Femke is een 15 jarige merrie, soms een beetje eigewijs. We hebben van het weekend lekker
in het park gereden, omdat de bak toch wel zwaar was. We rijden normaal gesproken in de bak
met een dubbel gebroken trens en buiten (ligt eraan met welke paarden enzo) met een pelham.
Ik heb toen toch gekozen om met pelham te rijden omdat er nog twee andere paarden meegingen
en op het gras kan ze meestal nog weleens gaan rennen, dus voor de veiligheid hebben we daar
voor gekozen, hier wil ik dan ook geen commentaar op. We rijden onderlinge wedstrijden en zijn nu
B+5, in september willen we officieel gaan starten. Verder trainen we op L1 niveau. Van het weekend
hebben we lekker relaxt gereden, netjes ontspannen en wat overgangen.
Ik moet vooral letten op mijn piano handjes en dat ik mijn hakken uit moet drukken. Femke vind het
nog moeilijk om netjes ontspannen en voorwaarts te blijven en wil graag te diep gaan lopen. In stap en draf gaat dit steeds beter.
De galop is voor haar heel erg moeilijk, dus rij ik haar alleen voorwaarts zodat dat eerst beter wordt.

Instappen (hakken uitdrukken)

even een paar rondjes gedraafd zonder wat te vragen om te kijken hoe ze zou reageren

iets oppakken

gaat netjes, hakken uitdrukken en ze loopt net iets te diep

even iets terug rijden, ze blijft netjes ontspannen

galopje, op haar moeilijke kant, eigelijk best tevreden over

en op een gegeven moment, ging ze zo lopen, zo trots op haar

ik moet alleen mn hakken uitdrukken.

netjes halthouden, bijna vierkant zelfs haha

en klaar is de pony haha

My loveee!
Zou graag opbouwd commentaar willen. Wil nog even voor de duidelijkheid
zeggen normaal gesproken rij ik niet dressuur matig met dit bitje en op de
'halthou foto' zie je dat haar ook vrij los hiermee rij. Ik vind het overigens
zelf niet fijn om dressuurmatig mee te rijden, maar veiligheid gaat even voor!
Groetjes Montana
en ook zo'n goede fotograaf