Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

BfmvFreakx3 schreef:Zadel lijkt mij niet, nooit problemen mee gehad. En ik weet niet of de eigenaresse dit ook wilt. Maarja kan het altijd voorstellen
Iig bedankt voor de reacties.
Maar dan zou ik nog wel graag willen weten, wat te doen als ik erop zit en hij het dus doet. Wat moet ik veranderen aan mijn hulpen etc.?
sifra01 schreef:Het is nogal moeilijk zeggen wat je anders moet doen, omdat we je niet zien rijden. Misschien kun je een filmpje plaatsen? Zo maar wat roepen schiet ook niet op. Sluit iig eerst uit dat het een fysiek probleem bij je paard is of aan het zadel ligt.
)SunnyBL schreef:BfmvFreakx3 schreef:Zadel lijkt mij niet, nooit problemen mee gehad. En ik weet niet of de eigenaresse dit ook wilt. Maarja kan het altijd voorstellen
Iig bedankt voor de reacties.
Maar dan zou ik nog wel graag willen weten, wat te doen als ik erop zit en hij het dus doet. Wat moet ik veranderen aan mijn hulpen etc.?
Een zadel kan natuurlijk ook kapot gaan. Ik zou iig ook even na laten kijken of het zadel bijvoorbeeld niet moet worden opgevuld o.i.d.
Een osteapaat bij eventuele rugproblemen kan heel heilzaam zijn. Kost even wat maar meestal heb je zelfs maar 1 of 2 behandelingen nodig (dat was bij mijn verzorgpaard iig wel het geval)
toen was de lol er snel af en in een week had ie dat grapje wel weer bekeken ( en ging vervolgens weer wat nieuws bedenken
)
Citaat:die van mij heeft het ook een tijdje gedaan om te "klieren"er mankeerde hem niks , maar dacht zo leuk onder het werk uit te komen
BfmvFreakx3 schreef:Hoi,
Ik heb dus een verzorgpaard KWPN, de laatste tijd doet hij heel vreemd.
Bij mij, bij de eigenaar en ook bij de andere bijrijder. Eerst gaan we natuurlijk
altijd stappen dit is geen probleem, maar als we willen draven gaat hij of dribbelen
en wil meteen aanspringen in de galop. Het is niet zo dat hij gaat rennen, maar hij
springt heel langzaam in de galop. Je kan je teugels losgooien maar dit heeft ook
bijna geen effect.. Dus het is waarschijnlijk niet zo dat de teugels te strak zijn.
Misschien iemand een oplossing?
x.