Mistral @ CDN Aalter / Moorsele Prix St. Georges (+filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Mistral @ CDN Aalter / Moorsele Prix St. Georges (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:00

Hallo iedereen,

op aanvraag, en omdat ik het leuk vind, hier eens een post van mij en Mistral. We rijden Prix St. Georges, ons eerste jaar bij de senioren (vorig jaar een jaartje bij de young riders gereden) en doen ons best om niet helemaal achteraan te eindigen :P Dat ik nog studeer zorgt ervoor dat Mistral regelmatig eens een maand stil staat, waardoor we vaak bezig zijn met op-en afbouwen (wat heel irritant is) en wat ook wel de reden is waarom het algemene beeld niet echt sterker wordt. We hebben over het algemeen vooral problemen met de aanleuning (komt te diep, daarom niet zwaar in de hand). De oefeningen zitten er wel 'in' maar ik krijg ze er niet allemaal even flitsend uit eigenlijk :) Mijn grootste fout is dat ik mijn handen te hoog durf houden (voornamelijk op wedstrijd, thuis heb ik daar veel minder last van, is dat nu omdat ik in de spiegels zie dat ik het doe of omdat ik hem op wedstrijd gewoon probeer 'op te tillen' met zijn hoofd, ik weet het niet :) )

Ik heb Mistral nu 4,5 jaar ongeveer, en hij is zelf 15 en een Farrington x Huzaar ruin. Ik leer heel veel van hem, al is hij niet altijd de makkelijkste. op de wedstrijd in Aalter (binnenpiste) liep hij heel fijn bij het inrijden, en ook nog behoorlijk fris in de proef, op de wedstrijd in Moorsele (buitenpiste) had hij de twee dagen daarvoor behoorlijk idioot gedaan, waardoor hij eigenlijk veel te moe was die dag, ik was toen vooral blij dat hij braaf was en naar niets keek eigenlijk, maar dat moe zijn vertaald zich duidelijk in een behoorlijk tam beeld, en uiteindelijk fouten in de seriewissels.

Maar goed, genoeg gepraat, hier komen enkele foto's en filmpjes, met dank aan Helliepel en Alizee hier op bokt natuurlijk :)
foto's van eerste nationale wedstrijd in Aalter dit jaar (5/4), eerste foto van het inrijden, rest van in proef. Hier had ik 61,974%, had een klein beetje meer verwacht, maar was toch tevreden!

inrijden:
Afbeelding

draf:
Afbeelding

middendraf:
Afbeelding

draf:
Afbeelding

uitgestrekte stap:
Afbeelding

galopappuyement:
Afbeelding

galopwissel:
Afbeelding

filmpje van de proef:

en een filmpje van de proef in Moorsele op 19 april, hier liep hij nog lomer, hadden we wat foutjes, en kregen we uiteindelijk 58,684%. Wat ik terug weer wat laag vond, maar er werd die dag behoorlijk vreemd gejureerd dusja :) en al bij al was ik dus al blij dat ik hem rondkreeg en dat hij geen rodeo hield met mij zoals de dag daarvoor op training het geval geweest was :P

hoop dat jullie zin hadden om het tot het einde vol te houden, en nu nog wat zin overhouden commentaar achter te laten :) bedankt!
Laatst bijgewerkt door Stral op 26-04-09 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pheebs1992

Re: Mistral @ CDN Aalter / Moorsele Prix St. Georges (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:02

knap paard is het, vind de foto' toch een vrij mooi beld geven.
Studies zijn zeker belangrijk :)

x

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:14

Heel mooi paard, en superknap dat je 'm zo rondstuurt. :j
Hij komt inderdaad op redelijk wat plekken wel echt te diep,
maar dat heeft tijd nodig, en als je paard wel eens een maand stil staat wordt het heel moeilijk om je paard daarin sterker te maken. Hoe groot is het paard trouwens?

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:19

Ik vind het er goed uitzien, Jaana! :j
Enige puntje dat mij opvalt zijn je handen, maar dat wist je al! :)

en Mistral is en blijft een geweldig knap paard! :D Hij is wat breder en dat zie ik graag! :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:36

Hmmm! Ik als amateur-hobbelaar kan hier niet echt zinnige commentaar op verzinnen...
K vind het prachtig! :j Van zo'n proef kan ik enkel dromen ;)
Stral is écht wel een knapperd! Hij ziet er super stoer maar tegelijkertijd ook lekker knuffelig uit!
verder kan ik alleen maar zeggen: nog véél succes! :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:39

hehe, dankje :) hij is wel macho hoor, met een ieniemieniehartje :) echt verschrikkelijk van wat die allemaal bang is...

mistral is 1m72 ongeveer dacht ik, en breed is hij inderdaad wel :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:48

Wat een schitterend paard en wat ziet het er super uit, ik doe het je niet na iig!
Het puntje van je handen is het enge commentaar dat ik hier kan verzinnen, maar je bent je hier zelf bewust van. Met wat oefening moet dit vanzelf beter gaan denk ik zo :)

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:02

Leuke combinatie om te zien. Ik vind het van achter naar voor gereden zijn in het algemeen wat mager in de proef.
Hij mag actiever worden in zijn achterbeen en nog iets meer eronder komen. Dan zal het neusje er ook meer uitkomen en het geheel wat spetterender worden.

