Pepper (Guidam de Henry) aan het werk in de avondzon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rhaps

Pepper (Guidam de Henry) aan het werk in de avondzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:25

Na lang twijfelen wordt het toch maar tijd om een keertje wat foto's te plaatsen.

Pepper is een 6 jarige merrie van Guidam de Henry uit een Salut moeder (Oldenburger)

Pepper zou aanvankelijk als hunter worden verkocht naar Amerika, maar gelukkig heb ik haar kunnen kopen. Ze is altijd er voorwaarts neerwaarts getraind en vind het moeilijk om zich wat op te richten. Ook is ze erg gespannen in haar rug en zet ze die makkelijk vast.
Ik als springruiter pur sang probeer haar nu wat losser en nagevelijker te rijden. Dus voorlopig is het voor ons echt basis dressuur werk.

Ik heb Pepper sinds jan 2009. We hadden een goede start totdat ik ongelukkig te val kwam en een stukje van mijn kuitbeen afbrak...dus rust....nu na ruim 6 weken begin ik het rijden weer langzaam op te pakken. Wil deze zomer in de B gaan starten. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..

Meet Pepper

Afbeelding

Stappen

Afbeelding

Hier lijkt ze haar hoofd wat te kantelen...

Afbeelding

Beetje wazig, maar wel mooie stelling

Afbeelding

Drafje, mooi ontspannen

Afbeelding

Volte, wel netjes vind ik zelf

Afbeelding

Rechts is duidelijk haar moeilijke kant..en die buitenhand :o

Afbeelding

En een overgang terug na stap

Afbeelding

Alle adviezen zijn welkom, maar hou het aardig

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:06

Ik denk dat je het oprichten even moet laten voor wat het is. Probeer haar eerst lekker ontspannen en nageeflijk te rijden, wat je zelf al aangeeft.
Ze mag haar achterhand er wat meer onderzetten, veel overgangen kunnen hier goed bij helpen, wat je met springen ook veel zult doen.
Verder zou ik er op letten dat je goed je buitenhand eraan houdt en met je binnenhand alleen licht vraagt en begeleidt. Ze kantelt inderdaad en maakt zich (nog) niet rond om je binnenbeen. Buitenhand erbij en een beetje "plagen" met je binnenbeen kan hierbij helpen.
Je knikt zelf een beetje in in je zij, probeer dit recht te houden.

Verder leuke combi, succes met haar!