Yellowah @ concour Exloo ; B dressuur . (19-04-'09)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmess

Yellowah @ concour Exloo ; B dressuur . (19-04-'09)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 13:14

Heeeee allemaal *D

Zondag 19-04-'09 had ik weer eens een concour met Yellowah in Exloo .
Nadat ik er zaterdag op een kring wedstrijd ben afgevallen, gingen we er helemaal tegenaan :))
Yellowah is een Haflinger x New Forest D-pony, een merrie van 11 jaar oud .
Ze staat op een manege en loopt daar haar uurtjes met volwassenen, maar ook met een soort van gehandicapte kinderen. Dit vind ze volgens mij erg leuk en doet het dus ook met plezier .

Dit is het 2e jaar dat we starten .
Onze teller staat sinds zondag op B + 7.
Als we onze punten voor het L1 hebben stappen we waarschijnlijk ook gelijk over .
Op zich gaat het erg goed, maarja, de vraag is vaak of de jury dat ook zo vind . :+ Ik heb namelijk al een paar x gehad dat mijn pony niet de smaak van de jury was, zo had ik bijvoorbeeld in het 1e proefje 165 punten, en in de 2e was ik 4e met 187 . Dus het ligt er allemaal maar net aan ;)

Het probleem waar we vooral tegen aan lopen is het aanspringen in de rechtergalop. Hier trainen we erg veel op, en we doen het net zo lang tot het goed gaat. Hier worden we veel mee geholpen, maar het blijft een érg moeilijk punt. Ook de middendraf gaat soms niet zoals het moet, maar zondag ging het opsich best goed .
Halsstrekken is ook een probleem geweest een poos, hier hebben we lang op geoefend en het gaat eindelijk beter. Deze 2 proefjes hebben we op beide keren een 7 gehaald in plaats van een 4 of een 5 zoals we een poosje geleden altijd haalden.

Ik weet zelf, nu ik de foto's terug zie, dat de achterhand er op veel foto's meer onder moet. Hier gaan we uiteraard dus ook aan werken ;)

De foto's zijn alleen van ons 1e proefje. Hier hadden we 191 punten op. Daar was ik érg tevreden over :) Het 2e proefje hadden we trouwens 175 punten.

Ik plaats de foto's omdat mij het leuk lijkt om eens te weten wat mensen van buitenaf van ons als combi vinden ;) Ik plaats het hier niet om afgekraakt te worden, commentaar geven mag wel, als het maar onderbouwend is zodat ik er ook nog wat mee kan :)
Zelf geef ik verder geen commentaar, omdat ik het wel leuk vind om het van jullie te horen !

1. Nog even in de ring draven, terwijl de jury ons paspoort goed keurt :D
Afbeelding

2. Draf. Even luisteren en natuuuurlijk terug hinniken ...
Afbeelding

3. Op de volte, begin van halsstrekken (waar we nu eindelijk zevens op halen ipv vijven *D )
http://s446.photobucket.com/albums/qq19 ... G_3284.jpg

4. Na het halsstrekken de teugels op maat maken .
http://s446.photobucket.com/albums/qq19 ... G_3270.jpg

5. Draf. Concentratie :Y)
Afbeelding

6. Draff .
Afbeelding

7. Nog een x draf .
Afbeelding

8. Middendraf *\o/*
Afbeelding
Op deze foto ben ik trots als ik het vergelijk met vorig jaar ;

9. Middendraf :))
Afbeelding

10. Middendraf :o Zo gaat het dus afentoe ook... Hier werken we aan :)
http://s446.photobucket.com/albums/qq19 ... G_3289.jpg

11. Volgens mij was dit vlak na een overgang van galop naar draf.
Afbeelding

12. Grote volte E-B-E/B-E-B.
Afbeelding

13. Galop.
Afbeelding

14. Grote volte E-B-E/B-E-B.
Afbeelding

15. Galop .
Afbeelding

16. Groeten .
Afbeelding

17. Braaf paard *D
Afbeelding

18. De foto's zijn gemaakt door Joyce (Bonjoy @ bokt).

Nou, dit waren ze dan weer :Y)

Doeeeei :wave:
Laatst bijgewerkt door Annetje op 22-04-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: HAW is niet bedoeld voor commerciele doeleinden. Link fotograaf verwijderd.

