Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als jij steeds stopt als zij flipt gaat ze het vlotjes door krijgen dat ze alleen maar even rot hoeft te doen en dan mag ze weer rustig
Ze moet net het idee krijgen dat als ze normaal doet, ze sneller mag rusten.
Maar een springzweep is, als ze gek doen, vaak iets makkelijker van ze af te houden dan een langere zweep
Met een lange zweep heb je sneller dat je, als je je evenwicht verliest oid, even tegen hen aan komt met dat ding of langs ze af "zwiept" zeg maar. Als ze dat van uit hun ooghoeken zien....... (180° zicht is toch niet altijd zo ideaal
)

. Hoe meer jij er een issue van maakt, hoe meer je paard er een issue van maakt. Als jij een half uur toewerkt naar het vastpakken van een zweep dan kan je op je vingers natellen dat je paard gaat schrikken. Stap je op en pak je gelijk een zweep is het meestal zo over. Gewoon gaan rijden
.
marenmar85 schreef:waarom wil je je paard dit aanleren. Heb je hem nodig voor rijden of vind jij dat je paard er maar aan moet wennen. Ik heb een paard die het ook dood eng vind. Maar ik heb hem ook niet nodig dus vind ik niet dat ze daar aan hoeft te wennen. Maar dat is persoonlijk
_Veronique_ schreef:Ik heb al die tijd zonder zweep kunnen rijden alleen is het nu zo dat ze soms niet voorwaarts wilt en zodra ik been geef dan slaat ze, dus een zweepje komt dan wel van pas. Zodra het weer zonder zweep kan, rij ik zonder zweep.
Bedankt voor de tips!
_Veronique_ schreef:Ik heb al die tijd zonder zweep kunnen rijden alleen is het nu zo dat ze soms niet voorwaarts wilt en zodra ik been geef dan slaat ze, dus een zweepje komt dan wel van pas. Zodra het weer zonder zweep kan, rij ik zonder zweep.
Bedankt voor de tips!