nieuwe aanwinst zara and me@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elientje_89

nieuwe aanwinst zara and me@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 19:45

Sinds augustus 2008 is deze knappe merrie van mijn. Zara is een 4 jarige merrie met de afstamming:
v. roussau
mv.. lys rouge
Zara is een zeer gevoelige merrie, maar wel helemaal mijn vriendin. Voordat ik zara kreeg heb ik altijd twee haflingers gehad en daarmee gereden. Jullie snappen dus wel dat de overstap van een haflinger naar een dressuur paard heel erg groot was. Op het begin was het dus ook heel erg wennen met het rijden, maar dat zul je zometeen wel terug zien op de foto's.

Met het rijden gaat het momenteel al stukken beter. We hebben afgelopen zondag onze vijfde wedstrijd gereden en hebben nu in totaal al 2 winstpunten. Dit vind ik al super, want zara word altijd heel gespannen op wedstrijd en dit is voor ons beide onze eerste wedstrijd ervaring. We zijn dus vanzelfsprekend in de klasse B gestart met dressuur.

Zara is heel goed voorwaarts te rijden, maar doordat ik zelf heel erg scheef zat door rugproblemen hebben we een beetje moeite gehad met de aanleuning. Hierbij ging ze de heletijd kantelen. Nu mijn rugproblemen weg zijn aan het gaan gaat het ook steeds beter met het rijden. Het kantelen word al steeds minder. Ik heb ook elke week prive les van mijn instructrice. Zij helpt mij en mijn paard heel goed.

Hier volgende de foto's met uitleg:

Hier ben ik bij de vorig eigenaar om zara uit te proberen dit is een half jaar geleden. Hier was mijn rijden nog echt rampzalig, omdat ik mijn kleine betrouwbare pony gewend was. Een foto van haar zie je op mijn profiel.
Afbeelding

Afbeelding

Dit was van de winter in januari op wedstrijd:
Afbeelding

Afbeelding

Dit is een paar weken geleden met het lekkere weer buiten rijden/trainen:
Afbeelding

Afbeelding

En nog een leuke afsleuter van mij en mijn beste liefste vriendin:
Afbeelding

Ik verwacht veel opbouwende kritiek waarvan ik nog meer kan leren.

elientje_89

Re: nieuwe aanwinst zara and me@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 21:47

hey allemaal,

Ik ben zeer benieuwd wat jullie van onze combinatie vinden?
Groetjes eline

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:51

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Echt een heel mooi paard :)
Het is inderdaad wennen als je van een pony afkomt maar desondanks wat ik van de foto's af kan leiden ziet het er niet slecht uit hoor.

Probeer in draf niet te ver voor over te vallen en je benen niet naar achter te gooien. Je bovenlichaam dus naar achteren en je benen naar voren! En je hakken meer uitdrukken ook tijden het drijven. Volgens mij heb je ook pianohandjes? maar dat zie ik niet helemaal goed enne ja ik weet het mijn paard is ook altijd zo mooi maar voor je kijken! :D:P

Verder komt het echt wel goed! zeker als je les hebt :)

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:57

Hee, ziet er goed uit hoor, denk alleen aan pianohandjes en je tenen naar binnen ;) veel plezier nog met je mooie paardje!!

brava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:02

Ziet er goed uit! Mooi paard!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:25

Wat mij vooral opvalt is dat ik Zara een beetje te dun vind, als je de foto's vergelijkt van eerst is ze nu behoorlijk afgevallen ;)
Denk dat ze mooier is als ze er een paar kilotjes bij krijgt, ook beter voor haar.

Verder ga ik met de rest mee, leuke combi en veel vooruitgang met rijden, ook kwa jou zit, ga zo door!

elientje_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 08:27

Over het dun zijn van zara zou ik even vertellen dat:
Ik heb haar nu een half jaar en ze heeft tot een maand geleden heel veel stres gehad met de verhuizing van haar geboorte plekje. Ze heeft heel veel lopen stressen en daardoor kreeg ik haar bijna niet dik gevoerd. Ik had alles al geprobeerd.
Nu sinds een maand geleden is ze een stuk rustiger geworden en voelt ze zich eindelijk thuis te voelen.
Ze staat sinds 2 weken ook weer op de weide. Nu zie ik haar met sprongen dikker worden en een beter figuur krijgen. Ik hoop dat ik haar komende winter wel dikker kan houden, want deze winter was ik echt helemaal radeloos met haar gewicht.
Heeft iemand hier misschien goede tips voor?

marieke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:16

hey
ik vind het er leuk uitzien hoor. jullie zijn een leuke combo!
en over dat gewicht, mijn zusje heeft een arabiertje die ook heel mager blijft, en ook vooral in de winter is dit een drama. wij voere hem zijn gewone hoeveelheid brokke (niet extra veel dus) en veel hooi, ook in de zomer als hij van de wei afkomt. En wat je eventueel nog kunt proberen is mais. dat wil ook nog wel eens helpen :o
succes ermee

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:35

Heeey leuk paardje heb je zeg! :D
Ziet er goed uit hoor!
Ik zou alleen me hakken iets meer uitdrukken en je tenen meer naar binnen op sommige foto's doe je dat wel goed en sommige niet ;)
Verder niet echt veel op aan te merken gaat zeker goed komen met jullie!

JuliaaZM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:43

Ik vind haar ook aardig dun. Ik denk dat je voor advies hiervoor beter naar een deskundige kan stappen.
Succes! het is een erg leuk paard volgens mij !

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:52

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
RT-HAW is bedoeld voor opbouwend rijtechnisch commentaar, en dit kan alleen gegeven worden als je foto's van een acceptabele kwaliteit zijn. Zodra je andere foto's beschikbaar hebt die hier wel aan voldoen, dan mag je uiteraard een nieuw topic openen.