Belgische dressuurpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 12:37

Je zet je handen hoger naarmate je meer oprichting vraagt.

Wij zetten onze handen laag omdat we meer aande basis werken en dus dieper en ronder rijden om ze te gymnasticeren.

Wel belangrijk om af en toe wat met je handen toe te staan om te kijken of je paard zich nog wel wil oprichten en zich niet vastzet in een diepe krul

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 12:50

ik heb mijn handen ook hoog, maar ik kan ook heel goed rijden. daarom heb ik ze ongeveer ter hoogte van mijn schouders.....???? Verward Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 12:52

Zoheee, dan kan jij wel heeeel goed rijden denk ik Verward

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 12:54

ja echt wel. zie je me nooit op tv dan? Cool

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 13:01

Ja bij de paralympics toch? Tong uitsteken Haha!

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 13:04

Citaat:
Op 2001-07-11 13:01, schreef Jura:
Ja bij de paralympics toch? Tong uitsteken Haha!



Deze vind ik dus absoluut niet grappig...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 13:06

Waarom niet? Vond hem wel leuk!

Niet dat er wat aan de Paralympics mankeert hoor, heb zelf nog bij de selectiewedstrijden geschreven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjuimpje op 2001-07-11 13:07 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 13:18

Citaat:
Op 2001-07-11 12:37, schreef Sjuimpje:
Je zet je handen hoger naarmate je meer oprichting vraagt.

Wij zetten onze handen laag omdat we meer aande basis werken en dus dieper en ronder rijden om ze te gymnasticeren.

Wel belangrijk om af en toe wat met je handen toe te staan om te kijken of je paard zich nog wel wil oprichten en zich niet vastzet in een diepe krul


Kijk, met zoiets kan ik tenminste wat.
Tnx sjuimpje voor de uitleg

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 13:21

Nou het lijkt nu net of de paralympics om te lachen zijn terwijl ik ze onwijs goed vind...en heel serieus...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 14:22

die Wundermeyer! Tjezes wat een schoonheid! Tja, belgische paarden komen meestal voort uit de selles francais maar ook wel eens van holsteiners en sommige andere stamboeken. MAar feit is, dat de fransen niet zo secuur zijn, en niet zo dressuurmatig fokken. Daardoor zijn veel franse paarden ook wat moeilijker in de mond, ze worden ook meer gefokt voor het springen. De duitsers staan daarentegen bekend om hun punktlichkeit en fokken paarden die een stuk makkelijker te rijden zijn in de mond. maar dit zijn goede belgische dressuurpaarden zegt! Kan die Wundermeier soms goed springen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 14:24

Oprichting vragen d.m.v. je handen hoger te doen? Dus als het ware het paard omhoog tillen? Hihihihi! Wat grappig! Sorry hoor, maar zo leer ik het niet, ik moet het paard eerder omhoog rijden, dus achterhand er onder, waardoor de voorhand vanzelf omhoog komt. Een paard optillen is ook wel erg vermoeiend he, ze zijn zo zwaar! ook al is het maar allene de voorhand.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 14:24

Oprichting vragen d.m.v. je handen hoger te doen? Dus als het ware het paard omhoog tillen? Hihihihi! Wat grappig! Sorry hoor, maar zo leer ik het niet, ik moet het paard eerder omhoog rijden, dus achterhand er onder, waardoor de voorhand vanzelf omhoog komt. Een paard optillen is ook wel erg vermoeiend he, ze zijn zo zwaar! ook al is het maar allene de voorhand.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 14:26

Het ligt niet altijd aan het ras hoor of afkomst het ligt ook aan de ruiter hoe een paard in de mond is. Er wordt altijd al snel gezegd (vooral door mensen die een paard rijden die lastig in de mond is) dat hij lastig in de mond is omdat het ...afstammeling is. Gaat niet altijd op hoor.
Die Wundermeyer lijkt wel op die bruine van mij qua type,aftekeningen en kleur. echt een mooitje Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 14:29

weet ik dat het niet altijd op gaat. Had eerst een notaris, die zouden ook moeilijk zijn in de mond, maar dat was deze absoluut niet. Maar ik hoor in het in het algemeen zeggen van mensen dat franse paarden in het algemeen wat moeilijker in de mond zijn. hOet inderdaad niet zo te zijn mee, en er zal ook een hoop afhangen van wat voor ruiter er op gereden heeft.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 17:05

Citaat:
Op 2001-07-11 14:24, schreef Desiree:
Oprichting vragen d.m.v. je handen hoger te doen? Dus als het ware het paard omhoog tillen? Hihihihi! Wat grappig! Sorry hoor, maar zo leer ik het niet, ik moet het paard eerder omhoog rijden, dus achterhand er onder, waardoor de voorhand vanzelf omhoog komt. Een paard optillen is ook wel erg vermoeiend he, ze zijn zo zwaar! ook al is het maar allene de voorhand.


Duhhh,
Tuurlijk rijd je eerst de achterhand eronder..., ooit wel eens een paard in het front zijn rijzen zonder dat de achterhand er onder komt?

Als ik mijn paard hoger wil instellen maak ik de teugels iets korter en breng mijn handen iets hoger en meer naar voren.

Maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel, alleen jij kan het ook niet echt duidelijk onder woorden brengen.... Verward

Maar goed, wie weet kunnen we elkaar wellicht aanvullen?