Ik rijd nu sinds ongeveer 1,5 maand Esmee bij, omdat het baasje niet altijd tijd heeft!

Esmee kan een best drukke, onrustige pony zijn, waardoor ze soms moeilijk ontspant,
en haar rug goed gaat gebruiken. ik rijd nu het eerste kwartier /20 minuten haar heel laag
en rond, om haar helemaal los te maken, en haar lekker te laten ontspannen.
ze moet eerst ook echt goed los komen, want anders gaat ze zich heel erg opkroppen,
en meestal loopt ze in het begin nog een beetje stijfjes. Ze is in het begin nog wel is wat kijkerig,
en soms wil ze er nog wel eens vandoor vliegen, maar gelukkig kan ik haar meestal wel tegenhouden!
We werken hard aan de galop, want we zijn net een duikboot. ze moet meer beropwaarts gaan galloperen,
en niet zo 'duiken'.
Het baasje van esmee reed altijd met (een te groot) enkel gebroken bit, en ik had nog een dubbelgebroken bit thuis liggen, dus daar rijd ik nu mee, en ze loopt er veel fijner door!!

We rijden nu op B/L niveau ongeveer. Foto's tijdens het inrijden (laagrijden) zijn niet gemaakt.
hier komen de foto's!

standfoto, me cap zit scheef

drafje, hier is ze nog een beetje kijkerig

draf, ze mag nog wel iets voorwaartser

wat verruimen, mag meer druk op binnenteugel

stap, te strenge buitenhand, tenen naar binnen draaien

hier zakt ze even wat te veel, en ik ga mee met mijn houding naar voren..

weer een pasje verruimen

galopje, ze komt er nier met haar neusje uit,
hoewel ze gelukkig niet zo heel erg 'duikt' op deze foto dan ze soms doet!
dit waren de foto's!

verbeterpunten voor mijn houding:
ik draai soms mijn tenen naar buiten, of ik ga te veel mee met mijn zit als esmee met haar hoofd helemaal naar beneden gaat.. (foto 6)
Groetjes, Emma
P.s. Hou het een beetje netjes he?!