Caesar

Re: Yellowah @ concour Exloo ; B dressuur . (19-04-'09)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:18

Vind het een geslaagde kruising, apart! Zou het alleen nooit geraden hebben.

Persoonlijk denk ik dat je je pony wat actiever mag voorstellen. Aan de foto's te zien is het allemaal wat "mat". Je pony duikt ook, het lijkt op sommige foto's ook of ze gaat hangen. Ik denk dat als je haar wat actiever rijdt, je dit al een heel eind op kunt lossen.

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:22

wat een leuk paardje zeg!!!! *D

ik zou als eerste je teugels zo'n 20 cm korter pakken. Ze heeft een supergoed achterbeengebruik, dus als je dat blijft stimuleren zal ze niet sloom oid worden.
de middendraf, die gaat vergeleken met die andere foto goed!! :+
maar ze loopt nog steeds een beetje op de voorhand.
Daar, en je teugels wat korter, zou ik aan gaan werken.

succes, je hebt echt een heel leuk paardje! :D

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 13:25

Caeser : Klopt, je hebt er gelijk in dat ik haar wat actiever moet rijden, dat word ook door mijn instructrice gezegd en daar zijn we ook mee bezig, alleen toch is het bij die pony makkelijker gezegd dat gedaan . Ze gaat niet op de teugels hangen, helemaal niet zelfs.

Rianntje: Je hebt gelijk in dat ik mijn teugels korter moet doen, pff, ik ben wel heel veel vergeten in die informatie daarboven te zetten volgens mij . Hahhaa .
Dankje, maar die andere foto van de middendraf is nog van dezelfde proef, maar ik heb de foto's van vorig jaar niet upgeload meer, anders had ik die er ook wel bij gezet .

Dankje voor jullie reacties :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:43

Vind het er netjes uitzien maar de pony mag veel actiever vanuit de achterhand ;)

verder vind ik het wel een beetje raar dat je slechte punten op de jury afschuift :o , IMO is dat toch echt jou eigen fout en niet dat van de jury...

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 14:46

Yvank_ ; Ik heb er ook niet neergezet dat ik mijn punten op de jury afreken, alleen ik heb al vaker gehad dat als het heel goed ging, ik erg lage punten had doordat de jury niet van zulk soort pony's houd. Jurysport. Heel raar hoor, als je 2 bijna de zelfde proefjes hebt en bij de ene 165 punten hebt en bij de andere 187 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:48

Dan ging er waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed ;) ik rijd zelf haflingers en zal nooit zeggen dat de punten komen omdat de jury niet van haffies houd want dat is gewoon niet zo ;)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:48

Wat een prachtig dier!
Mijn commentaar is zoals die van de rest, hij mag wel wat actiever & hij lijkt te hangen.
voor de rest vind ik het er wel zeer ontspannen uitzien :j

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:50

het is en blijft een jurysport.

maar ik vind het heel netjes lopen.!goed achterbeen gebruik. Maar soms iets onder de loodlijn. ik zou dan veel overgangen gaan rijden. van stap naar draf en andersom. goed voor je been maken en hem actiever maken
veel succes

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:52

hihihihi ik dacht.. kruising haflinger.. zie ik een schimmel :+

hele geslaagde kruising, en denk zeker dat je ten onrechte de jury's hier benadeeld.
pony is zeer neutraal in uiterlijk, en zelfs dan zijn 99% van de jury's echt wel professioneel genoeg om te beoordelen wat ze zien.
( en ik kan het weten met m'n barbiepony koe met sokken tussen de paarden := )
zelden last van gehad dat ik benadeeld ben dankzij het uiterlijk.

opvallende zaken:

je pony valt uit elkaar in de galop, inderdaad zoals bovenstaande meer vanuit de achterhand rijden.
teugels korter, meer impuls en maak die halve ophoudingen net even ioets actiever om je pony te ondersteunen.

