Tinker femke @ work in het park

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

Tinker femke @ work in het park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:09

Hallo bokkers,

Femke is een 15 jarige merrie, soms een beetje eigewijs. We hebben van het weekend lekker
in het park gereden, omdat de bak toch wel zwaar was. We rijden normaal gesproken in de bak
met een dubbel gebroken trens en buiten (ligt eraan met welke paarden enzo) met een pelham.
Ik heb toen toch gekozen om met pelham te rijden omdat er nog twee andere paarden meegingen
en op het gras kan ze meestal nog weleens gaan rennen, dus voor de veiligheid hebben we daar
voor gekozen, hier wil ik dan ook geen commentaar op. We rijden onderlinge wedstrijden en zijn nu
B+5, in september willen we officieel gaan starten. Verder trainen we op L1 niveau. Van het weekend
hebben we lekker relaxt gereden, netjes ontspannen en wat overgangen.

Ik moet vooral letten op mijn piano handjes en dat ik mijn hakken uit moet drukken. Femke vind het
nog moeilijk om netjes ontspannen en voorwaarts te blijven en wil graag te diep gaan lopen. In stap en draf gaat dit steeds beter.
De galop is voor haar heel erg moeilijk, dus rij ik haar alleen voorwaarts zodat dat eerst beter wordt.

Afbeelding
Instappen (hakken uitdrukken)

Afbeelding
even een paar rondjes gedraafd zonder wat te vragen om te kijken hoe ze zou reageren

Afbeelding
iets oppakken

Afbeelding
gaat netjes, hakken uitdrukken en ze loopt net iets te diep

Afbeelding
even iets terug rijden, ze blijft netjes ontspannen

Afbeelding
galopje, op haar moeilijke kant, eigelijk best tevreden over

Afbeelding
en op een gegeven moment, ging ze zo lopen, zo trots op haar :+:
ik moet alleen mn hakken uitdrukken.

Afbeelding
netjes halthouden, bijna vierkant zelfs haha

Afbeelding
en klaar is de pony haha :P

Afbeelding
My loveee!

Zou graag opbouwd commentaar willen. Wil nog even voor de duidelijkheid
zeggen normaal gesproken rij ik niet dressuur matig met dit bitje en op de
'halthou foto' zie je dat haar ook vrij los hiermee rij. Ik vind het overigens
zelf niet fijn om dressuurmatig mee te rijden, maar veiligheid gaat even voor!

Groetjes Montana :wave:

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:14

Hey mon leuke foto's.
volgende keer wil ik ook mee ;) en ook zo'n goede fotograaf ;)

Tja tips/commetaar.

Idd je benen en hakken. (ow weet hoe moeilijk het is)
als femke eenmaal mooi loopt moet je zelf er ook wel trots op zitten. Dan is het plaatje helemaal compleet.

Groetjes,

Lizet.

femke_harley

Re: Tinker femke @ work in het park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:27

ja het blijft moeilijk hea hahah :P we blijven oefenen !

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 06:28

Ik vind het er al netjes uitzien hoor, let alleen wel op je handen, deze mogen ook ietsje hoger gedragen worden en probeer je hakken meer uit te drukken, zit denk ik ook wat comfortabeler ;) Veel succes!

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 06:32

Wow jullie zijn echt een leuke combinatie.

Ik denk alleen dat femke iets actiever mag worden en dat jij trotser moet gaan zitten dan komt het vast helemaal goed. :D

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 06:37

bedankt voor de reactie, ik zal idd op mn handen letten en mn hakken uitdrukken. en ze moet idd actiever, in de bak gaat dit goed, maar ik heb haar niet voluit gereden ivm met struikelen over 'lucht' buiten haha :P

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:58

hoi als ik dit zie ziet het er goed uit.... misschien een beetje te braaf voor het oog.
Je tinker mag best wat actiever lopen ik denk dat dat het plaatje mooier maakt en dat het ook de gangen en beengebruik beter op worden.
Net als je gallopfoto lijkt het alsof ze niet doorspringt. en daardoor is de ontspanning weg.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 15:56

bedankt voor je reactoe, ze moet idd een stuk actiever lopen, maar in de bak gaat het stukken beter, maar zoals ik al uitgelegd heb hier boven, keek ik toch wel een beetje uit.
en de galop is voor gewoon echt heel erg moeilijk, eerst was het aanspringen, galop pas en dan stoppen, we kunnen nu gewoon al wat meer galoperen en ook langer. ze heeft er gewoon heel erg veel moeite mee, maar dat komt wel goed.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:03

