Target(Manegepony) @ manegewedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Target(Manegepony) @ manegewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 12:24

Hoi, leuk dat je hier komt kijken ;)

Eerst even wat info over de pony;

Target is een welsh cob die in zn vroegere jaren M dressuur heeft gelopen. Hij is nu al tegen de 20 denk ik, en loopt denk ik al ruim 9 jaar in de manegelessen mee. Het is een ontzettend braaf dier waar menig ruiter zijn eerste lessen op heeft gehad. Als er iemand is die bang is, dan word je op Target gezet, en die zorgt dan wel voor je :D

Ik rij nu zo'n 5 jaar met heel veel plezier op (inmiddels) HC de Haerst. Eerst moest ik niks van Target weten, maar later vond ik zijn knopjes en dan is het zo'n schat! Dan kan die ook zeker nog erg leuk lopen.

Gister heb ik een onderlinge manegewedstrijd gehad. Gezien ik al járen wedstrijden rij, en door héél veel mazzel telkens mn punten kreeg, meost ik over naar de M1... Ze gebruiken de KNHS proeven, maar ze worden redelijk mild gejureerd. Ik wéét dus ook dat als ik zoals hij nu loopt officieel zou gaan rijden, ik waarschijnlijk nog niet eens een wp in de B zou rijden ;) Het gaat mij echter vooral om het leermoment en de ervaring die ik hierdoor op doe! Als ik commentaar op mn protocol heb staan, neem ik dat mee naar de les, zodat we er aan kunnen werken! :)

De wedstrijd gister ging niet al te best. Ik had iets te veel tijd genomen om om te zadelen, en toen kwamen ze me al halen dat degene voor mij al in de ring was! Dus stress stress ;) Target had al een proef gelopen, dus hij was al redelijk warm gelopen... Heb dus even flinnk geschakeld, stukje SB geoefend en toen moest ik de ring al in! De omstandigheden hadden dus beter gekund, maar ik weet dat Target zn best heeft gedaan en dat vind ik het belangrijkste :)

Ik wil graag van jullie horen wat er aan op te merken is, maar hou het vriendelijk :) Ik rij Target maximaal 1x in de week, en hij word ook veel door andere mensen gereden, dus het is elke week weer opnieuw beginnen! :)

Mijn eigen puntjes;

* Niet voorover kukelen
*Beugels misschien 1 gaatje langer
*Ik zit te ver achter in het zadel
*Target moet meer in de nageving
*Zn achterhand was er in dit geval niet onder.

Nou, na dit ellenlange verhaal, de foto's!

Afbeelding

Afbeelding
Ik moet echt veel trotser op mn pony gaan zitten :oo

Afbeelding

Afbeelding
Zn middendraf is zó niet uit te zitten :')

Afbeelding

Ik weet dat Target zn best wel heeft gedaan, maar t gegeven dat het in de les altijd zo veel beter gaat is wat jammer :)
Ik had trouwens 165 punten, wat ik nog best mee vind vallen!

De foto's zijnt rouwens gemaakt door horsefotografie.nl, de fotograaf zit ook op bokt maar ik ben zo zn naam vergeten :oo

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:30

Target loopt niet echt lekker naar beneden maar dat komt natuurlijk ook ondat hij al 9 jaar in de manege lessen mee loopt.
Puntjes op de I noem je zelf al .
Maar ja moet toch 180 punten hebben en dan vind je 165 mee vallen >;) :=

Amethyst_

Re: Target(Manegepony) @ manegewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 12:32

Ja, ik vind 165 meevallen, het kan nog veel slechter ;) Dit was mn 3e keer in de M1, en de eerste keer had ik 163 en de 2e keer 160, dus dan vind ik 165 wel meevallen :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:33

Probeer je ellebogen wat naar achteren te plaatsen, meer tegen je lichaam aan :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 12:37

Dat zag ik inderdaad ook! Volgens mij krijg je dan ook iets meer die knik in je elleboog of niet?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:38

Amethyst_ schreef:
Dat zag ik inderdaad ook! Volgens mij krijg je dan ook iets meer die knik in je elleboog of niet?

Volgens mij wel ja!

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:41

Probeer hem ook meer op je buitenhand te rijden. Je hebt op de foto's meer je binnen hand er bij. En ik weet hoe moeilijk het is om een goede proef neer te zetten met een manege paard! Hij schuimt mooi dus is ook een teken van ontspanning.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:43

dankje! hij schuimt best wel snel eigenlijk... goed teken dus :D

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:45

hoe kun je mijn naam nou vergeten? _-:(

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 23:43

Yeah daar issie! Sorry wist alleen je boktnaam niet meer :D Vind het echt leuke foto's geworden! :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:02

Heey Lotje, mooie foto's hoor en dat voor jullie 3e M1 proef. Goed gedaan hoor. Gelukkig weet je zelf waar je punten vandaan komen, balen van die korte inrijtijd:( Hopen dat het de volgende keer wat ruimer is ingedeeld. Zal proberen er rekening mee te houden;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:16

Nee het was ruim genoeg hoor ;) Ik had gewoon te veel tijd genomen om het zadel te wisselen :Y) Dankje voor je berichtje :D