Succes!

jorreknorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:07

ziet er netjes uit!
en nog een leuk compliment denk ik,
mijn pleegbroertje vraagt 'is dat anky van grunsven? *D '
haha!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 11:37

hehe, dat vind ik een compliment voor Stral ook ze, zie Anky nog niet snel op zo'n iets lompere wittekop stappen :+ bedankt ! :D

ik moet inderdaad met meer lef gaan rijden in mijn proeven he, zit soms zodanig aan mijn oefeningen te denken en aan de voorbereiding daarop, dat ik het algemeen beeld verwaarloos, echt irritant... niemand tips? :+ Allez, op training enzo durf ik er veel meer aan rijden en dan kan hij wel meer last gaan opnemen, gedragen gaan lopen enzo, maar in de proef ziet het er soms nogal tjokkelig uit eh... pff, lastig eh, paardrijden :P

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:32

oooooh jaana, ja paardrijden is idd lastig :P (zeker als gij lesgeeft :+)
vind niet dat ik de aangewezen persoon ben om u raad te geven eh :P
en ja, is idd spijtig dat ie af en toe stil staat (stomme examnes), en dat is ni evident dan eh, ge moet da zo ook zien, en dan is da echt wel sjiek wat je dan verwezenlijkt met strallie...

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:31

Hoi Hoi,

Heel erg mooi paard. Ik hou er van! Die van mij is ook zo fors, met ook een bles en dan 4 witten benen, achter hoog.

Zoals iedereen zegt dat je handen iets te hoog zijn klopt, maar ik vind het niet heel erg storend. Maar als je het zelf weet, komt het vast goed! :D
Ik heb de filmpjes allebei bekeken. De eerste was idd iets flitsender, maar toch vond ik de 2e film niet veel slechter. Er zaten ook hele netten stukken in. In denk dat de fout in de serie zwaar is bestraft. Jammer. Want in de eerste film waren die heel erg netjes! :D Maar goed, kan altijd gebeuren. Ik denk ook als je hem wat mooier bovenin houdt dat dan het beeld ook mooier wordt (dan ziet het er al snel ook flitsender uit), maar zoals je zelf al zegt, de tijd dat je hem rijdt speelt mee. Ik vind het zoiezo heel knap op dit niveau dat je het zo doet! :D

Wat me wel in beide filmpjes op viel waren de keertwendingen. Ik weet niet of je wat aan mn uitleg hebt. Maar ik vind je te overhaast naar de keertwending stappen. Ik denk als je wat meer verzameld, dus meer controle, een mooie keertwending kan maken. Omdat je nu iets te hard in komt, kan hij zijn keertwending niet goed maken zodat hij blijft staan. En dan mooi in de takt van de gang meedrijven in de keertwending, dan heb je nog minder kans dat hij blijft staan. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. De pirouttes vond ik ook heel erg mooi. Hij gaat mooi zitten en behoud zijn sprong. In en het eerste filmpje kwam hij in de rechterpiroutte iets tegen je rechtbeen. Maar in het 2e filmpjes was dat minder. Verder netjes gereden hoor! Vond het erg leuk om te zien. En erg grappig, want het eerste stuk van de proeven, tot het stappen zit ook in de Z1 proeven! :D Succes samen!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:26

bedankt! die keertwendingen vormen inderdaad ook nog zo'n struikelpunt, weet niet wat het is, maar sla precies tilt in mijn hoofd als ik die rijd, vind galoppirouettes makkelijker :P compleet onlogisch ik weet het :+ ik voel te weinig welk been waar zit en hoe groot hij draait en kan daardoor niet snel genoeg corrigeren, en inderdaad, heb dan zo'n beetje de neiging van 'stap-stap-draai-stap-stap-draai-stap' te doen zodat ik er rap vanaf ben :P als hij meer verzamelt en wacht lukt het inderdaad beter, nadeel is wel dat hij vroeger nogal eens durfde stressen in de KWen en dan in verzet durfde gaan, waarschijnlijk daardoor ook mijn vooruit-rij-neiging, ga er op letten bedankt! :)

en die proeven, soms mogen ze inderdaad wel eens wat origineler zijn ze :P De SG is 'veranderd' dit jaar, echt ver niéts eh dus! het achteruitgaan is eruit en de volgorde van draf een minibeetje verandert, maar galop nog zelde, echt belachelijk :) precies of je kan niet anders dan SB-volte-appuyement doen :)

