Blomke is een 9 jarige Friese merrie van Feitse x Thomas.
Ze heeft L1 dressuur gelopen, een aantal jaren geleden. Samen zijn we denk ik B niveau.
Ik heb haar nu een maand of 7 en in het begin heb ik echt veel schrik gehad (zie profiel voor verdere info) en daardoor heb ik de eerste maanden maar wat meegelift. Blomke is superbraaf en zal geen pas verkeerd doen. Het is absoluut geen lui paard, ze is juist erg voorwaarts. Maar ook valt ze daardoor een beetje op de voorhand.
Na een periode van wennen van beide kanten ben ik meer aan het rijden gegaan ipv meeliften. Zodra ik druk op de teugels nam liep ze met de kop in de lucht of kroop ze erg achter de teugel en had ik helemaal geen contact meer. Dit is nu een heel stuk verbeterd, ik kan er meer aankomen en ze begint de hand steeds beter te volgen. Ook krijg ik het tempo beter onder controle.
Ik ben nu bezig om haar achter wat meer te activeren met afwisseling in tempo. Ook de verdeling over 2 teugels kan beter. Ben zelf rechts sterker en heb linksom m'n rechterschouder teveel terug. Probeer hier dus ook erg op te letten maar dat valt nog niet zo mee
Nou ja, we blijven gewoon oefenen
Ik heb vandaag iig lekker gereden, ze had een fijn schuimmondje.
Ze mag meer op het achterbeen en van daaruit dus ronder in de hals. Ik mag af en toe meer terugzitten, moet letten op m'n rechterhand dat die niet teveel terugwerkt en m'n rechterschouder (vooral linksom) moet meer mee naar voren in de richting van het paard.
Ik had al wat gereden

Galopje

Lang teugeltje tussendoor

Hier loopt ze wel fijn!

Middendrafje

Hier moet ik bv niet teveel terugwerken met m'n rechterhand

Wat naar achteren zitten en op je rechterhand en schouder letten (volgens mij zit dat in de familie
)