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:41

Probeer je heupen wat te kantelen en ontspannen te blijven zitten.
Misschien duik je dan (zoals je zelf ook al door had) minder naar voren

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:34

Chr1s schreef:
hoe kun je mijn naam nou vergeten? _-:(

Die is ook moeilijk te onthouden :P

Ik heb jou pony wel op de foto gezet maar niet met jou, kan dat kloppen dat hij ook met iemand anders mee heeft gedaan?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:49

Mooie foto's. Indd moet je wat trotser op je paard zitten! Verder vind ik het er leuk uitzien, en het is een erg leuke pony! :))

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:01

Ik vind het een leuk dier, heeft ie nou zoon mooie bruine kleur? Op de foto's vind ik de kleur erg mooi. Verder vind i dat je wat vrolijker mag kijken.. Je geeft je eigen punten al aan, verder stoor ik me niet aan je beugels.

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:42

Leuke pony hoor!
Ik vind dat je je schouders meer naar achteren moet doen, dan zit je gelijk veel mooier op je pony!

Veel succes!

garuudaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:26

ik zal zeker je beugels een gaatje langer doen maar dat zei je zelf ook al ;) en je schouders iets meer naar achterenplaatsen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 22:40

Dankjullie :D

Ik schrok eerlijk gezegd ook best wel dat ik zo enorm krom zit... Zo voelt het totaal niet als ik aan het rijden ben...
Normaal met dit zadel rij ik met de beugels 1 gaatje langer... Maar in de haast om nog ff een rondje te kunnen rijden voor ik de ring in ging zijn we dat vergeten :)

cp112; Dan heb ik dus weer een bokker gemeet zonder te weten dat het een bokker was :Y) Of nouja, gemeet... Ik zag je binnen wel staan! Target heeft over de hele dag 3x mee gedaan.. 's ochtends bij het B <12 jaar heeft hij 1 proefje gelopen, 's middags om half4 1tje int B, en dan om half5 met mij in t M1...

Ik ga in de les es vragen of mn instructrice wat meer kan letten op dat ik niet zo voorover kukel... Heb het in de galop wel voor mn gevoel dat ik voorover ga, maar had dat in de draf echt niet, maar blijkt dus wel zo te zijn :Y)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 22:41

PriDepo schreef:
Ik vind het een leuk dier, heeft ie nou zoon mooie bruine kleur? Op de foto's vind ik de kleur erg mooi. Verder vind i dat je wat vrolijker mag kijken.. Je geeft je eigen punten al aan, verder stoor ik me niet aan je beugels.

Zijn kleur is eigenlijk zwart ;) Maar is net zoals met sommige friezen denk ik... Hij is in ieder geval niet gitzwart ;) Als hij na de zomer uit de wei komt, ziet hij dr ook echt niet uit, alle tinten bruin, en nog iets zwart ;)
En mn blik... Sja laten we het op concentratie houden :Y) Nog een geluk dat je mn dieprode kleur hier niet eens goed ziet :D En als ik helemaal pech heb staat op de helft van de foto's mn mond ook nog half open ;) Ik vergeet soms adem te halen tijdens mn proef O:) Tijdens diagonaal middendraf, of galopstukjes :P Dat bedenk ik me dan achteraf... Weet nou dus ook waarom ik altijd half voor pampus lig als ik mn proef uit kom ;)

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:33

Probeer inderdaad iets meer een knik in de elleboog te houden, voor de rest zit je netjes. :)
Aanleuning is nog niet perfect, maar dat komt wel.
Alleen 1 ding snap ik niet, je rijd M1?
Kan hij de oefeningen, of ik snap het niet echt, want de aanleuning moet toch wel perfect zijn vanaf het M.
Niet fout bedoeld, maar snap het gewon niet.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 10:46

Ik rij nu zo'n 6jaar onderlinge wedstrijden op deze manege.. En door stom toeval en mild jureren heb ik altijd mn punten gekregen.. Op officiele wedstrijden mag je pas vanaf 10 wp's over, hier moet je al met 5, om blijven hangen te voorkomen... Wat wel een beetje onhandig is gezien ik nu dus eigenlijk boven mijn niveau aan het rijden ben omdat ik de aanleuning al niet voor elkaar heb :) De pony kán de oefeningen wel maar het zit diep weggestopt :) Dus ik snap zeker dat het verwarrend is voor buitenstaanders waarom ik in godsnaam M1 ga rijden als ik mn paard niet voor elkaar heb, maar ik MOET M1 rijden ;) Snapje? :)

bedankt voor je berichtje :)

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:19

Idd. een knapperd annelot. Je moet echt beter adem gaan halen joh, je gezicht is super rood haha :P Ondanks dat je beugels iets te kort zijn vind ik je beenligging wel erg netjes

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:15

Amethyst_ schreef:
Dit was mn 3e keer in de M1,

Ik verbaas me er over. Het is een prachtig paardje, maar i.m.o absoluut niet M-waardig zoals
hij op de foto's loopt.

Je puntjes waar je aan moet werken geef al heel goed zelf aan met als belangrijkste je houding.

Veel succes samen!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 12:19

zucht :Y) Dr staat bij dat ik zelf ook neit vind dat het M-waardig is maar dat ik t M MOET ;) Maar toch bedankt voor je berichtje ;)