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:58

Prachtige combinatie! Ik doe het je (nog niet ;)) na, het valt mij inderdaad op dat bij het eerste en het tweede filmpje tijdens het uitstrekken in de draf de neus er meer uit mag, daar gaat hij teveel achter de loodlijn.

Je houding is erg mooi en onafhankelijk, probeer nog iets stiller met je handen te zijn.

Heel veel succes! En stuur je nog wat vaker filmpjes in? ;)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 16:10

dankjewel :) zal men best doen :P hangt ook van de filmbereidheid van de mama af enzo :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:29

Ik kan ook niet veel commentaar geven é :D Maarrr als ge mij ooit zo ook maar een beetje kunt doen rijden, dan dan mag je mij afbeulen tijdens de les :D Haha nee, grapje hé :-)

Ontopic: Sjieke dinges :-) Ik weet er veel te weinig van om commentaar te geven.

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:31

Aaaah Jaanaatje! Hier is dat topic eindelijk! :D Bescheiden selectie van die honderden foto's trouwens! ;)

Ik vind het er ook zeker niet slecht uitzien ze, en 't is nogal moeilijk (en genant) om commentaar op u te geven aangezien ge mij lesgeeft, hehe...

Je weet je werkpunten wel en dat zal zeker wel meer dan goed komen vanaf je weer meer tijd hebt om eraan te werken, maarjaaaa, straks weer die examens he...

Ochja! Ik heb er wel vertrouwen in! ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:35

Knap hoor Jaana :j Sta er van te kijken :j Sommige stukken zijn echt al heel netjes.

Ik zou hem ook meer willen zien doorstappen in de KW, en iets luchtiger gereden willen zien. Heb de indruk dat je in de proef nogal fel op je hand rijdt en daardoor hem niet flitsend krijgt?

Maar vind het toch sjiek zi :+

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:53

Echt geweldig!!! heel erg knap :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:16

ik weet niet of ik hem echt feller naar mijn hand rij in de proef, heb misschien een beetje de neiging hem wat vast te houden uit voorzorg voor moest hij ergens naar beginnen kijken dat wel, maar zowiezo 'zakt' hij precies altijd ineen eens we rond die ring moeten gaan, echt raar, in de inrijpiste heb ik vaak een goed luchtig gevoel zoals je zegt Femke, vaak nog beter dan hij thuis of op training loopt, en dan in proef verdwijnt het en weet ik vaak niet goed hoe het zo snel op te lossen denk ik...

misschien moet ik gewoon eens naar zo'n mental coach gaan, ik heb geen stress maar kan precies niet meer nadenken tijdens zo'n proef wel :P

caballito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:20

:~ Geweldig...!!! Ik ben fan :D!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:42

Ik ben anders psychologe van opleiding :')

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:52

Ziet er goed uit en chapeau om zo relaxed tussen de "ouden" te rijden. Als er iets meer oprichting was, dan zou het er mega uit zien. Nu loopt hij precies altijd net iets te vlak.
Jullie komen er wel!!!!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:40

Pfoeh, de dag dat ik zo'n proef kan rijden ben ik weliswaar bejaard! :+

Ik wou dat ik je commentaar kon geven, maar zover sta ik bijlange nog niet.

Enfin, omdat het HAW is, MOET ik wel iets zeggen en dan zeg ik hetzelfde als mijn voorgangers; handen mogen ietwat lager, en Stral mag ietsje meer in de oprichting. Voor de rest ziet het er best chill uit, alsof je het makkelijk hebt om hem rond te sturen! :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:04

first of all vind ik het geweldig dat er een bokker van dit niveau hier ook post! Dat je een heel goed paard onder je kont heb weet je ongetwijfeld, net als dat je zelf denk ook wel heel goed weet hoe het plaatje eruit ziet..

Ik moet toegeven dat ik een sneller achterbeen had verwacht! Ik mis het spectaculaire een beetje.. Het paard is volgens mij is wat strak in zn kruis, klopt dat? Heeft dit er mee te maken denk je?

De buiging en draagkracht en stuwing is daarin tegen wel heel goed, dus heb zn vermoeden dat hij nog wel kan versneller! Ben benieuwd wat jij hiervan zegt en denkt!