Je linkerhand heeft een eigen leven ;) zorg ervoor dat die lekker blijft ontspannen, dan ontspant je pony ook :j anders krijg je wat op foto 14 gebeurt, je paard begint wat te kantelen met het hoofd. goed opvangen met je benen en handen netjes recht en dragen :j

hele leuke combinatie, jullie komen er echt wel!

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 15:08

Yvank_ ; Oke ;) Dat vind ik dan heel mooi voor jou dat je daar (nog?) geen last van hebt .

SetefUrii_ ; Ik weet het (aa) Dankjee .

Wietske100 ; Klopt, daar ben ik al een poos mee bezig, dat ze goed voor mn been word enso .

Lowara; Ik zie dat mijn linker hand een eigen leven leid, het word al vaker gezegd, maar zo moeilijk om in een proefje te zorgen dat het niet gebeurd.. Maarja, zovaak zijn we ook nog niet gestart ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:50

ech super leuke pony heb je daar!!
echt vet gave kruising had niet verwacht dat hij schimmel werdt.. is hij nu van jou of van de manege?

ohja niet om raar te doen hoor maar de commetaar wordt vaker gezegt actiefer rijden maar probeer zelf ook soms meer op te letten om vooruit te kijken (je doet het soms nog wel maarzoals op foto 1 en 2) en je schouders naar achteren te doen zoals soms gaan ze wat hangen.. laat maar zien dat je een meisje bent.. :P

succes verder

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 16:35

Nicoletje92 ; Hhahaha dankje, toen ze veulen was, was ze echt pik zwart, nu is alles, behalve delen van de benen en delen van zn bil nog zwart/donkergrijs .
Neee, het is niet mn eigen pony maar die van de manege .
Hhaha :+ Mijn instructrice zegt ook dat ik moet laten zien dat ik een meisje bent, gaat soms een beetje moeilijk, hahahaa, maar het helpt wel, vorige week was ik in mn beide proefjes gelijk in de rechtergalop aan gesprongen !
Klopt, ik weet dat ik soms naar mn pony kijk ipv waar ik heen moet, maar hij is soms zo moooooi :):)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:58

Kimmess schreef:
Nicoletje92 ; Hhahaha dankje, toen ze veulen was, was ze echt pik zwart, nu is alles, behalve delen van de benen en delen van zn bil nog zwart/donkergrijs .
Neee, het is niet mn eigen pony maar die van de manege .
Hhaha :+ Mijn instructrice zegt ook dat ik moet laten zien dat ik een meisje bent, gaat soms een beetje moeilijk, hahahaa, maar het helpt wel, vorige week was ik in mn beide proefjes gelijk in de rechtergalop aan gesprongen !
Klopt, ik weet dat ik soms naar mn pony kijk ipv waar ik heen moet, maar hij is soms zo moooooi :):)

Tja dat had ik vroeger OOK HEEL VAAK *zucht*.
en men handen in piano handtje etc maarja toen had men tante een elastiekje gedaan om mijn bijde pinken toen moest ik ze wel recht op houden :P en met van naar beneden kijken zei ze hele tijd moet ik een plank onder je hoofd zetten ofzo je kan de rest van de dag nog naar je pony kijken :P, tegenwoordig heb ik er echt bijna helemaal geen last meer van, ook als ik op de wedstrijden ree dan zei men tante onder de proef zachtjes als ik langs kwam 'na voren kijken' :P hielp wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:00

ziet er leuk uit, alleen de achterhand mag er nog wat meer onder. :o

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:39

Nicoletje92; Ja als je er aan werkt gaat het ook veel beter .. Bij ons op de manege, bij proeflessen zeggen ze altijd, als ze naar beneden kijken, : Je hebt een bortje op je borst en daar staat op: Ik ben (bijvoorbeeld, als je zo heet) Kim en ik kan ik goed paardrijden en dat wil ik laten zien aan mijn mama die aan de bakrand staat te kijken.
Hhahaa,

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:25

Ik vind het een super gave pony!! (lijkt op de mijne :P ) maar als je in de ene proef mindere punten hebt en voor je gevoel toch goed gereden hebt, is de jury gewoon net wat strenger, en verwacht hij toch iets meer van je ;) .

