer zijn :D
Afbeelding

mooi oogje :+:
Afbeelding

eigen commentaar:
*benen lang en laag
*hakken uitdrukken
*rechterop (je ziet het niet zo goed door mijn jas)

commentaar is welkom, mits opbouwend en ik hoef echt niet 100 keer hetzelfde te lezen :) na 1 of 2 keer weet ik het, en ik ga er ook zeker wat mee doen! teugels zijn gelijk, lijkt niet zo hier maar is het wel

doei :evaw:

edit: 1 foto nog even vergroot

Bonny1997

Re: Berber (tinker) @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:58

je paard is echt ontsettend scheef, kijk of je les kan krijgen in rechtrichting kijk is op www.paardenbegrijpen.nl en waarom rij je trouwens met alstars als ik vragen mag?

Verder Suc6 Der mee

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:59

heey

je zegt zelf al wat je commentaar is en tja voor mijn doende ziet het er goed uit

succes met rijden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:01

dankje :) dat scheve was me ook al opgevallen, maar nu is ze dat niet meer (laatste weken is ze een stuk vooruit gegaan) en les voor die 20 minuutjes per week doe ik niet, ze is niet mijn eigen paard hea. ikzelf heb wel les maar niet met berber

en allstars, lees stukje tekst erboven eens ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:33

heey :D

leuke foto's!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:42

Ziet er indd aardig uit hoor :)
Probeer veel overgangen en voltes te rijden

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:44

:~
Probeer inderdaad veel overgangen te rijden en je handen wat meer bij elkaar te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:59

overgangen rijd ik heel veel en ook veel voltes alleen dat zijn meer voltes halve banen :')

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:39

Ligt je zadel niet wat ver naar voren?

En ik ben heel benieuwd naar nieuwe (rechte) foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:44

:n het dekje ligt iets tever naar voren waardoor het zo lijkt, en nieuwe foto's kan nog wel even duren :+

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:48

rasta_love schreef:
overgangen rijd ik heel veel en ook veel voltes alleen dat zijn meer voltes halve banen :')

Probeer dan gewoon figuren te rijden 8tjes slangevoltes enzo en door S van hand veranderen

BarendregtF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:49

Het zie er aardig uit! maar je mag je handen wel wat meer bij elkaar houden! en de andere punten die je aangaf ook zeker!!!

Verder vind ik het niet kunnen dat je met allstars gaat rijden! je kan ook gewone jophurs kopen van leer, en hoef je niet op rubbere schoenen te lopen en ook niet op allstars!

Maar het is je eigen keuze, en die respecteer ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:58

hee das een goede :') ik doe ook heel vaak alle maal kleine voltjetjes op het midden totdat dat netjes gaat en dan een 8tje en dan de andere kant op tot dat dat lekker gaat en dan weer de andere kant op ne zolang totdat ik 8tjes achter elkaar rijd en het ook lekker gaat en dan gaat het veel beter :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:00

Probeer erop te letten dat je een ontspannen houding aanneemt.

En toch voor veilige schoenen gaan.
Geen zin om de hele dag op de lopen is een beetje een makkelijke smoes.
En tas met een paar schoenen is echt niet zo zwaar om mee te nemen zodat je net voor en net na het rijden kunt wisselen.

Als je dan toch perse met zulke schoenen moet rijden, zorg er dan sowieso voor dat je je hakken fatsoenlijk uit kunt drukken.
Zoals je nu je hakken hebt is het vragen om problemen. Berber hoeft maar 1x te struikelen en het gaat fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:04

ik snap je wel, maar mijn laarzen staan op de manege in mijn kluis, en ik ga niet extra geld uitgeven om schoenen te kopen. dat geld wil ik liever opsparen om lekker zittende leren laarzen van te kopen waar ik de hele dag op kan lopen, dan doe ik die aan ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:06

Tja, dat is jouw keuze.
Maar wat is nu belangrijker? Jouw veiligheid (als het nu fout gaat is de kans groot dat je als kasplantje eindigd, en wie heeft het dan gedaan'?) of in plaats daarvan €15 uitgeven aan veilige schoenen?

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:06

Qua rijden vind ik dat je meer mag proberen om haar op je zit langzamer te krijgen ipv zoveel aan die teugels te trekken. Daar heb ik meer moeite mee dan met je schoenen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook ook niet slim om zo te rijden, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel beseft aangezien je het al in je beginpost zet.

Succes in ieder geval.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:13

Tja als het om tinkers gaat :D

Berber is een ontzettend mooi type, maar geheel scheef, gehaast en met een willetje om flink onder je vandaan te lopen. Met die factoren een flink karwei om daar ontspanning in te rijden. Werk eerst aan geduld, rust en je eigen houding...dat moet effect hebben op het kunnen en willen ontspannen van Berber. Daarbij loopt Berber flink en veel teveel op de voorhand, daarbij moet Berber echt geholpen worden door de ruiter. Je zit zelf mega in stoelzit met accent van je gewicht op de verkeerde plaats, daarbij trekt Berber de rug weg....zadel wel ok? Gezien het orenspel en de uitdrukking van Berber....weet ik het antwoord eigenlijk al. Laat dat goed nakijken, je rijdt een paard zo in de frut! Zonde van zo'n mooie tinkie, die dan misschien wel wil maar gewoonweg niet goed kan ontspannen door knellen, pijn of verkeerde druk van het zadel.

Berber gebruikt jou als 5e been, trekt flink aan de teugel en loopt niet in balans. Dat zorgt weer voor veel teugeldruk en kracht, spanning en een terugwerkende hand van de ruiter....vicieuze cirkel als je niet oppast.

Hoe oud is Berber? en hoe lang al onder het zadel?
Door een andere aanpak kun je heel veel bereiken. Begin eerst aan je ruiterhouding, dat is het begin....

Groet Tinkerlady ;)

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:19

Leuke foto's ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:43

@ manex: ja ik weet wat de gevolgen kunnen zijn, het is echt mijn eigen keuze ;)

@ tinkerlady: bedankt voor je commentaar :) daar kan ik wel wat mee :j ze is nu 11 jaar, ik geloof dat ze op haar 4de ofzo ingereden is, maar nooit echt doorgereden omdat ze met de gehandicapten meeloopt. zadel is OK, ze heeft erg snel last van drukkingen en bulten etc. maar met dit zadel niet (tenminste, ik ga er dus vanuit dat ie oke is, maar ik rijd ook vaak zonder zadel). verder ben ik constant bezig met rust met mijn zit, paar weken na die foto's heel goed advies gekregen van iemand, waardoor ze vorige week zelfs een beetje verzameld ging galopperen (uit haar zelf :) ) dus er zit wel wat vooruitgang in sinds deze foto's!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:23

Je mag wat mij betreft wel wat meer aan het onderbrengen van de achterhand werken.
Het ziet er nu een beetje uit alsof er 1 tempo is, wat net iets te snel is om verfijnde wendingen te rijden (zo ziet het er op de voltes in elk geval uit). Een volte wordt moeilijk als hij "de bocht uitvliegt" begrens hem met je buitenteugel en leg je buitenbeen naar achteren. :)
Een beetje buiging in de hals mis ik ook nog wat.
Schakelen in het tempo van de gangen zelf is een goede oefening denk ik.

Het ziet er in elk geval uit alsof jullie veel plezier hebben, en dat is heel belangrijk :)

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:43

bedankt, daar ga ik ook op letten :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:21

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Op RT-HAW moeten er minimaal 5 foto's zijn waar rijtechnisch commentaar op gegeven kan worden. Wanneer je deze tot je beschikking hebt mag je een nieuw topic openen.