een tijdje geleden alweer (8 februari) heb ik een fotoshootje gehad met berbertje
ze vind het heel moeilijk om te buigen, te galopperen en stil te staan, maar we zijn al goed vooruit
in het begin kon ze amper galopperen onder het zadel en nu springen we ca. eens in de 2 maanden, en in het begin had ze alleen maar stelling naar buiten en nu kan ze al aardig stelling naar binnen houden. galop gaat ook steeds beter, nu kan ze een hele slordige volte maken en aardig rustig galopperen, in het begin waren het 3 gehaaste galopsprongen en viel ze weer terug in draf. wedstrijden rijden we niet, ze is niet mijn eigen of verzorg paard, ze loopt met gehandicapten en als hulpje help ik daar dan en mag als 'loon' (
) eventjes rijden, 1 x per week. ik denk dat we B niveau zijn. schoenen zijn eigen keuze, ik ga niet een hele dag op rubberen dingen lopen die niet lekker zitten dus vandaar. uiteraard in- en uitgestapt, volgens mij hier geen foto's van.naja hier wat foto's:
ze staat stil!!!!
gehaast drafje
altijd zo in het begin, later gaat het beter
mooi gebogen

braaaaaaaf berber, lekker rustig

expres op de binnenhoefslag, moeilijk hoor (voor ons allebei)

volte in galop, ons grootste probleem

nog even stappen, erruuuug moeilijk zo

nog even stoer zijn

mooi oogje

eigen commentaar:
*benen lang en laag
*hakken uitdrukken
*rechterop (je ziet het niet zo goed door mijn jas)
commentaar is welkom, mits opbouwend en ik hoef echt niet 100 keer hetzelfde te lezen
na 1 of 2 keer weet ik het, en ik ga er ook zeker wat mee doen! teugels zijn gelijk, lijkt niet zo hier maar is het weldoei

edit: 1 foto nog even vergroot

het dekje ligt iets tever naar voren waardoor het zo lijkt, en nieuwe foto's kan nog wel even duren

ze is nu 11 jaar, ik geloof dat ze op haar 4de ofzo ingereden is, maar nooit echt doorgereden omdat ze met de gehandicapten meeloopt. zadel is OK, ze heeft erg snel last van drukkingen en bulten etc. maar met dit zadel niet (tenminste, ik ga er dus vanuit dat ie oke is, maar ik rijd ook vaak zonder zadel). verder ben ik constant bezig met rust met mijn zit, paar weken na die foto's heel goed advies gekregen van iemand, waardoor ze vorige week zelfs een beetje verzameld ging galopperen (uit haar zelf