last van me kuit tijdens het rijden maar altijd bij 1 dezelf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

last van me kuit tijdens het rijden maar altijd bij 1 dezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 08:34

Ik heb bij een paard altijd dat als ik ga rijden, dat ik dan heel snel last van me kuit krijg. Het is ook alleen bij dit paard. Heel apart, ik rij er meedere en met hetzelfde zadel wel. En toch krijg ik elke keer kramp in me spieren in me linkerbeen met dit paard tijdens het rijden. In stap valt het dan nog wel mee maar in de andere gangen, een paar rondjes en dan doet het gewoon weer pijn. Beugels langer heb ik geprobeerd, maar dan had ik geen steun meer en dat heb ik wel nodig omdat ze anders met mij aan de haal gaat als ik als een lappenpop erop zit. Beugels korter, doet alleen maar mee pijn. En het is ook echt maar alleen me linkerbeen elke keer. Heel vervelend.
Wat moet ik hier aan doen of kan ik hier aan doen? Wie heeft hier ook last van en wat doe om het zo min mogelijk te houden? Ik kan dit paard maar een klein half uurtje rijden vaak want dan heb ik gewoon echt zoveel pijn dan wil het niet meer.

wemkelover

Re: last van me kuit tijdens het rijden maar altijd bij 1 dezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 09:29

mmm niemand weet iets ???

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:30

Is dat paard soms scheef ofzo?
Zou het ook niet weten anders..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 09:32

ja, ik denk wel dat ie wat scheef is. Hij was het wel toen ik er mee begon alleen ik heb hem al aardig soepeler gekregen. Alleen tsja zou dat dan op de ruiter kunnen werken want echt waar, die kramp is soms niet uit te houden. Dat is heel zonde wat het is zo leuk paard.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:20

misschien een keer iemand anders erop laten rijden dan; kijken of die hetzelfde heeft?!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 11:22

ja zou ik kunnen proberen. Me zusje heeft in verleden wel eens een paar keer erop gereden maar die heb ik nooit horen klagen za haar eens vragen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:08

Ts, ik denk dat je zelf scheef bent. Vorig jaar merkte ik toen ik een keertje zonder zadel reed hoe vreselijk scheef ik was, ik zakte eigenlijk gewoon naar één kant waardoor het been aan die kant ook een grotere hoek maakte bij de knie en daardoor werd dat been ook anders belast. Tegenwoordig rijd ik een paard dat behoorlijk scheef is, dat voelt een beetje raar met lichtrijden maar ik heb niet meer zo vaak last van mijn voeten en helemaal niet meer van mijn kuit omdat ik gelukkig inmiddels een stuk rechter ben :o

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:08

ja misschien ben ik zelf wel scheef. Maar ik heb alleen maar last als ik op dat paard rijd. Als ik op de andere paarden rijd heb ik er niet last van. Ik rijd ook wel eens hele jonge paarden en die zijn vaak ook behoorlijk scheef maar nooist last dan. Maar hoe op welke manier zou ik het kunnen verbeteren?

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:36

Ik heb dat inderdaad ook, last van me kuit en van me enkels, vaak aan een kant. Het maakt niet uit op welk paard, wat voor zadel ofzo, ik heb t soms gewoon.
Mijn instructrice zegt dat ik dan veel oefeningen moet doen om die spieren langer te maken ofzo? Weet niet zo goed wat voor oefeningen, maar heb op bokt ook wel eens een topic er over geplaats. Toen kreeg ik veel reacties met oefeningen als op 1 been staan, en dat soort dingen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 19:01

ja ok, mischien helpt zal eens ff spieken in je topic. Ik heb het alleen met dit paard met alle andere paarden helemaal niet. Dat vind ik juist zo vreemd.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:22

mmm, moeilijk maar misschien omdat je paard ietje breder is dan de ander of misschien toch het zadel maar ik zou het ecgt niet weten