Als je dit hier in de buurt zou uithalen, dan had je binnen de kortste keren een hele dikke prent aan je kont!
Zo te zien rij je op een voetbalveldje en ik denk dat de gemeente niet zo heel blij zal zijn met de gaten die jou zware tinker in de grasmat maakt.
Buiten dat ik het niet netjes vind om op een aangelegd stuk gras te gaan rijden, ziet het er wel vriendelijk uit.
Ik zou aan de pelham 2 teugels doen, zodat je als het niet nodig is, je de kinketing niet hoeft te gebruiken.
Het is wel een hele mooie tinker!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 16:39

mn kinketing zit eigelijk vrij los.. alleen als ik zou hangen, wat
ik NIET doe, komt hij strak te staan..

op het andere gedeelte ga ik niet in ;) daar is dit topic niet voor bedoelt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:53

Licht het nou aan mij of galopeert ze in de linkergalop op de rechterhand? Verder zou wat activiteit wel een mooier plaatje opleveren denk ik. Wel een leuk paard en zonde van de sokken!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:38

leuke foto's montana! :D
commentaar geef je zelf al alleen mag je je handen hoger houden :)

xje. :+:

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:44

leuke tinker,
ik zou ook voor 2 teugels gaan, zodat je haar gewoon zacht kunt rijden, en anders het nodig is kan je die andere teugel erbij pakken.
Je geeft aan dat ze galoperen moeilijk vind, maar dat is ook logies, want ze galopeerd in de verkeerde galop!
Probeer haar eerst in de goeie galop te zetten voordat je door rijd. en stukken recht uit galoperen, en als dat lukt steeds iets harder en dan weer langzamer. zodat ze ook evenwicht krijgt enzo, en dan grote bochten maken met stelling, en dan veel voltes en figuren rijden.
succes!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:18

Ze gaat inderdaad in de verkeerde galop. Voor het geval je dat nog niet hebt raad ik je aan goed les te nemen. Want als je dit niet voelt en op de foto hier zelfs trots op bent, dan ontbreekt er iets in basisopleiding

Je beugels mogen een paar gaatjes langer aangezien ju nu in een stoelzit wordt gezet en niet lekker mee kan gaan in de beweging.

Uit de foto's komt ook niet echt naar voren dat je paard weg zou rennen. Ik zie juist vanalles behalve impuls. De absolute noodzaak van een pelham is mij onduidelijk. Het beeld wat dit nu geeft is dat je paard hele korte passen maakt en op veel foto's de rug weg lijkt te drukken. Je bent nu zo bezig met 'aan de teugel lopen' en haar inhouden (in jouw woorden; oppakken) dat ze niet lekker loopt.

Werk dus om te beginnen aan je eigen houding en gevoel voor de gangen en ga dan pas aan de houding van je paard werken.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 16:02

ik weet zelf erg goed dat ze in de verkeerde galop zit, eerst kon ze niet eens in de andere galop galoperen, in de bak gaat die nu steeds beter, maar dit kan ze alleen in de bak, vanwege het hek, we breiden nu steeds uit om op de volte aan te springen..
dus ik kan niet iets aan haar vragen wat ze nog niet kent ;)

beugels langer is geen optie want dan kan ik niet meer lichtrijden en ik heb totaal geen steun bij mn knieën als ik langer rijd, op een dressuur zadel heb ik er geen last van.

én mensen het zijn moment opnamens, geloof me ze kan zo een speurt nemen met je.. én ik zou zeggen geloof je het niet, dan mag je het desnoods zelf komen kijken.

paard neemt idd korte passen, dit is al véél en veel meer verbeterd (zie oudere topic's)!!

en als ze eenmaal ontspannen loopt, drukt ze haar rug niet weg, want normaal ligt haar rug al lager. ;)

én ik hou haar totaal niet in ;)

ik sta open voor commentaar, maar ik zou zeggen kijk mn topic van van de week in de bak en dan staat er toch echt andere reacties ;)
ÉN JA IK HEB LES HOOR!