Pony kijkt naar andere dingen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaGerda

Pony kijkt naar andere dingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 19:53

Hoi

Sorry voor de rare titel maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Ik heb vandaag heel lekker gereden en ze was lekker vlot aan het been. Maar ze kijk op de voltes ( C-X-C// B-E-B) niet mooi naar binnen maar echt naar buiten. In stap doet ze het wel maar in draf en galop niet. Iemand tips?
Alvast bedankt.

xannemijn

Re: Pony kijkt naar andere dingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:29

Het kan er misschien aan liggen dat je pony's achter hand er niet goed onder zit waardoor die niet naar binnen kan kijken. probeer anders een volte kleiner te maken en dan weer groter en slange voltes rijden helpt ook heel goed. Zo kan het binnen achterbeen er mooi onder komen. En belangrijk goed je binnen been en je teugel er bij hebben.
Heb je les??

AnnaGerda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 08:41

Oke bedankt:)
Ja, ik heb springles en krijg enkele keer in de maand les van een dressuurruiter. Maar ze heeft het soms wel en soms ook niet.. Ze kan het wel. maar heeft soms gewoon geen zin.. Meer tips mogen!

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:43

Ik zou vooral veel figuren rijden waarbij je stelling vraagt, slangenvoltes, gebroken lijnen, vaak van hand veranderen.. en dan in de bocht je buitenhand naar voren doen zodat je pony naar binnen kan kijken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:12

Inderdaad veel figuren rijden, en je binnenbeen er goed bij houden. Begrenzen met de buitenteugel en de binnenhand iets naar binnen of naar voren. Kijkt ze op allebei de handen naar buiten?

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:15

Op het moment dat ze naar buiten kijkt kun je proberen haar aandacht terug te halen door een klein tikje met je binnenbeen te geven. Probeer goed op je eigen houding te letten: buitenteugel tegen de hals van het paard houden en binnenbeen eraan!

AnnaGerda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:06

Ze doet het alleen op de linkerhand. Ze kan het dus wel. En dat irriteert best wel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:17

Ho. Alleen rechtsom kan ze het wel. Is het al in je op gekomen dat ze gruwelijk scheef is om de een of andere reden? Heb je haar rug en zadel en dergelijke al na laten kijken? En hoe zit je er op, als jij ook scheef bent maak je het alleen maar erger.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:37

kijk met je pony mee in de volte, als jij naar het midden van de volte kijkt en met je binnenbeen naar je buiten teulgel stuurt kan je met je linker van de hals en kijkt ze naar binnen toen.
Succes er mee ! ;)

AnnaGerda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:34

Mijn pony heeft het bit vast.. Ze kan het rechtsom wel dus ze is niet scheef.
En ik zeg dat ze het alleen op de voltes doet. Niet op de hoefslag dus. Het zal dan vast wel wat meevallen met het scheve..
Ik ben er net achter dat ze het bit vast heeft :o