May (L) de knappert foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_Love

May (L) de knappert foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 01:23

Foto's van de liefste topper ! Helaas niet zo een goede kwaliteit ( op de wedstrijd foto na made by jespri)

De liefste! ( verschrikkelijk me sokken er boven uit i know..)
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

3.Ik zit te ver naar achteren
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

7.Me liefe aapje !(L)
Afbeelding
8.
Afbeelding

9.Uitstappen
Afbeelding

anneliesdj

Re: May (L) de knappert foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 01:29

Eerste foto is mooi hoor, leuk paard heb je ook.
Let op dat je niet te ver achterover gaat en je zou kunnen proberen haar iets meer verzameld te rijden.

Waarom rijd je met de thiedemann door je keelriem? Volgens mij kun je prima zonder die thiedemann.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:05

Ik denk dat dit topic niet veel commentaar kan opleveren, alle foto's zijn van de draf en dan nog op 1 hand.

Die Thiedeman( op wedstrijd?) begrijp ik ook niet, waarom zit hij zoals hij zit?
Je houding is inderdaad een aandachtspunt, op deze manier kan je nooit lekker inwerken.

En ze valt overal op de voorhand, zorg ervoor dan je haar zo snel mogelijk van achter uit gaat leren rijden, welk niveau zit je?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:42

anneliesdj schreef:
Eerste foto is mooi hoor, leuk paard heb je ook.
Let op dat je niet te ver achterover gaat en je zou kunnen proberen haar iets meer verzameld te rijden.

Waarom rijd je met de thiedemann door je keelriem? Volgens mij kun je prima zonder die thiedemann.

Volgens mij zit de thiedeman niet door de keelriem hoor?
Maar wist niet dat dat met wedstrijd mocht?
Overigens wel een leuk paard.

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:04

Leeeeeuke knol en leuke combi.
Probeer niet zo achterover te zitten maar rechtop, van hieruit kun je niet goed voelen wat het paardje onder je doet en dus niet goed inwerken met je zit.
Doordat je zo naar achter hangt steek je ook je benen af, maar ik denk als je rechtop gaat zitten die ookal netjes liggen.
Verder loopt hij ook op de voorhand, hierdoor kan hij zijn rug niet goed gebruiken, probeer hem dus met (schijn)overgangen op de achterhand te krijgen.

Verder niet echt tips, lekker mee oefenen zou ik zeggen. :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:13

Nu ik nog een goed keer kijk, zie ik inderdaad ook op de eerste foto dat de thiedeman door je keelriem zit, waarom??

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 16:31

de wedstrijd was een caprillie proef dus meer cavaletti dan sprongetjes en ik moet op stal daar met thiedeman rijden ik zou neit weten waar de thiedeman andersdoor heen zou moeten zo heb ik het geleert? bedankt voor de tips ik weet dat ik rechterop moet gaan zitten eerst leunde ik te ver naar voren maar op de fotos naar achteren de fotos zijn van een paar weken terug en ik zit nu al wat rechter op ik rij geen wedstrijden met haar dus ik heb geen niveau... ( de wedstrijd was een onderlinge wedstrijd)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:48

Probeer je teugels iets korter te maken en iets minder naar achteren te zitten. Zo is het ook gemakkelijker om je paard meer verzameld te rijden, want hij loopt nog wel redelijk uit elkaar.
Succes

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:49

Vind dat het paard gewongen wordt.

Jammer! Zo kan ik geen commentaar geven.

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:13

Leuk paard, zoals er al is gezegd je zit te veel achterover en daardoor belemmer je het paard in de mond.
En de Thiedeman hoeft niet door de keelriem heen, hij kan ook gewoon los ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:29

Inderdaad, nooit van gehoord dat iemand het door de keelriem doet, dus gewoon los laten hangen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:33

hij loopt wel aardig, maar dat kan ik ook met hulpteugels,....
erg zonder

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:37

Hoi,

Wat apart, die thiedemann? Je hoeft alleen maar even te googlen op afbeeldingen thiedemann dan zie je hoe hij hoort. Dit hoort zo echt niet. Hij moet gewoon vanuit de singel, door de bitring en dan vast aan de teugel.
Maar volgens mij kun je het goed zonder!

En dat recht zitten... tja... ga eens een keer fietsen op een omafiets, zoals je daarop zit, zo moet het ook op een paard. Werkt echt!

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:42

eenitraM : mischien kun je dan tips geven hoe ik het anders kan doen ;)
Abetlje77: het achterover zitten is er al uit maar ik denk niet door mijn oma fiets daar fiets ik namelijk al jaren op :)
_bitje_: ik kan ook zonder hulp teugels maar deze foto's zijn van een paar weken geleden en ik meot met thiedeman rijden..

wat bedoellen jullie met op de voorhand ? en hoe kan ik dat veranderen?
Bedankt voor de tips;)

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:45

ow en de thiedeman neit door me keelriem ga ik nu proberen
onderweg naar me aapje:)

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:49

Ik heb een tip voor je rug,
Ik zat vroeger veel te ver naar voren, het stuur van mijn fiets stond ook heel erg naar voren. Ik heb nu een fiets met verstelbaare stuurpen, ik heb mn stuur heel erg naar achteren gezet, zodat ik rechtop zit. Ik zit nu ook rechter op een paard. Ik fiets gemiddeld een uur per dag.
Succes!

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:54

eey sheer!!
ziet er leuk uit
ik zou als ik jou was ook je keel riem wat losser doen als hij ze hoofd naar beneden wil doen word hij der ook een beetje tegen gehouden omdat die keelriem best strak staat
voorderest rij je al veeel netter dan eerst!!!!!!!!! :D

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:56

Je hebt je thiedemann nu op het tweede ringetje aan de teugel zitten. Als je hem eigenlijk niet nodig hebt zo ik hem op het eerste ringetje doen. Dus zo dicht mogelijk bij de bitring. Dan werkt hij alleen in als het paard hele gekke dingen gaat doen met zijn hoofd.

Met op de voorhand wordt bedoelt dat het paard het meeste gewicht op de voorbenen heeft. Ik vind dat dat niet op al jouw foto's het geval is, maar op bijvoorbeeld foto 3 kun je het wel behoorlijk goed zien.
Dat kun je oplossen door heel veel overgangen te rijden, zo wordt de achterhand van je paard sterker en kan hij dus meer gewicht dragen op zijn achterhand. Verder moet je zorgen dat je paard goed aan je been is en dat de aanleuning licht en stil is. Vervolgens drijf je met je benen en vang je die extra energie van voren met je handen zachtjes op. Het paard zal dan zijn voorhand meer omhoog brengen, zijn hoofd en hals wat meer oprichten en meer gewicht op de achterhand nemen, uiteindelijk zal hij ruimere bewegingen kunnen maken met zijn benen.
Dit gebeurt natuurlijk niet in enkele dagen. Het belangrijkste is dat je elke keer weer controleert of je paard vlot aan je been is en of de aanleuning goed is. Dan komt de rest vanzelf.
Als een van de twee niet klopt dan komt het nooit goed, wat je ook probeert.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:59

Waarom moet je dan per se met Thiedeman rijden :) ? Mooie stallen hebben jullie zeg!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:59

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.