Wat is Engels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Canthar

Wat is Engels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 12:58

Sorry als het hier verkeerd staat, maar ik had even geen flauw idee waar ik dit neer kon zetten =P

Mijn vraag is dus: wat is "Engels" nou eigenlijk? Ik heb er een plaatje bij, maar is het een omgangsmethode, een rijstijl, een trainingswijze?? Is er ook literatuur die gaat over "De Engelse manier van omgaan met paarden" oid? Iemand met een antwoord?

Groetjes!

Pollewoppy

Re: Wat is Engels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:00

Gewoon rijstijl volgens mij?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:03

Een rijstijl, net als western. Engels is met normaal zadel ( vzh, dressuur, spring ) en normaal hoofdstel. In het engels zijn dan weer duizenden verschillende stijlen etc. Net als bij het western.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:15

Monster_tos schreef:
Een rijstijl, net als western. Engels is met normaal zadel ( vzh, dressuur, spring ) en normaal hoofdstel. In het engels zijn dan weer duizenden verschillende stijlen etc. Net als bij het western.

dat is het idd :Y)
volgens mij heb je amerikaans en Engels, waarbij Amerikaans western is en dressuur en springen (enzo) engels :+

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:19

engels is voor westernruiters de benaming van alles wat met een engels zadel rijdt (dressuur/spring/veelzijdigheidszadel) en de bij die optoming passende rijstijl. Dat wil ook zeggen: op een trensje en met tweehanden aan de teugels.

Engels als tegengesteld aan western (rijstijl die is ontstaan in Noord en Zuid Amerika). Met een ander type zadel, andere optoming en andere wedstrijdonderdelen (pleasure, reining, horsemanship, working cowhorse e.d.). En bij de gevorderde klassen de verplichting om op eén hand te rijden tij wedstrijden.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:47

Western en dressuur zijn de werkpaarden (koeien, stieren, oorlogvoeren). Onder 'engels' versta ik het afleggen van afstanden onder hoge snelheid, zoals het afgeven van boodschappen en jachtrijden, cross country etc.

Tegenwoordig wordt 'engels' vooral gedefinieerd aan het type zadel, of dat nu dressuur, springen of vzh is.

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:01

engels bedoelen we in de volksmond gewone dresuur mee

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:15

Monster_tos schreef:

Nee hoor, Engels rijd je met een Engels zadel en hoofdstel. Een normaal hoofdstel en een doodgewoon töltzadel gebruik je wanneer je IJslands rijdt.

Oftewel: Engels is de mainstream in Nederland. Wat niet wil zeggen dat het ook de standaard is.