Verder, de teugels mogen wat korter, trots gaan zitten en op je kont blijven zitten in de galop! :D

Succes!!! :D

karin_1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:42

Mooi paardje heb je.

1. Zorg dat je vooruit kijkt, dat lijkt een stuk trotser,
2. Ik vind persoonlijk dat je beugels wel een gaatje langer mogen.
3. Ik denk dat als je je handen iets hoger doet, je je paard mooier ingebogen kunt laten lopen ;)

Veel succes nog !! ik hoop dat je wat aan deze tips hebt,,

Kussies (K)

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:00

Karin_1992 ; Dankje, ik zou aan je tips denken als ik rijd (A) alleen doe ik mijn beugels nog geen gaatje langer, want ik ben net van mijn vliegende beenjes af en ik ben bang dat weer te krijgen als k mn beugels langer doe .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:03

Ik heb je nog gezien bij het inrijden :) .
Zag er wel goed uit, aparte kruising!

Ik reed ook in jouw ring, maar ik deed HC mee (stond alleen BB maar dan hoef je ook geen coupon, mijn startkaart klopte niet dus dat is er momenteel niet)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:08

ziet er goed uit! vorig jaar zat ik bij de jury in toen hadden we jou ook in de ring en jullie zijn opzich wel vooruit gegaan!!

maar welke jury had je trouwens in die groene auto? (die ook op de foto staat)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:19

Aparte kruising zeg, dat had ik idd niet geraden :D

Zoals meerdere mensen zeggen, mag je pony (veel) actiever vanuit de achterhand. Als dat voor elkaar is kun je ook wat meer met de voorkant bezig, want ik mis soms nog een stukje nageeflijkheid.
In de middendraf gaat je pony erg hangen, probeer dit te voorkomen door hem voorwaarts te drijven. Een bepaalde link van de middendraf vind jij fout, mooi is het niet, maar hij is daar niet zo naar beneden aan het trekken met z'n hoofd ;)

Succes!

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:24

mistid ; Hhahaa, ik denk dat heel veel mensen me wel gezien hebben, zo'n hinnik pony naar zn vriendje aan de andere kant van het inrijterrein. Ik heb even in je profiel gekeken maar kan me zo niet herrinneren dat ik je gezien heb volgens mij ;) Doe je 3 mei daar ook mee ?

Liiiisette ; Dankje, in het begin ging het ook nog slechter dan dat het nu gaat. Dat je je dat nog herinnerd ! Hhahaha, de jury heette C. Van der Meulen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:27

Weet ik niet, misschien.
De midsummercompetitie mocht ik wel met Meno en Ultra meerijden.

Ben met Meno daarheen geweest, ook zo'n hinnikker. Heel schel.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:05

Kimmess schreef:
mistid ; Hhahaa, ik denk dat heel veel mensen me wel gezien hebben, zo'n hinnik pony naar zn vriendje aan de andere kant van het inrijterrein. Ik heb even in je profiel gekeken maar kan me zo niet herrinneren dat ik je gezien heb volgens mij ;) Doe je 3 mei daar ook mee ?

Liiiisette ; Dankje, in het begin ging het ook nog slechter dan dat het nu gaat. Dat je je dat nog herinnerd ! Hhahaha, de jury heette C. Van der Meulen.

ow die jury ken ik wel had zo'n vermoeden ;) ja dat weet ik nog heel erg goed ivm. enkele redenen ;)